Vering anders instellen bij regen?

Dat kom ik trouwens nu ook allemaal tegen met die SC2 en... wat is je punt?
Dat je dus met heel veel factoren rekeingmoet houden t.o.v. ideale circuit omstandigheden .

en dat er soms dus gewoon geen moer aan te doen is dat je een grip krijgt

en ik weet nooit iets beter maar probeer een zinnige bijdrage te geven uit ervaring
 
😊 jou vraag weten zelfs ervaren technici in de MotoGP geen eenvoudig antwoord op....
Hier is geen ja of nee op te antwoorden, waarom wat je wel of niet doet is veel belangrijker om te weten. En daarvoor heb je kennis (zijn zat boeken over geschreven) en ervaring (en dus tijd) nodig...
 
😊 jou vraag weten zelfs ervaren technici in de MotoGP geen eenvoudig antwoord op....
Hier is geen ja of nee op te antwoorden, waarom wat je wel of niet doet is veel belangrijker om te weten. En daarvoor heb je kennis (zijn zat boeken over geschreven) en ervaring (en dus tijd) nodig...
Ben ik niet met je eens want ik was een ervaren technici, weliswaar in de autosport en we hadden een antwoord. Ik ken alleen het antwoord uit de motorsport niet
 
Dat je dus met heel veel factoren rekeingmoet houden t.o.v. ideale circuit omstandigheden .

en dat er soms dus gewoon geen moer aan te doen is dat je een grip krijgt

en ik weet nooit iets beter maar probeer een zinnige bijdrage te geven uit ervaring
:^ voor wat betreft de omgeving, maar ik wil gewoon wat goeds neerzetten
 
Een andere vraag is wat die regenband gaat doen bij straatsnelheden. Grote kans dan een circuit-gerichte regenband bij straatgebruik minder grip heeft dan een sporttour/straatband omdat hij bij gebrek aan snelheid helemaal niet lekker in zijn temperatuurbereik moet werken.

Wat denk jij dat de werkingstemperatuur van regenbanden is, wetende dat ze watergekoeld zijn. Water van 15 ? graden ....
 
Ben ik niet met je eens want ik was een ervaren technici, weliswaar in de autosport en we hadden een antwoord. Ik ken alleen het antwoord uit de motorsport niet

Dan zou je eens een boek moeten lezen van iemand die wel een ruime ervaring heeft op het gebied van motorsport, die kan heel goed uitleggen dat er een groot verschil is tussen auto en motorsport.
In de motorsport zijn er zat goede technici die wel een oplossing of een plan kunnen bedenken in dit soort omstandigheden, maar geen pasklaar antwoord.
 
Er is niemand die me dat kan vertellen. Het wordt waarschijnlijk een experiment en ik zal het er met de jongens waar ik die banden vandaan haal best even over hebben. Ze hebben wel enige ervaring...

Ik vind dit sowieso leukere dingen om te doen dan een stukkie carbon of een ledlampie monteren.
Heb ruime ervaring met regenbanden op het circuit. Naast het monteren van regenbanden (full wets) werd ook de vering anders afgesteld, zowel in als uitgaande demping 2 klikjes softer als vuistregel op een circuit als Assen. Heb bij wijze van test ook weleens mijn regenwielen op mijn straatmotor gemonteerd, wat gevoelsmatig dezelfde grip biedt als op het circuit. Ken mensen die rijden de hele winter met regenbanden op straat. Als de temperatuur laag genoeg is rij je ze ook niet stuk als het droog is en als het regent, biedt het meer grip dan gewon straatbanden.
 
Om even sec antwoord op je vraag te geven. In de regen. Alleen demping veranderen. Veervoorspanning is meer voor rijhoogte en geometrie van je motor. Als je dat ook gaat wijzigen. Rij je plotseling op een andere motor. Op t circuit in de regen veranderen we alleen de demping. Alles wat soepeler zetten. Je remt wat eerder en minder hard. Gaat wat later en rustiger op t gas. Althans. Als je niet op de limiet gaat rijden. Rij je met echte regenbanden ? Not for highway use. Dan heb je echt geen bandenwarmers nodig. Zou t zelfs afraden. Je vertrekt met warmere banden dan waar je na 15 min rijden nog mee rijd Koelen alleen maar af op de openbare weg. !! Dan zouden ze je wel eens kunnen verrassen. Gewoon goeie spanning en koud beginnen. Die dingen warmen met 10 min op Ligt er veel water. Iets hogere spanning. Minder water minder spanning. Anders druk je de lamellen dicht en vermindert de afvoer van water. Succes !
 
Om even een misverstand uit de wereld te helpen. !!! Je kunt met veer voorspanning een veer niet harder of zachter maken. Een veer van bijv 90 Nm blijft bij uit of indraaien 90 Nm. Je veranderd slechts de rijhoogte en negatieve veerweg !!
 
Als je in de regen rustiger en comfortabeler wil gaan rijden dan moet je je vering inderdaad aanpassen....
maar waarom geen tweede setje wielen met angel GT?? en een setje met offroad voor als er een wegopbreking is!
 
Nee gewoon full wets. Er zitten supercorsas op. Daarom staat die motor nu stil.

Vorige winter reed ik met mijn Speed triple ook op supercorsa's, die hadden duidelijk minder grip dan de rosso's 3 die er nu onder zitten. Maar ik vind de grip en handling van de supercorsa's zoveel beter in de andere seizoenen, dat ik voortaan altijd supercorsa's ga gebruiken en in de winter extra voorzichtig rij (NB mijn banden gaan langer mee dan 3 maanden).
 
Ja ik ben in de gelukkige omstandigheid een motor volledig voor de regen aan te kunnen passen...
 
Moet natuurlijk niet tourritten ermee gaan doen... 0900 weg in de stromende regen, 0915 stralend weer bij 23 graden...

Gewoon effe een half uurtje spelen in de regen 😍 😍 😍
 
Terug
Bovenaan Onderaan