verjaring proces verbaal

bart_chaos

Die hard MF'er
29 sep 2002
311
0
Goes
vorig jaar augustus ben ik staande gehouden voor oa. een snelheidovertreding. deze is naar de OvJ gestuurd, maar ik heb er nooit meer iets van vernomen. Ik kreeg nog een tweede bekeuring, voor rechts inhalen, deze heb ik een maand of twee geleden ontvangen.

Ik vraag me af of er iets van een verjaringstermijn is mbt de nog te ontvangen berisping voor de snelheidovertreding. In augustus, zeg over een maand, is het al een jaar geleden dat ik op de bon werd geslingerd, zonder dat ik er iets van vernomen heb. iemand?
 
Voor zover mij bekend wordt pas na het verstrijken van twee jaren na het moment van aanhouding de "redelijke termijn" geacht te zijn verstreken. Deze staat voor zo ver ik weet niet op papier, maar wordt door diverse rechtbanken als zodanig gehanteerd.
Hoe langer het duurt, hoe meer je kans op ontsnapping toe neemt, maar juich nog niet te vroeg.

Succes!
 
Rechts in halen is een zo genaamde Mulder gedraging. Hier krijg je meteen een sanctie bedrag te horen, zijnde 125 pleuri :( Deze worden door het CJIB afgehandeld en die krijg je idd redelijk snel thuis.

Als je bekeuring naar de OVJ word gestuurd dan gaat de OVJ uitmaken hoe hoog de bekeuring word, mbt recidive. Dit kan wat langer duren. Ook omdat de agent die dat bonnetje uitschrijft hem eerst inleverd bij de administratie. Die typen het verbaal uit en sturen deze terug naar de agent die hem vervolgens moet tekenen en dan opsturen... Nou moet ik zeggen, dat door deze handelingen zo'n bonnetje of verbaaltje wel eens kwijt raakt lijkt mij... Misschien heb je wel geluk *D
 
"De huidige regels over verjaring van misdrijven stammen nog uit de negentiende eeuw. Toen overheerste de gedachte dat het vervolgen van misdadigers eindig moet zijn. Een snelheidsovertreder die niet wordt opgepakt, wordt feitelijk toch gestraft, omdat hij al die jaren in onzekerheid en met een geheim moet leven, was de redenering." :P
 
"De huidige regels over verjaring van misdrijven stammen nog uit de negentiende eeuw. Toen overheerste de gedachte dat het vervolgen van misdadigers eindig moet zijn. Een snelheidsovertreder die niet wordt opgepakt, wordt feitelijk toch gestraft, omdat hij al die jaren in onzekerheid en met een geheim moet leven, was de redenering." :P
[off-topic]
Je zult wel 20ste eeuw bedoelen :P , we leven nu in de 21ste en in de 19de waren er nog wel erg weinig motoren. :+
[weer on-topic]
 
Rechts in halen is een zo genaamde Mulder gedraging. Hier krijg je meteen een sanctie bedrag te horen, zijnde 125 pleuri :( Deze worden door het CJIB afgehandeld en die krijg je idd redelijk snel thuis.
hmm, in mijn geval was het 86 euro

Als je bekeuring naar de OVJ word gestuurd dan gaat de OVJ uitmaken hoe hoog de bekeuring word, mbt recidive. Dit kan wat langer duren. Ook omdat de agent die dat bonnetje uitschrijft hem eerst inleverd bij de administratie. Die typen het verbaal uit en sturen deze terug naar de agent die hem vervolgens moet tekenen en dan opsturen... Nou moet ik zeggen, dat door deze handelingen zo'n bonnetje of verbaaltje wel eens kwijt raakt lijkt mij... Misschien heb je wel geluk *D

dank, ben op zich bekend met de procedure, alleen het blijft maar duren....nou ja, wie weet heb ik ene keertje mazzel :9~
 
Terug
Bovenaan Onderaan