One-Oh-Four
MF veteraan
- 23 sep 2007
- 9.721
- 15
Dames en heren,
Ik ben in het bezit van een CBR600F PC25 uit 1992. Dat betekent dat de voorvork alleen qua veervoorspanning instelbaar is en achter een "fietspomp" zit met 7 standen veervoorspanning en wat ingaande demping.
Aangezien de motor 17 jaar oud is en ongeveer 45.000km heeft gelopen is de vering wel aan verfrissing toe. Temeer daar ik plm. 100kg weeg.
Wat zou een goede budgetmanier zijn om het zaakje wat strakker te krijgen?
Nieuwe voorveren met wat dikkere olie?
Achtershock reviseren, nieuwe veer en olie (betwijfel eigenlijk of dat veel winst gaat opleveren met een shock van deze leeftijd?)
Een nieuwe budget shock? Maar welk merk/model?
Het gaat rom dat hij goed op straat rijdt, dus hethoeft allemaal niet multi-instelbaar te zijn.
Wie heeft er advies?
Ik ben in het bezit van een CBR600F PC25 uit 1992. Dat betekent dat de voorvork alleen qua veervoorspanning instelbaar is en achter een "fietspomp" zit met 7 standen veervoorspanning en wat ingaande demping.
Aangezien de motor 17 jaar oud is en ongeveer 45.000km heeft gelopen is de vering wel aan verfrissing toe. Temeer daar ik plm. 100kg weeg.
Wat zou een goede budgetmanier zijn om het zaakje wat strakker te krijgen?
Nieuwe voorveren met wat dikkere olie?
Achtershock reviseren, nieuwe veer en olie (betwijfel eigenlijk of dat veel winst gaat opleveren met een shock van deze leeftijd?)
Een nieuwe budget shock? Maar welk merk/model?
Het gaat rom dat hij goed op straat rijdt, dus hethoeft allemaal niet multi-instelbaar te zijn.
Wie heeft er advies?