Vering te hard

reinhoud

MF veteraan
25 feb 2007
15.535
10.573
Andere kant van de evenaar
Heren, ik heb een Suzuki GS1000 die is omgebouwd.
Er zit een voorvork in van een Kawasaki ZXR750r uit 1991, en een achterbrug en achterveer van een Suzuki Bandit 1200.
Als ik er mee rij is het echt niet comfortabel.

De achtervering had ik per ongeluk heel mooi gemaakt, maar zodra ik echt hard op trek trok ie heb zo ver in de vering dat de achterband het "spatbord" raakt.

Nu wil ik de vering een stuk soepeler maken, maar voor ik geld ga uitgeven wil ik eerst graag wat advies inwinnen.

Hoe ver veert een motor ongeveer in als je er op gaat zitten?
De veren van een ander merk motor, zou dat over te zetten zijn in mijn voorvork?

Vanmiddag op mijn maats 2006 GSXR750 gereden, maar dat is een heel stuk comfortabeler.

Mijn achtervering kan ik zachter maken door het linkstuk van de mono shock te veranderen, of zou een zachtere veer een betere oplossing zijn?

Alle advies is welkom.

Dank u.
 
Ja, dat wordt zo ontworpen om grip te genereren. Het kan best zijn dat een oude GS1000 nog niet zo doordacht geconstrueerd is, maar het kan ook door de verbouwing komen.

Dan heb ik afgelopen weekend 300+ racemotorfietsen gezien die allemaal verkeerd ontworpen zijn. Gingen allemaal in de vering aan de achterkant en degene met genoeg vermogen aan de voorkant omhoog
 
Dan heb ik afgelopen weekend 300+ racemotorfietsen gezien die allemaal verkeerd ontworpen zijn. Gingen allemaal in de vering aan de achterkant en degene met genoeg vermogen aan de voorkant omhoog
Nope! Dat lijkt zo omdat ze voor verder uit de veren komen en er gewichtsverplaatsing naar achter is... en in de motogp kunnen ze het forceren met een holeshot device.
 
Als de achterkant inveert bij accelereren is er iets fout aan het scharnierpunt ten opzichte van de positie van het voortandwiel. De achterkant hoort juist uit te veren.
Volgens mij is het probleem dat ie op het punt zit om het voorwiel van de grond te trekken en dus al het gewicht op de achterkant komt.
Als ik flink optrek en de weg gaat omlaag blijft ie in de vorige positie staan, dus op het achterwiel omlaag.
 
Kettingeffect
anti-squat + motorcycle zal wel meer resultaten geven denk ik.

1601733866843.png
 
Het probleem met mijn motor is dat ik beperkt ben om met de hoogte van de achterkant te spelen. De ketting loopt al heel gauw over de achterbrug heen.
Groter voortandwiel is ook geen optie.

De motor is ook al behoorlijk dicht bij de grond viel mij vanmiddag op toen ik er achter reed.
 
Terug
Bovenaan Onderaan