Vering TL 1000 S

The Saint

MF veteraan
21 mei 2001
5.716
1
Dorp
Op de TL zit een rotatie demper die nog al eens voor onrust zorgt in het rijwiel gedeelte. Nu zijn er vervanging sets te koop van bijv. Hyperpro / WP e.d. maar nu vraag ik mij af hoe deze de rotatie demper buiten actie stellen. Op de achterbrug zitten 2 bevestigings punten. 1 zit met een link naar de rotatie demper en een ander zit met een link vast aan de veer die naast het blok ligt.

Op het plaatje is te zien de veer met de demper ( hyperpro ) met link systeem. Als je dit er in stopt dan hou je nogsteeds aan de andere kant van de brug de link naar die rotatie demper. Mijns inziens komt dat klote ding dan nog niet te
vervallen of ben ik nu gek?

Zie plaatje in de post hier onder... maar dit giffie wil ik jullie dan toch niet onthouden.... ;)



full
 
Laatst bewerkt:
Dus nu heb je dadelijk maar 1 punt op je brug waar dus een veer aan vast zit. Veer en demper zitten nu beide op 1 punt waar voorheen de veer op het ene punt en de rotatie demper op het andere punt zat.

Begrijp ik het zo goed?

Maar als ik het goed begrijp dan vraag ik me af of er dan niet te veel krachten op de ene punt komen te staan????
 
De veer blijft zitten, setje is alleen ter vervanging van de demper.

De veer die naast het blok ligt gaat er af. De hyper van het plaatje gaat er op en het link syst. van het plaatje is de connectie tussen de veer en de brug. Maar hoe zit het met de andere kant van die brug. Daar zit de link naar de Rotatie demper. Blijft die zitten of komt deze te vervallen :? :? Dat is me niet duidelijk.
 
Ik heb nog een aantal vragen en die wil ik eerst duidelijk hebben voor ik wat koop. Het gaat nogsteeds over een hoooooop eurotjes.

Wie kan eer even een tekening van mij in MS paint resizen tot 100 kb? Krijg het niet voor elkaar. Deze tekening is ter illustratie van wat ik bedoel...

Thanks
 
Ja, ik kan je ook niet meer volgen: als je dat ding gekocht hebt, vraag je toch ff hoe de vorige eigenaar dat apparaat gemonteerd had :?

En hyperpro zal echt wel getest hebben of de ophanging sterk genoeg is....of ga je het wiel zelf opnieuw uitvinden......

Normaal gesproken gebruik je de ophanging van de rotatiedemper voor het nieuwe element, eventueel samen met een aangepaste link. De oorspronkelijke veer blijft dan zitten. Tenminste, bij WP en Technoflex volgens mij.
 
Ik heb nog een aantal vragen en die wil ik eerst duidelijk hebben voor ik wat koop. Het gaat nogsteeds over een hoooooop eurotjes.

Wie kan eer even een tekening van mij in MS paint resizen tot 100 kb? Krijg het niet voor elkaar. Deze tekening is ter illustratie van wat ik bedoel...

Thanks
Stuur maar ff per mail Marcel...
 
Oke, ik heb gewoon even de specialist gebeld. Te weten: Hyperpro.

Wat er mis ging in mijn gedachten. Ik was in de veronderstelling dat de rode veer naast het TL blok er uit ging er dat daar de vervangings set van Hyper kwam te liggen. Daar deze set de rotatie demper moet gaan vervangen dacht ik dat alle veer / demping krachten op 1 ophang punt kwamen te staan omdat de rotatie demper er uit ging.

full



Wat er nu echt gebeurd is dat de rode veer naast het blok gewoon blijft liggen waar ze ligt. De rotatie demper gaat er uit en deze wordt dus vervangen door het Hyp. setje. Op deze manier worden dus wel gewoon de 2 ophang punten op de achterburg gebruikt.

Ik snap het en nu is het mede door mijn prachtige illustratie ook voor jullie duidelijk. *D

JoKing, bedankt voor de conversie naar JPG :}
 
Wat hij kost? Als je hem nieuw moet kopen ben je volgens Hyp. 999 euro ex btw kijwt. Als ik hem gekocht heb laat ik je weten wat ik er voor betaald heb. :) Het is een tweede hands.
 
Als je een licentie hebt,krijg je bij "Hyper Peter" 55% korting!!!
Ben benieuwd wat jij nog moet betalen voor 2e? hands.
enne...niks BTW,dit is een groothandel die verkoopt alleen nieuw als je een kvk.nummer hebt,dus deze verdwijnt in de zwarte zak van Peter :+
 
Oke, ik heb zaterdag de veer gehaal. En ooohhwww, wat is ze mooi! Er zitten zelfs nog meer mogenlijkheden op als bij een vrouw (en deze schiet hopelijk niet zo vaak van de instelling als een vrouw )} )

Ik heb de veer nu voor € 600 mee gekregen.

Voor de TL rijders die nog intresse hebben in een andere veer achter c.q. een ander systeem achter. Ik ben via een maat bij Nico Bakker terecht gekomen en die had een gebruikte veer liggen voor € 500 maar dan komt er nog wel een speciaal Bakker link systeem bij en dat kost incl. montagen en veer = € 1000 tot € 1100.
Dit systeem schijnt nog iets beter te sturen als de Hyperpro.

MzzzzzzzzL
The Saint
 
Oke, ik heb zaterdag de veer gehaal. En ooohhwww, wat is ze mooi! Er zitten zelfs nog meer mogenlijkheden op als bij een vrouw (en deze schiet hopelijk niet zo vaak van de instelling als een vrouw )} )

Ik heb de veer nu voor € 600 mee gekregen.

Voor de TL rijders die nog intresse hebben in een andere veer achter c.q. een ander systeem achter. Ik ben via een maat bij Nico Bakker terecht gekomen en die had een gebruikte veer liggen voor € 500 maar dan komt er nog wel een speciaal Bakker link systeem bij en dat kost incl. montagen en veer = € 1000 tot € 1100.
Dit systeem schijnt nog iets beter te sturen als de Hyperpro.

MzzzzzzzzL
The Saint

pfffffffff wis niet dat veruh zo duur waruh voor zo`n brommert ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan