Vering afstelling R1

Jeronimerel

MF veteraan
1 jul 2004
10.264
0
Apeldoorn
Sinds kort ben ik overgestapt van een FireBlade naar een R1 van 2001. Een geweldige motor (al had ik ook hèèèl veel plezier met mijne Blade) maar qua wegligging kan ik maar geen goede afstelling vinden. Het wordt wel wat beter na een beetje experimenteren met de instellingen van de vering maar echt je van het is het ook weer niet.
Deze week heb ik van ergernis mijn Metzeler MEZ3’s (racing achter) vervangen voor een een paar Bridgestone BT 014. Dit merk (BT056) beviel mij op de Blade zeer goed. Ik heb er nog geen meter mee gereden maar ik verwacht een verbeterde wegligging.
Kan er iemand een goede vering afstelling aanbevelen?
(Ik weeg ongeveer 100 kilo)
Het Klaverblad Ressen ligt bijna in mijn achtertuin en ben daar dus ook dagelijks te vinden.
Maar mijn snelheden liggen nu beduidend lager dan met mijne oude (1998) Blade ;(
EN DAAR BAAL IK VAN!!!! :(
Ik zou toch niet weer een Blade moeten kopen??? ;)
 
Ik heb hem zelf gemaakt, en je bent niet de eerste die hem gebruikt :( ach jah orgineel zijn valt niet mee he :Z
 
Ik zou toch niet weer een Blade moeten kopen??? ;)

Hoop ik niet voor je! ;) Ik heb mijn blade('98-er) weg gedaan
van ellende :( :( :( en overgestapt op een R1 die mij veeeeeeeel beter
bevalt!! :9 :P :9 :P :9 :P :9 :P :9
 
Ik heb de afstelling van PB eens uitgeprobeerd....

http://yzf-r1forum.net/suspension.html

En dat bevalt tot nu toe het beste :)
maar dat is voor mijn postuurtje 80 kg

Succes

Dank je, Het lijkt mij wel wat extreem. Meer voor op het cirquit.
Gisteren wel de eerste meters gereden met de BT 014.
Momenteel staat de vering bijna standaard. Veervoorspanning achter +1(5)
Ingaande demping achter +1. Dit geeft wel verbetering maar niet het goede
resultaat. Er blijft teveel beweging inzitten.
 
Ik heb hem zelf gemaakt, en je bent niet de eerste die hem gebruikt :( ach jah orgineel zijn valt niet mee he :Z

Beter goed gejat, dan slecht gemaakt. :)

Je zou je geëerd moeten voelen. :}
Dat mensen uitgerekend jou werk willen gebruiken.

Maar.......... Met alle respect. Het blijft een mooie icoon.
 
Laat nog even op MF weten hoe de 014 het blijft doen......Ik moet namelijk over niet al te lange tijd de Pilot Sport gaan vervangen
 
Laat nog even op MF weten hoe de 014 het blijft doen......Ik moet namelijk over niet al te lange tijd de Pilot Sport gaan vervangen

Tuurlijk, geen probleem, maar kijk ook op:

BridgeStone BT014 iemand al ervaring mee ?

Ik kan er nog niets zinnig over zeggen omdat
ik nogal problemen heb met de wegligging van mijn R1.
Ik heb ze gisteren even opgeruwd in mijn achtertuin (KB Ressen)
Het meeste van de tijd heb ik zitten schroeven aan de vering.
Wel beter maar nog lang niet goed. Tot zover bevallen ze prima,
beter dan de vorige MEZ3 racing.
 
wil toch ff reageren over brigestone banden, had voorheen michelin pilots en had nooit last van "vage" bewegingen, nu liggen er BT012 op en heb spijt als haren op mijn hoofd, wellicht dat de bt14 beter is maar ik ga terug naar michelin, die gaven me veel meer gevoel, zit misschien allemaal tussen de oren, het is dat banden schreeuwend duur zijn anders had ik ze allang eraf gegooid.
zo en on topic kan ik je niet helpen, 1 ding nog, heb laatst bij mijn motor de achterdemper compleet moeten vervangen vanwege een defecte rebound stelschroef, je wil nie weten hoe klote dat rijd, nu zit er een vrijwel nieuwe demper op met een hyperpro veer en dat voelt al veeeeel beter. maar je zou eens een keer naar een circuitdag moeten gaan, daar heb je meer de ruimte om te experimenteren en kan je nog eens zo´n marshall om advies vragen
 
Terug
Bovenaan Onderaan