vering aftellen kawa zx6r 2001

matt4

Die hard MF'er
27 jan 2004
329
1
mainvault
hallo,

graag had ik geweten wie mij een goede veer-afstelling kan geven voor de standaard kawasaki zx-6r '2001 veringen geven?(voor en achter)voor circuit gebruik dus...


mvg!
 
Begin eens met de standaard (fabrieks)instelling van je fiets. Rij eens een stuk (middag) en vertel wat je anders had willen zien.

Ik denk namelijk dat 10 ervaren coureurs op 10 verschillend afgestelde fietsen uit zouden komen. Belangrijkste is eigenlijk: leer je fiets aanvoelen. En dat leer je door veel te rijden. Erg veel.

Banden is net zo'n ingewikkelde materie trouwens, en heeft ook een grote invloed op de wegligging.
 
De fabrieks afstelling is heel zwak. De afstelling voor circuit staat wel
ergens op m-f en komt al aardig in de richting, maar als je hem echt goed af wilt stellen dan moet je bv. een dagje naar zolder gaan daar is meestal wel iemand aanwezig die meehelp met afstellen.
 
Deze bedoelde ik

Eerst de standaardwaarden voor een bestuurder van 68 kilo:

Voorzijde:

Ingaande demping (compression): helemaal dichtdraaien, 9 klikken terug (maximaal 12)
Veervoorspanning (preload): 14mm (7 lijnen) van de 20mm zichtbaar
Uitgaande demping (rebound):helemaal dichtdraaien, 7 klikken terug (maximaal 12)

Achterzijde:

Ingaande demping (compression): helemaal dichtdraaien, 10 klikken terug (maximaal 20)
Veervoorspanning (preload): 9mm zichtbaar (deze sleutel is niet als origineel Kawasaki gereedschap te koop)
Uitgaande demping (rebound): helemaal dichtdraaien, 10 klikken terug (maximaal 18)
Rijhoogte: in de handleiding staat niets over het instellen van de rijhoogte

Een goede indicatie voor een bestuurder van 80 kilo:

Voorzijde:

Ingaande demping (compression): helemaal dichtdraaien, 4 klikken terug (maximaal 12)
Veervoorspanning (preload): 4mm (2 lijnen) van de 20mm zichtbaar
Uitgaande demping (rebound): helemaal dichtdraaien, 5 klikken terug (maximaal 12)

Achterzijde:

Ingaande demping (compression): helemaal dichtdraaien, 5 klikken terug (maximaal 20)
Veervoorspanning (preload): 9mm zichtbaar
Uitgaande demping (rebound): helemaal dichtdraaien, 6 klikken terug (maximaal 18)
Rijhoogte: de rijhoogte kan naar behoeven ingesteld worden

Tenslotte een tabel van Moto73, die hebben de ZX-6R uitvoerig op het circuit getest. Bij de test is de bandenspanning verlaagd naar 2.2 bar voor en 2.0 bar achter:

Voorzijde:

Ingaande demping (compression): helemaal dichtdraaien, 2 klikken terug (maximaal 12)
Veervoorspanning (preload): 8mm (4 lijnen) van de 20mm zichtbaar
Uitgaande demping (rebound): helemaal dichtdraaien, 2 klikken terug (maximaal 12)

Achterzijde:

Ingaande demping (compression): helemaal dichtdraaien, 4 klikken terug (maximaal 20)
Veervoorspanning (preload): plus 2 omwentelingen
Uitgaande demping (rebound): helemaal dichtdraaien, 1 klik terug (maximaal 18)
Rijhoogte: voor een grotere grondspeling was de rijhoogte hoger dan normaal

suc6 met afstellen
 
http://home.student.utwente.nl/m.r.moonen/KawaZZR/Forum/suspension-setup.pdf (Misschien is dit wat????)

Ik moet er nog wel even goed naar kijken, maar volgens mij moet dit voldoende zijn!
 
Standaard set-up is 3x nix. Veel te slap, vooral achter. Gaat af en toe behoorlijk deinen bij het hoge-snelheids bochterwerk. En al helemaal met bagage.

Ik gebruik de setting van http://www.sportrider.com/bikes/146_susp_settings/ (deze site). Bevalt erg goed voor mij!

(ik heb de 2000 ZX-6R, maakt volgens die site iets uit vergeleken met de 2001 variant)
 
Terug
Bovenaan Onderaan