Verkeer(d)sbord ?

Er zal wel een soort 'logica' :X achter zitten. Even zien, het is bord C9:
Gesloten voor ruiters, vee, wagens, motorvoertuigen die niet sneller kunnen of mogen rijden dan 25 km/h en brommobielen alsmede fietsen, bromfietsen en gehandicaptenvoertuigen

Dus het verbod blijft van kracht voor brommobielen, ruiters en vee.

Zoiets? Het blijft wel maf.
 
Er zal wel een soort 'logica' :X achter zitten. Even zien, het is bord C9:
Gesloten voor ruiters, vee, wagens, motorvoertuigen die niet sneller kunnen of mogen rijden dan 25 km/h en brommobielen alsmede fietsen, bromfietsen en gehandicaptenvoertuigen

Dus het verbod blijft van kracht voor brommobielen, ruiters en vee.

Zoiets? Het blijft wel maf.

Geloof dat het iets met ruiters te maken heeft. Heb het ergens voorbij zien komen.
Want het uitzonderingsbord zou dan weer niet voor ruiters gelden oid.
 
Ziet er wel uit als een soepje!
kijk maar naar hert kleurverschil in het witte vlak van t bovenste bord, vlak om de voertuigen en langs de rand.

Maar wel leuk verzonnen.
 
Ziet er wel uit als een soepje!
kijk maar naar hert kleurverschil in het witte vlak van t bovenste bord, vlak om de voertuigen en langs de rand.

Maar wel leuk verzonnen.

nee hoor, dat zijn standaard witte platen waar dan meestal een wit retroflecterende sticker met afbeeldingen op wordt geplakt
 
Hier in Purmerend (bij een school) staat tegenwoordig een LED-scherm op een paal naast de weg.
Daarop staat het woord Zone, en dan daaronder de afbeelding van een 30 km/u bord.
Er staat nergens een bord met einde zone, de weg is niet ingericht als een 30 km/u weg, en er zijn zijstraten en kruisingen.

Mijn vraag is dus of dit een rechtsgeldige snelheidsbeperking is.
 
hier in de regio hebben we ook zoiets: als je vanuit de Hilversumse Meent Bussum inrijdt, kom je een 30km-zone binnen. dat staat ook aangegeven bij de gemeentegrens. na kruispunten staat geen bord met 'herhaling'. wat dus betekent dat de 30km-zone zo groot is tot je een bord tegenkomt met 'einde 30km-zone'.
 
En bij ons in Stadskanaal: een strook aan weerszijden van de weg van rode klinkers, afgescheiden door een onderbroken streep.
Er liggen een paar stoeptegels in de strook (dus 30 x 30) met een ieniemienie-fietsje erop geschilderd, veel en veel kleiner dan een normale fietsstrook. Bijna niet te zien met de auto. Is het nu een suggestiestrook of een fietsstrook?
 
als er een ieniemienie-fietsje op geschilderd is (of er ligt een stoeptegel met een fietsje erop), is het een fietspad.

heb je een strook rood asfalt, maar staat nergens een ieniemienie-fietsje geschilderd, dan is het geen fietspad, maar een strook rood asfalt.

het is eigenlijk dezelfde filosofie als met een bushalte:

- staat er wel een haltepaal met bord en bushokje, maar zit er geen sticker van een bus op het haltebord, dan is het geen halte.
- staat er een kliko met daarop een sticker van een bus, dan is het WEL een halte.


omdezuid055.jpg

staat de witte sticker met zwarte bus niet op het bord, dan is het dus geen bushalte. verwacht dan ook niet dat er een bus stopt...
 
Laatst bewerkt:
Of nog eentje:
In Stadskanaal
Parkeerplaats bij het gemeentehuis. Helaas lukt het me niet om de foto te vinden, maar kijk even met google maps streetview. Raadhuisplein, kijk in de richting van Abn/amro
Op de straat staat een blauw straatnaambord geplaatst in een frame van rode buis, op één parkeerplaats staat exact zo'n bord maar dan met de tekst 'burgemeester' . Mag ik hier nu gewoon parkeren of niet?
 
Laatst bewerkt:
je zou er kunnen parkeren, maar waarschijnlijk loop je het risico een prent wegens foutparkeren. gemeente Stadskanaal had er beter aan gedaan het kenteken van de burgemeerstersdienstauto op een bordje eronder te schroeven.

net als het niet verboden is om op een invalidenparkeerplaats te parkeren zonder ontheffing. maar kijk dan niet gek op als je een prent onder je ruitenwisser hebt als je terug komt.
 
je zou er kunnen parkeren, maar waarschijnlijk loop je het risico een prent wegens foutparkeren. gemeente Stadskanaal had er beter aan gedaan het kenteken van de burgemeerstersdienstauto op een bordje eronder te schroeven.

net als het niet verboden is om op een invalidenparkeerplaats te parkeren zonder ontheffing. maar kijk dan niet gek op als je een prent onder je ruitenwisser hebt als je terug komt.

Blijft raar; het ziet er nl. helemaal niet uit als een verkeersbord. Ik vraag me af of dat rechtsgeldig is.
 
Fietspad en fietsstrook zijn twee verschillende zaken.

Fietspad, G11 bord of G12a met brommers, veplicht en dan nog het onverplicht G13 fietspad.
 
Blijft raar; het ziet er nl. helemaal niet uit als een verkeersbord. Ik vraag me af of dat rechtsgeldig is.

Hier in nijmegen heb je een parkeergarage onder het stadhuis..
Ondanks dat we hier met een links groen stadsbestuur te maken hebben, hebben alle ( belangrijke) medewerkers wel een "eigen" parkeerplaats die ze ook nog eens met een hekje kunnen blokkeren... natuurlijk zijn ze te lui op uit te stappen, om dat hekje overeind te zetten, en op slot te doen, en bij die parkeerplaatsen zijn ook de kentekenplaten op de muur bevestigd...
Als het topdrukte is in het centrum, rijd ik altijd daar naar toe, zoek er een die zijn hek niet omhoog heeft staan , en zet mijn auto er neer..
Ben er wel eens boos op aangesproken....
mijn antwoord....
Ik ben geslaagd voor mijn theorie met max score, en heb nooit ergens geleerd dat een hekje of kentekenplaat tegen de muur ook maar een wettelijke grond heeft, dus als je dat mij kunt laten zien, ben je de man, en dat is ze nog nooit gelukt.....
Ook zo met witte kruizen in een of meerdere parkeervakken....
Als er geen "herhaling"of "2x, 3x of 5x bord onder een invalide parkeerplaatsbord staat of alleen doktoren, of VIP of wat dan ook, heeft een wit kruis geen enkele reden om hem niet te gebruiken, en daar heb ik al eens voor de rechter voor gestaan, en gelijk gekregen...
 
je zou er kunnen parkeren, maar waarschijnlijk loop je het risico een prent wegens foutparkeren. gemeente Stadskanaal had er beter aan gedaan het kenteken van de burgemeerstersdienstauto op een bordje eronder te schroeven.

net als het niet verboden is om op een invalidenparkeerplaats te parkeren zonder ontheffing. maar kijk dan niet gek op als je een prent onder je ruitenwisser hebt als je terug komt.
Die snap ik allebei niet. Ik ken geen verkeersbord met een kenteken. Ik zou dus denken: lekker belangrijk.
En ik dacht dat het verboden was om te parkeren op een invaliden plek als je geen invalidenparkeerkaart hebt.
 
Hier in nijmegen heb je een parkeergarage onder het stadhuis..
Ondanks dat we hier met een links groen stadsbestuur te maken hebben, hebben alle ( belangrijke) medewerkers wel een "eigen" parkeerplaats die ze ook nog eens met een hekje kunnen blokkeren... natuurlijk zijn ze te lui op uit te stappen, om dat hekje overeind te zetten, en op slot te doen, en bij die parkeerplaatsen zijn ook de kentekenplaten op de muur bevestigd...
Als het topdrukte is in het centrum, rijd ik altijd daar naar toe, zoek er een die zijn hek niet omhoog heeft staan , en zet mijn auto er neer..
Ben er wel eens boos op aangesproken....
mijn antwoord....
Ik ben geslaagd voor mijn theorie met max score, en heb nooit ergens geleerd dat een hekje of kentekenplaat tegen de muur ook maar een wettelijke grond heeft, dus als je dat mij kunt laten zien, ben je de man, en dat is ze nog nooit gelukt.....
Ik had een andere oplossing.
Als er iemand op "mijn plek" geparkeerd had, dan deed ik dus gewoon het hekje omhoog en op slot. Dan komen ze mij maar opzoeken om de sleutel te vragen. Helaas ben ik dan wel eerst nog een half uur in bespreking...... :+
 
Hier in Purmerend (bij een school) staat tegenwoordig een LED-scherm op een paal naast de weg.
Daarop staat het woord Zone, en dan daaronder de afbeelding van een 30 km/u bord.
Er staat nergens een bord met einde zone, de weg is niet ingericht als een 30 km/u weg, en er zijn zijstraten en kruisingen.

Mijn vraag is dus of dit een rechtsgeldige snelheidsbeperking is.
Op de weg, ter hoogte van dat bord, staat het woord ZONE gekladderd. Verderop rij je weer over een balk met het woord ZONE. Dat is het einde. Net als een blauwe parkeerzone.
Het bord 30 dat er op afgebeeld is is gewoon rechtsgeldig. Wel lullig dat er geen bord einde staat.
 
Ik had een andere oplossing.
Als er iemand op "mijn plek" geparkeerd had, dan deed ik dus gewoon het hekje omhoog en op slot. Dan komen ze mij maar opzoeken om de sleutel te vragen. Helaas ben ik dan wel eerst nog een half uur in bespreking...... :+
Dat gaat niet, dan staat de auto boven dat hekje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan