Verhoogde ruit Diversion 900: maar welke?

Ewoudvb

Rookie
14 sep 2005
1
0
Amsterdam
Ik heb sinds kort een hele mooie Diversion 900, maar daar zit een standaard ruit op.
Aangezien ik zelf vrij lang ben (1,90) wil ik er een VERHOOGDE RUIT op zetten.
Er zijn alleen zo veel merken en types (verhoogd met flip, extra flip etc)dat ik niet weet wat het beste is en welk merk ik moet hebben.

Wie heeft hier ervaring mee??
 
Bij navraag heeft men mij ook verteld dat je bij het plaatsen van een hogere ruit niet perse vooruitgang hoeft te boeken, maar dat het zelfs averechts kan werken. Zoals b.v. door turbulentie.
 
Klopt, ik ben 1.91m en had voor mijn XJ 900F ook zo´n hoge spoilerruit van Secdem. Turbulentie precies op mijn helm. man o man, leek wel een trnado rond mijn hoofd. Snel weer weggedaan.
Kijk eens of je iemand vind met een hoge ruit op dezelfde motor en probeer eerst eens uit voor je geld voor niets uitgeeft
 
Ik heb sinds kort een hele mooie Diversion 900, maar daar zit een standaard ruit op.
Aangezien ik zelf vrij lang ben (1,90) wil ik er een VERHOOGDE RUIT op zetten.
Er zijn alleen zo veel merken en types (verhoogd met flip, extra flip etc)dat ik niet weet wat het beste is en welk merk ik moet hebben.

Wie heeft hier ervaring mee??

Op mijn Pan European heb ik lang moeten zoeken naar een goede ruit. Zo erg dat ik op het punt heb gestaan de bestaande ruit af te zagen tot er alleen een klein stukje overbleef omdat de ruiten eerder tot meer dan minder lawaai leidden. Vooral omdat met een klein ruitje (zoals op mijn eerder ZR7-S) je de turbulentie op je schouders hebt en dan hoor je er niks van.

Uiteindelijk bleek voor mij de oplossing een MRA Varioscreen Maxi. De ruit bestaat uit 2 delen en met het bovenste deel kun je de luchtstroom wat sturen. Belangrijker, het is meer een spoiler dan een ruit waardoor ik weliswaar nog steeds lucht langs mijn helm krijg, maar die is erg rustig en maakt dus weinig herrie.

Of dat voor jou de oplossing is weet ik niet, probeer vooral eens het een en ander uit.
 
Als je de moeite wilt nemen om naar Almere te komen, mag je mijn MRA Vario wel uitproberen. Bevalt me erg goed. Mail me maar op kp2005 (at) xs4all (dot) nl
 
ben zelf 2.01 m en heb al jaren heel veel plezier van mijn MDI ruit. Met de standaard ruit reed de motor al niet prettig bij snelheden vanaf 110km/h (windgeruis/wind op de schouders), nu is dat helemaal over. :W
 
heb de superflip van mdi. is een zeer hoog scherm maar het werkt wel. Alleen komen de spiegels er tegen aan bij volledige stuuruitslag. bij rijden heb je daar natuurlijk geen last van.


cees
 
Jaha ik weet dat het een oude topic is, maar het speelt voor mij nog steeds.
Eerst had ik op mijn Div'je een standaard ruit, die mijn jas ter hoogte van mijn schouders enorm liet klapperen. Heel vervelend. Toen heb ik een jaar geleden een mdi flip ruit erop gezet. Een jaar lang heb ik er redelijk mee gereden.
Tot een maand geleden. Uren nadat ik gereden heb piepen mijn oren nog steeds.
Ondanks de Alpine paraplutjes bleek toen ik bij Beter horen kwam, dat mijn ene oor behoorlijke gehoorschade opgelopen had.
Nu heb ik er elke keer last van als ik gereden heb. Ondanks de (goede, op maat gemaakte oordoppen).
Gezien de discussie over dit onderwerp ben ik benieuwd hoe deze discussie afgelopen is.
De een verteld mij dat ik een SUPER flip moet kopen (nog groter dus) terwijl andere mij adviseren het standaard scherm er weer op te zetten.

Graag jullie input hierop
 
Ik (1m87) ben tevreden met mijn standaardscherm op men div900.
Toch tot aan 120km/u.
Daarboven teveel turbulentie om comfortabel lang te rijen.
Mits wat wegduiken achter het scherm is de turbulentie weg, maar de zithouding is dan belabberd (lees: belachelijk).
Pas vanaf 160 km/u is de turbulentie terug weg, maar das dan te gevaarlijk om rijbewijs kwijt te spelen.
Dus ... snelweg = kachelen aan 120 ... ;)
 
meer herrie en turbulentie hoeft niet. tis maar net hoe lang je zelf bent. ik ben 1,80 en heb een Givi verhoogde ruit en die bevalt mij prima. onlangs nog 150 gereden en nergens last van. ok, wel wat windgeruis, maar dat heb je zonder kuip/ruit ook.

voor de TS staan er wat foto's op m'n site bij Dion's project.
 
Ik heb vorig jaar ook een verhoogde mdi ruit geplaatst. Ik ben zelf 1.92 lang. De verhoogde ruit biedt wat meer bescherming aan het bovenlichaam. Op mijn helm heb ik nu wel weer wat meer turbulentie dus ook wat meer lawaai.
Als ik iets buk zit ik volledig uit de wind. Alleen op grond van dat aspect zou ik wat kleiner moeten zijn.
 
Ja ik weet het - oud onderwerp...

Ik ben 1.92, en de std ruit was een drama - wat een gebulder op m'n kop.

MRA vario ruit gekocht. Iets beter, maar nog een hoop herrie, zelfs met de Alpine paddo's in m'n oren...

Dus dan maar zelf geknutseld: Vario ruit met verzaagde bovenkant van de std ruit.

...en dat werkt wel. Veel stiller, terwijl ik toch over de ruit heen kan kijken.
De combinatie blijkt optisch en acoustisch wonderlijk goed op elkaar te passen!

Geen oordoppen meer nodig. *D


http://www.xs4all.nl/~zrj/ruit/

..en van de onderste helft van de std ruit een fraaie lage sportruit gemaakt. Staat fantastisch, werkt voor geen meter. :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan