Erwin P
Crashtest dummy
Het idee speelt al langer om voorvorken zonder verstelling toch aan te passen. Echter neemt nu een kennis van mij m'n Transalp over, die kennis is echter wel een beetje boel kennis.
Met andere woorden, de pré-load staat veel te licht.
Achter kan ik de schokbreker verstellen door de 2 ringen te verdraaien.
Voorop is er echter niks mogelijk. Nu heb ik wel een draaibank en het eea aan buis liggen.
Nu was het idee om vulring nr 8 op onderstaande afbeelding te vervangen door een dikkere schijf. Het is geen bewegend deel ligt nu ook ietswat los op de veer dus zo heel precies komt die passing blijkbaar niet.
Nu heb ik echter een paar vragen.
- Kan ik dit zomaar straffeloos doen? Of bodem je dan eerder en zal de stop ook aangepast moeten worden.
- Is bijvoorbeeld 5mm er tussen ook 5mm minder SAG, of is het meer? Mijn gevoel zegt dat het verschil groter wordt gezien je al verder in de veerconstante zit.
Mocht niemand hier antwoord op hebben draai ik gewoon een te lange bus en gaat er steeds een stukje af.
Natuurlijk is de mooiste oplossing nieuwe veren op zijn gewicht, of eigenlijk nog veel mooier een gloednieuwe motor naar een vering specialist. Maar in de categorie kosten en ''ikke zelluf doen'' willen we het eerst zo proberen.
Met andere woorden, de pré-load staat veel te licht.
Achter kan ik de schokbreker verstellen door de 2 ringen te verdraaien.
Voorop is er echter niks mogelijk. Nu heb ik wel een draaibank en het eea aan buis liggen.
Nu was het idee om vulring nr 8 op onderstaande afbeelding te vervangen door een dikkere schijf. Het is geen bewegend deel ligt nu ook ietswat los op de veer dus zo heel precies komt die passing blijkbaar niet.
Nu heb ik echter een paar vragen.
- Kan ik dit zomaar straffeloos doen? Of bodem je dan eerder en zal de stop ook aangepast moeten worden.
- Is bijvoorbeeld 5mm er tussen ook 5mm minder SAG, of is het meer? Mijn gevoel zegt dat het verschil groter wordt gezien je al verder in de veerconstante zit.
Mocht niemand hier antwoord op hebben draai ik gewoon een te lange bus en gaat er steeds een stukje af.
Natuurlijk is de mooiste oplossing nieuwe veren op zijn gewicht, of eigenlijk nog veel mooier een gloednieuwe motor naar een vering specialist. Maar in de categorie kosten en ''ikke zelluf doen'' willen we het eerst zo proberen.