Vering op meer comfort afstellen? .

r1dre

Rookie
12 feb 2008
1
0
Groningen
Heb een R1 2005 gekocht. Daarvoor had ik een R1 2002. Wat een verschil !!!! Woehaaah. Supermachine die 2005!

Wat ik me wel afvroeg. Ik heb een hekel aan het rijden over kleine hobbelige klinkertjes. Krijg er last van mijn rug van. Ik word compleet door elkaar geschud.

Is het mogelijk om de R1 zo af stellen dat hij meer comfort geeft? Of zal een nierbeschermer ook uitkomst bieden. Wie heeft er ervaring.

Dat het comfort misschien afbreuk doet aan de snelheid maakt mij niet uit. Ik verg toch niet het uiterste van motoren. Hou het voor gezien bij 299 km/u namelijk... *D
(als ik mijn vriendin op haar cbr600rr van 2006 maar kan bijhouden....)

Alvast bedankt.
 
Je kunt bijna elke motor op je rijstijl en gewicht aanpassen.
Je doet dat onder andere met veervoorspanning en veerweg achter en met luchtdruk en progressieve veren / meer of minder dikkere of dunnere vorkolie voor.
Lees eens in de manual, daar staat een en andere nader uitgelegd.

Een goede motorzaak moet je hiermee ook kunnen helpen.
 
Je kan de in en uitgaande demping wat lager zetten.
Veervoorspanning moet je afblijven als hij nu goed stuurt en heeft ook geen enkele invloed op het comfort.
 
Moet geen probleem zijn... als je weet wat je doet. Check eerst eens of de afstelling nog wel in de basisinstelling staat voor je gaat draaien.
Voor hetzelfde geld heeft de vorige eigenaar de boel verkloot door lukraak te gaan draaien.
 
Terug
Bovenaan Onderaan