Vering verstellen GS500

Siri

Die hard MF'er
22 sep 2004
260
0
Nijmegen
Ik heb in mijn gereedschapset bij mijn Suus GS500 een veerverstel-sleutel gevonden. Kan ik hier wat mee, want ik kom namelijk echt niet bij het verstelpunt van de achtervering?!?! Dit namelijk omdat ik graag met iemand achterop wil gaan rijden en dus dacht de veervoorspanning aan te moeten passen.

Iemand enig idee of dit mogelijk is bij mijn fiets? En dus ook hoe?
 
hoofdstuk 5, part 14 :P

full


Die ring waar je veer op rust staan getalletjes op, 1 t/m 7, 1 is soepel, 7 is hard.

rearshockb.jpg


Die ring schijn je te kunnen draaien met dat geval, geen flauw idee hóe, maar hij moet te draaien zijn ;)

Jij weet toevallig niet hóe je kan zien wat de huidige instelling is? :)
 
ik wist al wel dat ik em met die "gaatjes" kon verstellen. En die sleutel heb ik ook. Het probleem is alleen dat ik er niet bij kan. De achterbrug lijkt er op de een of andere manier voor te zitten.....
 
aan de linker kant gaan zitten. daar zit je uitlaat niet in de weg.

en die special tool..... daar kun je jezelf behoorlijk mee verwonden :( niet gebruiken dus.

zet de motor maar op de middenbok en pak een grote schroevendraaier of een staafje ofzo en een hamer. dan tik je die ring zo steeds een stapje verder.

doekje met schoonmaakmiddel en misschien een lampje (als je in de garage zit) en je kunt de nummertjes erop ook lezen.

in alledrie de gs500 topics is het genoemd (weet alleen ni meer op welke pagina |( )

succes
 
domdomdom, had het zondag nog ff aan je willen vragen ;)

maar uhm, hoe zie je wat de huidige instelling is?


aan die nummertjes :9 :9 :+ :+ eerst ff schoonmaken met een doekje *O* dan zijn ze leesbaar







:^ ;)

er zit aan de zijkanten van de shock een dingetje op waar die ring op afsteunt (aan de binnenkant van de ring zitten aan beide kanten 7 nokjes, de verstelbaarheid)

als je door de gaatjes van de ring heenkijkt, dan zie je ergens het dingetje van de schokbreker (een ovaal stukje metaal dat met 2 klinkjes aan de shock zit)

als je er links (of rechts waar die auspuff _O- ervoor zit :9 ) kijk je er precies tegenaan, ze zitten loodrecht op de rijrichting

het gaatje waar je doorheen kijkt om het dingetje te zien heeft onderaan een nummertje..... je raad het al..... dat nummertje geeft de instelling aan *O* *O* *O*

zo gaat t toch wel lukken ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan