Vering CBR 600f 2002

6 jul 2006
1.334
0
Amstenrade
helleu,

Sinds krot heb ik een cbrtje van 2002 en nou heeft deze zowel op de voor en achtervering. aan de onder en an de bovenkant van de schokdemper een stel schoef zitten waarmee je de demping van de ingaande vering en uitgaande vering kan instellen van soft naar hard. en daarbij nog eens die grote moer waarmee je de veer stugger kan draaien

kan mij iemnad uitleggen hoe ik deze vering precies instel voor een sportieve rijder van 100 kg????

greetz kay
 
HAHAHAHAHAHAHAHAHA _O-

Dus niemand weet eigenlijk precies hoe en wat?
misschien een goed idee omgewoon alles neutraal te laten staan?

Is er veel verschil voelbaar dan bij het harder of zachter draaien van de vering?
Of is dat alleen van belang als je goee rondetijden wil rijden op het circuit *D

greetz kay
 
HAHAHAHAHAHAHAHAHA _O-

Dus niemand weet eigenlijk precies hoe en wat?
Lees je wel :?
misschien een goed idee omgewoon alles neutraal te laten staan?

Is er veel verschil voelbaar dan bij het harder of zachter draaien van de vering?
Of is dat alleen van belang als je goee rondetijden wil rijden op het circuit *D

greetz kay
Opschrijven hoe het nu staat, stukje schroeven, stukje rijden. Bevalt het minder? Terugschroeven en opnieuw beginnen. En je voelt het weldegelijk, ook op straat.
 
HAHAHAHAHAHAHAHAHA _O-

Dus niemand weet eigenlijk precies hoe en wat?
misschien een goed idee omgewoon alles neutraal te laten staan?

Is er veel verschil voelbaar dan bij het harder of zachter draaien van de vering?
Of is dat alleen van belang als je goee rondetijden wil rijden op het circuit *D

greetz kay

Verwacht je een kant en klaar antwoord, dan? Zoveel klikjes dit zoveel negatief veerweg dat? Vering is iets persoonlijks :]
Er is zoveel info over een basis set-up, kijk eens bij Technoflex, WP, Hyperpro o.i.d.

Meestal is het trouwens iets meer werk dan "even instellen". Voorbeeldje? M'n eigen fiets voorvork olie van SAE 10 naar SAE 12, luchtkamer van 160 naar 155 mm., vervangingsveren van Technoflex. Achterdemper vervangen door Technoflex (5mm. langer, minder naloop), High-speed 13 kliks open, Low-Speed 11 klikken, Rebound 12. Negatieve veerweg zoveel voor als achter 35 mm.

Vering draai je trouwens niet harder of zachter, veerconstante's veranderen niet.

Succes verder.
 
Terug
Bovenaan Onderaan