Verhoogde ruit of laminarlip op de cagiva navigator

deurkruk

MF'er
7 jul 2003
34
0
Is er iemand die ervaringen heeft met de verhoogde ruit of laminarlip van de volgende leveranciers:

Custom Motorcycle Windscreens – Gustafsson Plastics

Laminar Products for Cagiva Gran Canyon

Ik ben op zoek naar een verhoogde scherm op mijn cagiva navigator.
Na 6 jaar, en meer waarde hechtend aan comfort, wil ik eindelijk verlost zijn
van de turbulentie en lawaai rondom mijn helm.
Ik heb al eens een verhoogde scherm gekocht bij MDI maar dit hielp minimaal.
Na een jaar deze ruit drastisch ingekort te hebben, zodat de turbulentie onder mijn helm zou komen, hielp dit ook minimaal. Wel minder tubulentie maar veel meer winddruk.

Buiten het feit dat het geen fraai gezicht zal zijn (maar comfort is nu even belangrijker dan uiterlijk) zou ik graag ervaringen van anderen willen horen over één van deze twee leveranciers. Uiteraard zijn ervaringen van andere type motoren ook welkom.

Ik dank je hartelijk voor je reactie

Bob
 
Het is idd geen fraai gezicht, die Gustaffson 'flap', maar je zit ws wel iets beter uit de wind. Heb het zelf ook overwogen voor mijn Gran Canyon. Op Cagivaonline.de onder Gran Canyon 'Tips en Tricks' staat wat praktijkinfo over dit scherm. En mocht hij te groot zijn dan kun je er altijd nog tomaten onder kweken :( ;)
 
Bedankt voor het meedenken.

Ik heb de sites bekeken maar heb na veel zoeken toch maar de laminarlip besteld.
De gustaffson flap is erg groot en word bovenop de kuip geplaatst. Dus niet eronder net zoals de originele ruit. Op www.cagiveonline.de heb ik een afbeelding zien staan en dit ziet er echt niet uit. Ik heb ook mijn waardigheid. Trouwens ik wacht al dagen op een reactie van hen. Ik krijg geen antwoord op mijn mail. Dus dit voelt ook niet goed om mijn geld daar naar toe te sturen. BIj lwww.aminarlip.com zijn ze heel behulpzaam. De lip is al onderweg.
De spoiler zou een optie zijn maar is allemaal nogal vaag of het werkt.
De laminarlip heeft op vele motoren zijn dienst al bewezen. Ik heb na lang zoeken een goede afbeelding gezien op een navigator en qua uitelijk was het acceptabel.

Nogmaals bedankt en ik laat wel weten of het werkt

gr.Bob
 
Ik meen juist gelezen te hebben dat de Touratech-spoiler wel degelijk uitmaakt. In ieder geval voor BMW GS rijders, maar in de Cagiva Gran Canyon topic staat dacht ik ook ergens een melding van Slurf over de werking ervan op zijn Navigator
 
Ik heb inmiddels ook een Laminarlip op mijn Cagiva Gran Canyon geplaatst.
Het is wel een verbetering, ook al zit er nog iets turbulentie rond de oren.
Zie topic 'Cagiva Gran Canyon eigenaren gezocht'.
 
Terug
Bovenaan Onderaan