[-Vering vraag deel 2 -]

Mosselman

MF veteraan
5 apr 2002
4.254
0
Noord-Holland
de 16e op Assen gereden en nu ziet mn band er zo uit '(

full




Op zandvoort geen last maar na 5 sessies op Assen is dit dan het resultaat ...

Ik reed met 2.0 bar in de band en het was rond de 20 graden



What is wrong :?

-Veer te slap ?
-Demping ???
 
Mossel,

Ik had het van de week ook op Oschersleben. Al na de eerste sessie. De veringspecialist ter plekke heeft hem wat meer ingaande demping gegeven.
Echter had ik de volgende dag weer dezelfde tekening als jij hebt. Dit was te wijten aan het feit dat de baan smorgens erg koud is en dan komt de band niet op temperatuur.

Na 5 sessies op Assen en je band ziet er zo uit als de jouwe zou ik me geen zorgen maken. 5 sessies tijden proberen te zetten dan is een SC2 wel op.

Cu tomorrow en dan zullen we eens zien wat onze bandjes doen.
 
volgens mij is 2.0 bar iets te weinig.
In een sc moet volgens mij 2.1 - 2.2 bar.

en het feit dat de band die dag door veel opwarm en afkoel periodes heen ging was ook niet echt goed voor de band (ik zag dat je geen bandewarmers had)

Maar wat was nu je uiteindelijke tijd ?
Toen ik weg ging hing je nog op de 1:32.....
 
Mossel,

Ik had het van de week ook op Oschersleben. Al na de eerste sessie. De veringspecialist ter plekke heeft hem wat meer ingaande demping gegeven.
Echter had ik de volgende dag weer dezelfde tekening als jij hebt. Dit was te wijten aan het feit dat de baan smorgens erg koud is en dan komt de band niet op temperatuur.

Na 5 sessies op Assen en je band ziet er zo uit als de jouwe zou ik me geen zorgen maken. 5 sessies tijden proberen te zetten dan is een SC2 wel op.

Cu tomorrow en dan zullen we eens zien wat onze bandjes doen.

Ik had met deze achterband al 5 sessies gereden op zandvoort (ZAC) dus nu in totaal 10 sessies ......

Morgen gaan we ervoor 8-) (onder de 32'ers )met een nieuwe band :P

volgens mij is 2.0 bar iets te weinig.
In een sc moet volgens mij 2.1 - 2.2 bar.

en het feit dat de band die dag door veel opwarm en afkoel periodes heen ging was ook niet echt goed voor de band (ik zag dat je geen bandewarmers had)

Maar wat was nu je uiteindelijke tijd ?
Toen ik weg ging hing je nog op de 1:32.....

daar ben ik mooi op blijven hangen :) .. laatste sessie was 4 rondjes :Z

nog bedankt he voor je hulp *D
 
daar ben ik mooi op blijven hangen :) .. laatste sessie was 4 rondjes :Z
nog bedankt he voor je hulp *D


graag gedaan....
Ik vind die doorsteek van 3 mm trouwens niet fijn. Het voelt dan net aan alsof het voorwiel weg wil in de bocht.
Mijn laatste sessie heb ik maar 1 lijn meer veervoorspanning voor gegeven. Dit gaf een aanmerkelijk beter gevoel in de voorkant en ik reed geen stepjes meer aan de grond.
En ik kon mijn tijd verbeteren naar de 30.250 :9

Maar ook deze setting is niet helemaal goed. Want nu begint de motor weer met dribellen tijdens het remmen. *zucht* Het is ook nooit goed....
 
Mossel,

Ik had het van de week ook op Oschersleben. Al na de eerste sessie.
:^

Toen ik em achter meer in/uitgaand gaf, werd de tekening juist erger! Daarna beide weer wat 'zachter' gezet, en toen werd de tekening minder, mooiere band dus. Maar toen was het al te laat, achterband op :9
 
Ik had na de ZAC race van 27 juni PRECIES hetzelfde!!

106808


Ik had op internet ergens gelezen dat je je ingaande demping minder moet zetten?!!!! Iemand die hier ene oplossing voor weet.. brand los, want dit is niet zo fijn
 
@mossel, je ingaande demping staat te hard, er moet teveel op de band gewerkt worden tijdens het uitaccelereren uit de bocht.

of vloeiender op het gas gaan ...of je vering ff ingaand iets zachter zetten (bij je achterveer is dat het schroefje aan de bovenkant)=>precies andersom als bij je voorvork.

edit: half slagje minder (dus 90gr) zou voldoende moeten zijn...
 
Hee Napo

Je moet bij WP ofzo gaan werken, daar hebben ze graag iemand die zonder te voelen aan de complete fiets, alle oplossingen al weet |( , zoiemand is geld waard!!
Of maar wat in de ruimte gelul?? Zou goed kunnen...
 
Mossel het zou kunnen dat je voor Assen te veel uitgaande demping hebt. Waardoor je achterkant in de veer blijft. Hij komt niet goed omhoog en dat is te weiten aan de verkanting op Assen.

Ik zou dit als eerste proberen.........dus een paar klikjes minder uitgaand. Verschil kan je voelen als je de achterkant induwt!

Succes
 
Ik had na de ZAC race van 27 juni PRECIES hetzelfde!!

(Afbeelding)

Ik had op internet ergens gelezen dat je je ingaande demping minder moet zetten?!!!! Iemand die hier ene oplossing voor weet.. brand los, want dit is niet zo fijn
Jouw band tekent heel anders! En als je ergens iets gelezen hebt dan wil dat niet zeggen dat dat voor jouw vering ook geldt!

Zoals al gezegd werd is het moeilijk te zeggen. Je moet gewoon op de dag zelf gelijk iets veranderen(moet je wel weten wat :P ) en niet als de dag om is want dan heb je er niks meer aan.
 
Mossel het zou kunnen dat je voor Assen te veel uitgaande demping hebt. Waardoor je achterkant in de veer blijft. Hij komt niet goed omhoog en dat is te weiten aan de verkanting op Assen.

Ik zou dit als eerste proberen.........dus een paar klikjes minder uitgaand. Verschil kan je voelen als je de achterkant induwt!

Succes

Hier kan ik me het beste in vinden. Mijn achterband zag er ook zo uit als die van Mossel en na de laatste keer Zandvoort heb ik mijn ingaande demping achter, een halve slag minder gegeven en de slijtage is heel mooi.

Overigens heb ik (Jos :+ ) ook mijn achterkant wat hoger gezet, maar dat was halverwege de dag.
 
had je nu wat aangepast Mossel? Want je nieuwe bandje zag er aan het eind van de dag toch prima uit dacht ik?

Wat had je gewijzigd?
 
heb een beetje raar nieuws ... heb niks vernaderd aan de vering ...alleen een nieuwe band erop en die was gisteren aan het einde van de dag echt super super super mooi :?

snapper niks meer van
 
heb een beetje raar nieuws ... heb niks vernaderd aan de vering ...alleen een nieuwe band erop en die was gisteren aan het einde van de dag echt super super super mooi :?

snapper niks meer van
daar was ik dus al bang voor *D

LOL, andere bandenspanning? OF was het gisteren veel warmer als de 16e? kan zijn dat de band nu beter op temperatuur is gekomen....
 
Hee Mossel

Het was toch een Pirelli???

Die gaan gewoon niet zo lang mee :P

Maar mooi dat al die klikjes hier en daar niet nodig waren..
 
te veel heat cycles ?? je had al 8 sessies gereden ??
band koud te veel op zn donder gehad (vlgns Neil Mc Kenzie cold tearing)
daar lijkkt het veel op .
 
dat weet ik wel heeeel zeker loop er ook sal een jaar of twee mee te tobben ,
k heb nu mn wp shock goed door en rijdt eigenlijk altijd met 2.1 voor en achter.
en nooit meer dan 6x met een set banden voor en achter rs/sc 2

edit,ze komen er nu wel heeel mooi weer vanaf,absoluut geen vreten meer.
 
Laatst bewerkt:
de 16e op Assen gereden en nu ziet mn band er zo uit '(

(Afbeelding)



Op zandvoort geen last maar na 5 sessies op Assen is dit dan het resultaat ...

Ik reed met 2.0 bar in de band en het was rond de 20 graden



What is wrong :?

-Veer te slap ?
-Demping ???
Hmm, mijn band ziet er exact zo uit... 2.2 bar in de achterband en over de 20 graden.
 
zal dat dan toch waar zijn met die heatcycles :? ik had er 11 sessies mee gereden..


mmmm
is het je wel eens opgevallen dat er best veel mensen de warmers er meteen na het rijden weer omheen doen ??
dan maak je van 1 dag 1 heat cycle !
grappig he
 
Terug
Bovenaan Onderaan