Vering Yamaha GTS1000

janhaans1958

Rookie
6 dec 2019
4
0
Goedemorgen, In juli van dit jaar heb ik in belgie een blauwe yamaha gts1000 op de kop getikt.
Na groote poets beurt en onderhoud is de motor zo goed als klaar en voorzien van nederlsnds kenteken. De motorfiets heeft 22.000 kilometer gelopen en loopt als nieuw.
Aan de achterzijde heb ik een nieuwe hyperpro mono-shock gemonteerd en mijn vraag gaat over de voorkant.
Hoe vul je het vat voor de voorkant en wat gaat er in? Heb er mee proef gereden en de fiets duikt te veel bij hard remmen. heb met het stelwiel geprobeerd om de vering harder te zetten maar dat heeft weinig effect.
Wie kan mij vertellen hoe ik het vat vul, waar mee of waar ze dat doen? verder is het een groote zoektocht om onderdelen te vinden maar soms ligt de oplossing om de hoek.
Groetjes Jan.
 
Geweldige fiets trouwens, gefeliciteerd.
Ik heb bij Bolman ook rondjes om die GTS1000 staan draaien. Mogen we een prijs weten?
Tweedehands onderdelen zijn (lijken mij) zeldzaam wegens de exclusieviteit van dit doodgeboren ontwerp
 
Goedemorgen heren, ff een reactie. had bij hyperpro geinformeerd voor een streetbox voor de gts1000. was niet meer leverbaar, vandaar enkel een nieuwe achter monoshock. Fiets in belgie gekocht voor €1300. had jaren in een hoek gestaan, flinke poets beurt gedaan en met twee man fiets totaal nagekeken en gerepareerd waar nodig. catalizator pot opnieuw gelast en het viel allemaal wel reuze mee. 22.000km aantoonbaar gelopen en loopt als een zonnetje.
Ik heb hier nog twee andere motren staan te weten een in nieuw staat verkerende honda cbx1000 zes cylinder en een honda cb1300.
De bedoeling is om met de gts komend seizoen te gaan rijden en indien het goed bevalt gaat de honda cb1300 de deur uit en blijft de yamaha gts 1000.
Spuit elf? Valt wel mee denk ik zelf. staa wel open natuurlijk voor goede tips waar ik iets aan heb. doe zelf alles aan mijn motoren maar de gts 1000 is een beetje een vreemde eend in de bijt maar wel een verekte , aparte, speciale fiets dus. vandaar dat ik probeer de fiets in zeer goede staat te krijgen. wat ik al zei, eerst kijken hoe die bevalt.
De yamaha is wel gevoelig voor de juiste olie in het blok voor bv de koppelings platen. Castrol motorolie, welk type olie gaat er in heren?
Groetjes Jan.
 
Hyperpro Alphen ad Rijn, Google, Bing, Duckduckgo enz kunnen vast de contactgegevens vinden.

Misschien is de originele voorschokdemper nog te reviseren, zo niet hebben Wilbers en Hagon een vervangingsschokdemper in het programma.
 
Goedemorgen heren, ff een reactie. had bij hyperpro geinformeerd voor een streetbox voor de gts1000. was niet meer leverbaar, vandaar enkel een nieuwe achter monoshock. Fiets in belgie gekocht voor €1300. had jaren in een hoek gestaan, flinke poets beurt gedaan en met twee man fiets totaal nagekeken en gerepareerd waar nodig. catalizator pot opnieuw gelast en het viel allemaal wel reuze mee. 22.000km aantoonbaar gelopen en loopt als een zonnetje.
Ik heb hier nog twee andere motren staan te weten een in nieuw staat verkerende honda cbx1000 zes cylinder en een honda cb1300.
De bedoeling is om met de gts komend seizoen te gaan rijden en indien het goed bevalt gaat de honda cb1300 de deur uit en blijft de yamaha gts 1000.
Spuit elf? Valt wel mee denk ik zelf. staa wel open natuurlijk voor goede tips waar ik iets aan heb. doe zelf alles aan mijn motoren maar de gts 1000 is een beetje een vreemde eend in de bijt maar wel een verekte , aparte, speciale fiets dus. vandaar dat ik probeer de fiets in zeer goede staat te krijgen. wat ik al zei, eerst kijken hoe die bevalt.
De yamaha is wel gevoelig voor de juiste olie in het blok voor bv de koppelings platen. Castrol motorolie, welk type olie gaat er in heren?
Groetjes Jan.
Ooit wel eens op zo,n GTS gereden,vond het eerlijk gezegd niks,veel te lomp gevaarte met een hoop gewicht op de voorkant door die
constructie,als ik jou was zou ik die CB1300 maar houden,een veel fijnere fiets.
 
Ik heb m ook wel eens gereden, machtig ding.

Ik snap ook wel waarom hij geflopt is, combineert de nadelen (gewicht, 100 pk max) van toermotor met de nadelen (bescherming, ketting) van een sportmotor. Daar had de voorwielophanging imho weinig mee te maken. Bij de 2e poging heeft Yamaha de spijker op de kop getroffen


fjr%201300%20a.jpg
 
MOOI ding zo'n GTS 1000 :t
Wel eens in overweging gehad om er ook 1 te kopen. Ben toen zelfs bij 2 occasions wezen kijken.
De 1e zag er echt niet uit, en de 2e was flink aan de prijs. (ook heel mooi in Bordeaux-rood)
Maar ja, het is wel een heel zware fiets (280kg) voor 100pk. En de bijzondere voor-vering blijft natuurlijk altijd wel een dingetje!
Ook dat is 5-bak was effe minder. Maar zeker is wel, dat je een GTS altijd al van ver herkent!

Voor de prijs van een mooie heb je ook een heel mooie Blackbird. Dat is het uiteindelijk geworden.................:9
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan