Vering piept / kraakt

chuckywiej

Die hard MF'er
18 sep 2009
332
0
's-Gravenzande
Sinds mijn ritje van vanavond piept de vering van mijn R6 uit '99. Ik weet niet of het de vering is of dat het mischien de achterbrug lagers zijn? Wat denken jullie?

Filmpje:

:W
 
Laatst bewerkt:
nou mijn gepiep heb ik gevonden.. lag dus aan het lager waar de veer aan vast zit..
was het lager wat in de achterbrug geperst zit.. heb dr maar een nieuwe ingezet voor 40 euro :O niet normaal wat een geld.... maar goed je moet wat he
 
Sinds mijn ritje van vanavond piept de vering van mijn R6 uit '99. Ik weet niet of het de vering is of dat het mischien de achterbrug lagers zijn? Wat denken jullie?

Filmpje:

:W

Ik heb een bed gehad wat precies net zo'n geluid maakte. Toen ik mijn vriendin de deur uit deed was het weg. Misschien heb je er wat aan ? :+


Nee, ik denk inderdaad dat jouw linksysteem droog is.
 
Nee klopt, maar er zitten geen smeerpunten op. Eigenlijk moet heel het zooitje eraf en opnieuw ingevet worden maar dat wordt wel een hele klus. Ik kijk wel ef aan hoelang het duurt voor hij weer gaat piepen:)
 
Toch maar doen. Een R6 heeft wel wat meer reserves dan een VF750 S(wabberen), maar goed werkende vering is belangrijk voor de veiligheid en soepel draaiende lagers horen daarbij. Ik hoef maar naar m'n linkerhand te kijken om ook na bijna 20 jaar nog te weten hoe belangrijk !
 
Terug
Bovenaan Onderaan