Verkeer(d)sbord ?

Waarschijnlijk dat het begin echt op het uur wordt gemeld. Niet heel vreemd, maar wel een contrast met het zeer algemene 'medio 2022'.
Er is hier eens een foto voorbij gekomen van een bord met een zeer specifieke einddatum en -tijd, na ruim een jaar ofzo. Die was wel erg opvallend ;)


Edit: gevonden. Maar 't zou me niet verbazen als dit een fotosoep is, die 3 ziet er anders uit dan de andere cijfers.
1651210445370.png
 
Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk dat het begin echt op het uur wordt gemeld. Niet heel vreemd, maar wel een contrast met het zeer algemene 'medio 2022'.
Er is hier eens een foto voorbij gekomen van een bord met een zeer specifieke einddatum en -tijd, na ruim een jaar ofzo. Die was wel erg opvallend ;)


Edit: gevonden. Maar 't zou me niet verbazen als dit een fotosoep is, die 3 ziet er anders uit dan de andere cijfers.
Bekijk bijlage 1755036
Leuk dat je een foto van mij leent. Jammer alleen, dat je geen bron hebt vermeld. Ik was die dag in Eindhoven om het werk te controleren. Hierbij heb ik dit foutje ontdekt en er een foto van gemaakt. Sterker nog, ik heb er 2 gemaakt:

20201020_134540.jpg


Je ziet dat de 2 wegwerkers een andere houding hebben dan op de vorige foto.

Het is geen fotoshop. De geplaatste foto is absoluut onbewerkt. De rotonde was dicht van 19 tot en met 23 oktober, alleen miste op dit bord de "2" van "23 okt". Op de overige borden stond de correcte informatie. Dat de "2" op dit bord ontbreekt kan diverse oorzaken hebben: niet geplakt, losgepeuterd, vanzelf losgelaten, noem maar op.

Dat een definitieve einddatum van een werk open gelaten wordt ("medio 2022"), wordt gedaan omdat er niet exact gesteld kan worden wanneer een werk klaar is. Bepaalde werken kunnen niet uitgevoerd worden in alle weersomstandigheden. Zo is een goede bodemverdichting niet te realiseren bij langdurige regenval, vanwege de liquefactie bij het aantrillen van de ondergrond. Bovenliggende lagen blijven dan "drijven" op de ondergrond. Ook kunnen bijvoorbeeld gas- en waterleidingen soms niet vervangen worden, omdat de kans op breuken in de PVC bij vorst toeneemt. Ook is van te voren niet met zekerheid vast te stellen wat er in de bodem wordt aangetroffen. Zo heb ik al meegemaakt dat er asbesthoudend materiaal is verwerkt in de onderlagen onder het asfalt (Kerkrade, tijdens de aanleg van de N300), maar ook dat er explosieven zijn gevonden in het te bewerken gebied (Sittard en Echt, N276). Maar waar je ook aan kunt denken, zijn bezwaarprocedures die langer duren dan verwacht (Nuth, N300). Werken krijgen hierdoor te maken met serieuze vertragingen. Men kiest er dan voor om een hele ruime periode in te plannen. Mocht een werk uitlopen, is dat geen probleem tov de verwachtingen van het publiek. Het staat immers op de borden. Mocht een werk toch eerder klaar zijn dan "ruim bemeten", is dat mooi meegenomen.


Edit
@kuncing

Tekst aangepast na jouw reactie. Excuses waren niet nodig, maar zijn geaccepteerd. ;)
 
Laatst bewerkt:
Leuk dat je een foto van mij leent. Jammer alleen, dat je geen bron hebt vermeld. Ik was die dag in Eindhoven om het werk te controleren. Hierbij heb ik dit foutje ontdekt en er een foto van gemaakt. Sterker nog, ik heb er 2 gemaakt:

Bekijk bijlage 1755049

Je ziet dat de 2 wegwerkers een andere houding hebben dan op de vorige foto.

Het is geen fotoshop. De geplaatste foto is absoluut onbewerkt. De rotonde was dicht van 19 tot en met 23 oktober, alleen miste op dit bord de "2" van "23 okt". Op de overige borden stond de correcte informatie. Dat de "2" op dit bord ontbreekt kan diverse oorzaken hebben. Hierbij kun je denken aan bewuste (grappige) actie van de letterplakker, een vetvlek op het bord waardoor de "2" niet is blijven plakken, er af gepeuterd door een passant die dit wel grappig vindt, of noem maar op.

In mijn reactie staat duidelijk dat een dergelijke foto al eens in dit topic (hier) voorbij was gekomen. Een copy+paste van de afbeelding was op het moment dat ik de reactie plaatste handiger dan een linkje naar de post. Sorry daarvoor.
Bij dezen de link naar jouw post

En sorry voor de verwijzing naar fotosoep, ik zie nu (nu ik hem op een groter scherm nog eens terugzoek) dat er wel tekst bij stond.
Dan zal er inderdaad een cijfer zijn weggevallen voor de 3 ;)
 
Leuk, zo'n kerstboom, maar zet 'm dan op een plek waar geen verkeer rijdt. Ik ben iemand die verkeersmaatregelen serieus neemt. Voor dit kunstwerk heb ik dan ook geen begrip. Verkeersmaatregelen zijn er om duidelijk te maken wat mag, wat niet mag en wat moet in het verkeer. Deze moeten éénduidig zijn en mogen niet tot twijfel leiden. Ze moeten juist enige twijfel wegnemen. Wie neemt er hier verantwoording als hier iemand na een ongeval aangeeft dat hij groen gehad heeft?

Hetzelfde zie je wel eens als iemand 50 geworden is. Dan wordt een halve straat volgestouwd met officiële verkeersborden A01(50). Zelfs in een woonerf. Wie neemt dan de verantwoording als het fout gaat?

Nog zo'n "mooie" en echt gebeurd: vanwege een wielerronde wordt een half dorp afgesloten met hekken, voorzien van het verkeersbord C01. Een bewoner is van mening dat dit niet voor hem geldt, want hij woont daar en "moet" met zijn auto naar zijn woning. Dat hij zijn auto ook buiten de hekken kan laten staan tot het evenement is afgelopen komt niet in zijn gedachten. Hij woont immers achter het bord en rijdt altijd zo naar huis. Hij schuift het hek aan de kant, maar zet 'm na passeren niet meer terug zoals het gestaan heeft. Een volgende passant ziet het hekwerk wel staan, maar omdat het op de stoep staat is hij van mening dat het geen juridische grond heeft. Hij passeert het hek, draait een bocht om en veegt in één klap meerdere wedstrijdfietsers tegen de vlakte. Is de laatste passant fout? Nee, hij deed niks verkeerd. Die eerste, de bewoner, is fout. Hij veranderde immers de verkeersmaatregelen.
 
Leuk, zo'n kerstboom, maar zet 'm dan op een plek waar geen verkeer rijdt. Ik ben iemand die verkeersmaatregelen serieus neemt. Voor dit kunstwerk heb ik dan ook geen begrip. Verkeersmaatregelen zijn er om duidelijk te maken wat mag, wat niet mag en wat moet in het verkeer. Deze moeten éénduidig zijn en mogen niet tot twijfel leiden. Ze moeten juist enige twijfel wegnemen. Wie neemt er hier verantwoording als hier iemand na een ongeval aangeeft dat hij groen gehad heeft?

Hetzelfde zie je wel eens als iemand 50 geworden is. Dan wordt een halve straat volgestouwd met officiële verkeersborden A01(50). Zelfs in een woonerf. Wie neemt dan de verantwoording als het fout gaat?

Nog zo'n "mooie" en echt gebeurd: vanwege een wielerronde wordt een half dorp afgesloten met hekken, voorzien van het verkeersbord C01. Een bewoner is van mening dat dit niet voor hem geldt, want hij woont daar en "moet" met zijn auto naar zijn woning. Dat hij zijn auto ook buiten de hekken kan laten staan tot het evenement is afgelopen komt niet in zijn gedachten. Hij woont immers achter het bord en rijdt altijd zo naar huis. Hij schuift het hek aan de kant, maar zet 'm na passeren niet meer terug zoals het gestaan heeft. Een volgende passant ziet het hekwerk wel staan, maar omdat het op de stoep staat is hij van mening dat het geen juridische grond heeft. Hij passeert het hek, draait een bocht om en veegt in één klap meerdere wedstrijdfietsers tegen de vlakte. Is de laatste passant fout? Nee, hij deed niks verkeerd. Die eerste, de bewoner, is fout. Hij veranderde immers de verkeersmaatregelen.
och jonguh wat moet jij een zwaar leven hebben....
geen mens maakt zich er verder druk om , maar ik zal het bij de sponsors melden, misschien trekken die zich ook wel terug na zoveel ongein
 
Leuk, zo'n kerstboom, maar zet 'm dan op een plek waar geen verkeer rijdt. Ik ben iemand die verkeersmaatregelen serieus neemt. Voor dit kunstwerk heb ik dan ook geen begrip. Verkeersmaatregelen zijn er om duidelijk te maken wat mag, wat niet mag en wat moet in het verkeer. Deze moeten éénduidig zijn en mogen niet tot twijfel leiden. Ze moeten juist enige twijfel wegnemen. Wie neemt er hier verantwoording als hier iemand na een ongeval aangeeft dat hij groen gehad heeft?

Hetzelfde zie je wel eens als iemand 50 geworden is. Dan wordt een halve straat volgestouwd met officiële verkeersborden A01(50). Zelfs in een woonerf. Wie neemt dan de verantwoording als het fout gaat?

Nog zo'n "mooie" en echt gebeurd: vanwege een wielerronde wordt een half dorp afgesloten met hekken, voorzien van het verkeersbord C01. Een bewoner is van mening dat dit niet voor hem geldt, want hij woont daar en "moet" met zijn auto naar zijn woning. Dat hij zijn auto ook buiten de hekken kan laten staan tot het evenement is afgelopen komt niet in zijn gedachten. Hij woont immers achter het bord en rijdt altijd zo naar huis. Hij schuift het hek aan de kant, maar zet 'm na passeren niet meer terug zoals het gestaan heeft. Een volgende passant ziet het hekwerk wel staan, maar omdat het op de stoep staat is hij van mening dat het geen juridische grond heeft. Hij passeert het hek, draait een bocht om en veegt in één klap meerdere wedstrijdfietsers tegen de vlakte. Is de laatste passant fout? Nee, hij deed niks verkeerd. Die eerste, de bewoner, is fout. Hij veranderde immers de verkeersmaatregelen.
slakzout.jpg
 
Die is al vaker langs gekomen...
Het is een omslachtige constructie, maar klopt wel. Het bovenste ronde bord betreft meer categorieën dan die je uit het plaatje erop kunt afleiden (o.a. ruiters en brommobielen), die vallen echter niet onder de uitzonderingen op de borden daaronder.
Er is namelijk geen officieel bord waarmee alleen ruiters kunnen worden verboden; idem voor brommobielen.
En een ruiter moet weten dat het voor hem verboden is als er een tractor, brommer en fiets op dat bord staat?
Raar land bij jullie.
Hier hebben wij daar gewoon een ruiter-variant op het C15 bord voor.
https://www.verkeersbord.be/p/6624/...bord-sb250-c15-verboden-toegang-voor-ruiters/
 
Maar als je nu een parkeerplaats voor paarden wilt aanduiden, moet dat bord dan in afwijkend Belgie niet op een Oranje paal staan? :+
Dat zou kunnen ... al dacht ik dat dat van die oranje palen juist in NL was?

Ach ja, nu de BTW op paarden in België definitief van 21 naar 6 % verlaagd is, gaat zeker iedereen een paard kopen.

Hopelijk installeren ze dan ook genoeg "graaspalen" aan de paardenparkeerplaatsen ...
 
Terug
Bovenaan Onderaan