Verkeer(d)sbord ?

pixdump-1593-049-6272eeb6e5bad.jpg
 
@javaha:
Volgens mij is het geen eenrichtingsstraat, maar een gesloten verklaring voor vrachtwagens.
Iets met keren en zo.

Waarschijnlijk, maar op het eerste gezicht ziet het er vrij duf uit.
Maar zoals wel meer combinaties die hier voorbij komen, zal het wel een gevalletje zijn: geen bord dat precies de lading dekt, dus moet het zo.
 
Hoe kan een eenrichtingsweg nou doodlopend zijn?

Ik heb geen moment gedacht dat het een eenrichtingsweg is. En ik heb er echt wel even naar zitten kijken.
Vrachtwagens mogen er niet in rijden, dat is alles.
Dus voor mij is het logisch.
Maar ik snap nu de mogelijke verwarring.
 
Hier in Ierland betekent dit bord: "inhalen verboden". (Soms staat het er nog eens extra vermeld: "do not pass"). Ik vond, en vind, het nogal verwarrend, en hoe meer ik erover nadenk, hoe ingewikkelder het wordt. Het is volgens mij een "einde verbodsbord", dus zonder die schuine streep zouden twee auto's niet naast mekaar mogen rijden. Maar door die schuine streep zou het dan weer wel mogen, immers: een streep door het verbod. Maar dan viel mij op dat die schuine streep niet door het midden van het bord loopt, wel door de rechterwagen. Mijn uitleg is wat warrig, maar dat is dit bord ook. Ik raak er niet uit, dus gooi ik het maar even in de groep. Kan dit eigenlijk wel binnen de EU ?

inhalen.jpeg


inhalen 2.jpeg
 
Daar rijden ze aan de andere kant van de weg.
Blijkbaar mag je dan alleen links rijden en niet rechts. Dus ook niet inhalen.
Heeft met de onoverzichtelijke bocht te maken zo te zien
 
Hier in Ierland betekent dit bord: "inhalen verboden". ... Het is volgens mij een "einde verbodsbord", dus zonder die schuine streep zouden twee auto's niet naast mekaar mogen rijden. ...
Einde gebods borden hebben volgens mij, maar zeker in Nederland, heel andere strepen.
Screenshot_20220513-065853.png
Het bord op jou foto doet mij dan weer meer denken aan een parkeer verbodsbord, maar is bij een 2e blik ook zeker niet correct. Ik zou er ook over moeten denken maar zou zeker niet bedenken dat ik daar juist wel mag inhalen.
 
Hier in Ierland betekent dit bord: "inhalen verboden". (Soms staat het er nog eens extra vermeld: "do not pass"). Ik vond, en vind, het nogal verwarrend, en hoe meer ik erover nadenk, hoe ingewikkelder het wordt. Het is volgens mij een "einde verbodsbord", dus zonder die schuine streep zouden twee auto's niet naast mekaar mogen rijden. Maar door die schuine streep zou het dan weer wel mogen, immers: een streep door het verbod. Maar dan viel mij op dat die schuine streep niet door het midden van het bord loopt, wel door de rechterwagen. Mijn uitleg is wat warrig, maar dat is dit bord ook. Ik raak er niet uit, dus gooi ik het maar even in de groep. Kan dit eigenlijk wel binnen de EU ?

Bekijk bijlage 1760173

Bekijk bijlage 1760174

Er zijn meer landen die een rode schuine streep gebruiken bij verbodsborden. Dit is onder andere te zien op deze Wikipedia-pagina. Ik ga binnenkort naar IJsland en daar schijnen ze ook die streep te hebben. In Nederland kom je die streep wel tegen bij onofficiële borden, zoals “verboden je hond uit te laten“ of “verboden te roken”.
 

Bijlagen

  • 1652418917756.png
    1652418917756.png
    3,2 KB · Weergaven: 4
  • 1652418968372.jpeg
    1652418968372.jpeg
    28,2 KB · Weergaven: 3
In België is dit het officiële einde inhaalverbodbord Dat verklaart alleszins een beetje mijn verwarring.​
einde inhaalverbod.png
 
In België is dit het officiële einde inhaalverbodbord Dat verklaart alleszins een beetje mijn verwarring.​
Klopt. Maar dat kan zowel één volle zwarte streep zijn, als drie dunnere zwarte strepen. Het onderwerp zelf is dan niet in kleur of zwart, maar grijs, en het bord heeft géén rand markering.

Daarentegen heeft een rond verbodsbord wél een randmarkering, een rode circel dus. Een schuine rode streep wordt bij verkeers-verbods-borden zelden toegepast. Maar wel bij borden die eruitzien als een verkeersbord, maar het eigenlijk niet echt zijn, zoals verboden voor honden, verboden te roken, verboden open vuur maken, enz
 
En de richting van de streep is ook belangrijk voor de functie van het bord.
De ene is gebod, de ander verbod.
Althans, zo meen ik het mij te herinneren..... :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan