Da Puppet Masta
Die hard MF'er
- 31 mrt 2003
- 669
- 0
Hoe zit het ook alweer met deze verhouding, is dat inderdaad achterwielvermogen * 1.12 (12%)? Dusss, 100 awpk is op de krukas 112 pk?
Maar wat is de verhouding om te rekenen van krukas naar achterwiel? 12 procent van 112 is 13.44 pk dus kom je dan op minder dan 100. Of is het gewoon krukas delen door 1,12? Dan klopt het.
Vervolgens, de praktijk.
Ik heb een gixxer 600 model K3 met standaard 115 pk. Op het achterwiel had ik standaard 100 pk. Nu heb ik een leo gemonteerd en een K&N en kom op 103.4 pk. Dus toch mooi 3,4 pk gewonnen. Maar wat heb ik dan nu op de krukas? Als ik 103.4 maal 1,12 doe kom ik op 115 pk. Maar ik heb er meer dan origineel, het voelt namelijk veel beter. Misschien had ik origineel minder pk's of is dit een 'zuinige' bank (motorextra. Wel een goede bank overigens + service ). Ik denk overigens het laatste. Maar is die 12% procent nu wel juist?
Lang verhaal, veel vragen & getallen, weet het.
Ben benieuwd naar ervaringen,
DPM
Maar wat is de verhouding om te rekenen van krukas naar achterwiel? 12 procent van 112 is 13.44 pk dus kom je dan op minder dan 100. Of is het gewoon krukas delen door 1,12? Dan klopt het.
Vervolgens, de praktijk.
Ik heb een gixxer 600 model K3 met standaard 115 pk. Op het achterwiel had ik standaard 100 pk. Nu heb ik een leo gemonteerd en een K&N en kom op 103.4 pk. Dus toch mooi 3,4 pk gewonnen. Maar wat heb ik dan nu op de krukas? Als ik 103.4 maal 1,12 doe kom ik op 115 pk. Maar ik heb er meer dan origineel, het voelt namelijk veel beter. Misschien had ik origineel minder pk's of is dit een 'zuinige' bank (motorextra. Wel een goede bank overigens + service ). Ik denk overigens het laatste. Maar is die 12% procent nu wel juist?
Lang verhaal, veel vragen & getallen, weet het.
Ben benieuwd naar ervaringen,
DPM