Vering GSXR afstellen

marcel_mtr

Die hard MF'er
30 jul 2003
274
0
Maastricht
Ik merk toch wel dat ik de vering aan de voorkant erg soepel vind bij mijn GSXR-750 K6. Wanneer ik sterk moet remmen zakt hij voor behoorlijk in waardoor er volgens mij weinig gewicht op de achterkant staat en de motor slipt.

Het afstellen van de vering is dat makkelijk te doen?

Mvg Marcel
 
Ik merk toch wel dat ik de vering aan de voorkant erg soepel vind bij mijn GSXR-750 K6. Wanneer ik sterk moet remmen zakt hij voor behoorlijk in waardoor er volgens mij weinig gewicht op de achterkant staat en de motor slipt.

Het afstellen van de vering is dat makkelijk te doen?

Mvg Marcel

Heeft niet zo zeer met een afstelling te maken.
De standaard set-up (de gebruikte componenten) van de K6 600+750 is fabriekaf aan de slappe kant vwb de voorvork.

Afstelling heeft eigenlijk alleen zin wanneer je niet op circuit komt en ook op straat behouden rijdt..rij je sportiever dan zal de standaard vork te slap blijven ongeacht de afstelling..eenvoudige oplossing (voor sportief straat en recreatief circuitgebruik) is een setje juiste voorvorkveren en de bijbehorende juiste hoeveelheid en dikte olie.

Bij suzuki zitten ze vrijwel altijd redelijk straatgericht qua standaard veringsset-up voor de supersports..Kawa bijvoorbeeld heeft standaard meestal een stuggere voorvorkset-up

succes ermee

;)
 
Achterkant slippen?
zou je achterrem iets minder gaan gebruiken

induiken is niet helemaal rampzalig (weliswaar minder comfortabel) zolang je maar niet tegen het eind van je veerweg aan beukt
 
Maar dat is net het probleem. Zo hard rem ik namelijk niet met mijn achterrem.

Moet je eens niet remmen... (met je achterrem)

Ik heb hoogstens op het circuit als ik maximaal aanrem voor een bocht dat de achterkant wat gaat "dweilen" Op de weg heb ik wel dat de voorvork af en toe maximaal ingeveerd is.

Ben echter ook geen expert op vering gebied dus wat dat betreft kan ik je niet verder helpen. Maar moet mogelijk zijn ervoor te zorgen dat hij niet meer maximaal inveert.
 
heb zelf deze afstelling voor de vering gebruikt!

-voor
veervoorspanning +5 omw (+7omw stuggere afstelling)
ingaande demping 1,75 omw
uitgaande demping 1,25 omw

-achter-
ingaande demping high 2 omw
ingaande demping low 1 omw
uitgaande demping 1,5 omw

De positie van de stelschroeven zijn geteld vanuit gesloten stand, veervoorspanning van de voorvork is geteld vanuit de laagste stand.

En je achterrem zo veel mogelijk met rust laten!! Heb je niet nodig :)

En het afstellen zelf is een makkie, staat volgens mij ook nog eens in da boekje wat je bij je motor hebt gekregen????
 
veervoorspanning +5 omw (+7omw stuggere afstelling)

t t t t blijft moeilijk he ... veervoorspanning heeft NIETS met stuggere afstelling te maken ... hij zal statisch (bij stilstand dus) wel wat 'stugger' aanvoelen, maar is dat dynamisch (als je rijdt) dus NIET. veerconstante blijft hetzelfde.

met standaardvering kun je de veervoorspanning wel gebruiken om te voorkomen dat de voorvork helemaal onderin komt (tie-rap gebruiken!). maar meer ook niet. houdt er rekening mee dat als je meer veervoorspanning geeft de voorkant dus hoger komt te staan en je fiets minder graag wil insturen. dat zou je echter kunnen compenseren door m door de kroonplaat te laten zakken.

beter is het om de vering zo standaard mogelijk te laten en er gewoon mee leren omgaan. minder = meer! en als je er dan toch niet mee kan omgaan, ga dan eens naar een veringspecialist.
 
Terug
Bovenaan Onderaan