vering hoger zetten kawasaki

zxr-robert

Rookie
2 aug 2003
26
0
emmen
wie weet hoe ik de vering van mijn zxr 750 uit 1990 hoger kan zetten. ik heb gehoord dat hier een stel mogelijk heid voor is maar weet niet hoe.
 
als je hem op wilt hogen achter..wat ik je zeker kan aanraden.. heb zelfde fiets gehad.. dan kun je een tail riser maken.. onder bij je veer zitten 2 plaatjes..die 1,5 cm korter namaken van goed ijzer.. heb je wereld van verschil.
 
Ik heb na een tip van Mark TT het volgende gedaan:

- Tank verwijderen, accessoire bakje weg nemen
- rubber dop bovenop de veerpoot er af halen
- moer los draaien
- achterkant van de motor omhoog tillen waarna je de moer aan de onderkant van het 'frame plaatje' omhoog kan draaien.

Daarna de moer aan de bovenkant weer vast draaien en je bent aan de achterkant een goeie 2 cm hoger. Stuurt lekker en ziet er vooral nog een stuk beter uit ook :)
 
ik hoop dat dit werkt, want het andere advies over de metalen plaatjes inkorten wou niet, dit wil wel bij een nieuwer model bij mij komt de veer dan tegen de achter brug aan .

die van mij komt uit 1990

maar ik ga het gewoon proberen in iedergeval bedankt :}
 
ik heb ook een zxr750 gehad en ik dacht ook uit "90
onder bij de pro-link zit een exenter in de swingarm, als je deze draait kun je de motor verhogen en laten zakken
 
nee, ik bedoel die lange bus onderaan in het midden op de afbeelding.
deze bus is excentrisch en er speciaal voor bedoelt.
er staat iets bij van swing arm. je moet de borgbouten een stukje losdraaien ( eerst motor ondersteunen)en dan de excenter draaien d.m.v. een haaksleutel. als je zorgt dat je wiel niet op de grond rust gaat het makelijker. daarna niet vergeten borgbouten aan te draaien.
 
het heeft wel iets geholpen maar heeft ngo niet het resultaat wat ik graag hebben wil.

dus verder zoeken dan maar,als iemand suggesties heeft roept u maar.
hoe hoog wil je hem dan hebben :?
als je hem nog hoger zet dan je met de excenter kan verstellen, dan stuurt dat ding dadelijk voor geen gulden meer.
 
Heb die van mij zelf gemaakt van RVS 35x6 mm.
hart afstand gaten 10 mm minder genomen.
Achterkant ongeveer 6 a 7 cm verhoogd .
full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan