Verkeer(d)sbord ?

HOok dat komt voor, helaas. Zelf stoor ik mij geregeld aan afzettingen, terwijl er helemaal niet gewerkt wordt. Onlangs is in Nuth een nieuwe gasleiding aangelegd, welke een kruising moest oversteken. Ruim voor de Kerst zijn er tijdelijke verkeerslichten geplaatst en is een werkvak gecreëerd van enkele honderden meters lang. Toen kwam de Kerst, gevolgd door een periode van vorst, waardoor er niet gewerkt werd. Dan denk ik bij mezelf: zet die tijdelijke VRI uit, zet de bakens en actiekarren aan de kant en laat het verkeer lopen zoals het normaal loopt, maar nee hoor. We laten gewoon alles in de weg staan, met overlast tot gevolg.

Idem met vooraankondigingen van afsluitingen. Stel, ik moet/wil naar Amsterdam en kom op de A2 borden tegen met "Wilhelminakade afgesloten, volg 2 ->" (bestaat er überhaupt een Wilhelminakade in 020?). Ik volg mijn Navi, welke mij nooit het hele plaatje laat zien, dus ik weet niet of mijn route ooit via de Wilhelminakade loopt. Ik moet dan dus gokken tussen ofwel de omleiding volgen (die mij misschien een hele verkeerde kant op stuurt) of de Navi volgen (en mijzelf misschien vastrijden in een afsluiting).

Het kan helaas altijd beter (hoewel ik ook niet overal een oplossing voor heb).

Ook dat komt voor, helaas. Zelf stoor ik mij geregeld aan afzettingen, terwijl er helemaal niet gewerkt wordt. Onlangs is in Nuth een nieuwe gasleiding aangelegd, welke een kruising moest oversteken. Ruim voor de Kerst zijn er tijdelijke verkeerslichten geplaatst en is een werkvak gecreëerd van enkele honderden meters lang. Toen kwam de Kerst, gevolgd door een periode van vorst, waardoor er niet gewerkt werd. Dan denk ik bij mezelf: zet die tijdelijke VRI uit, zet de bakens en actiekarren aan de kant en laat het verkeer lopen zoals het normaal loopt, maar nee hoor. We laten gewoon alles in de weg staan, met overlast tot gevolg.

Idem met vooraankondigingen van afsluitingen. Stel, ik moet/wil naar Amsterdam en kom op de A2 borden tegen met "Wilhelminakade afgesloten, volg 2 ->" (bestaat er überhaupt een Wilhelminakade in 020?). Ik volg mijn Navi, welke mij nooit het hele plaatje laat zien, dus ik weet niet of mijn route ooit via de Wilhelminakade loopt. Ik moet dan dus gokken tussen ofwel de omleiding volgen (die mij misschien een hele verkeerde kant op stuurt) of de Navi volgen (en mijzelf misschien vastrijden in een afsluiting).

Het kan helaas altijd beter (hoewel ik ook niet overal een oplossing voor heb).
Haha, ja herkenbaar. Ik heb nooit enig idee welke straatnaam ik moet hebben of welke ik onderweg tegen kom. Als er dan omleiding tegen kom ga ik er maar vanuit dat het niet op mijn route is...
 
Haha, ja herkenbaar. Ik heb nooit enig idee welke straatnaam ik moet hebben of welke ik onderweg tegen kom. Als er dan omleiding tegen kom ga ik er maar vanuit dat het niet op mijn route is...
Is zowiezo een slechte eigenschap van alle gemeenten, maar ook RWS of provincie bij het maken/plaatsen van die borden.
Hoe moet ik op doorreis als vreemdeling of buitenstaander (laat staan buitenlanders) nou weten waar de puntje-puntje straat ligt in de gemeente....
Je ziet dikwijls op de N-wegen al borden staan in de trend van puntje-puntjestraat afgesloten....ja en? Kan ik er wat mee? Moet ik daarlangs op mijn route? Is dit een hoofdweg waardoor ik 12 km om moet rijden enz.enz..
Zorg voor algemene verwijzingen die iedereen snapt.
 
Is zowiezo een slechte eigenschap van alle gemeenten, maar ook RWS of provincie bij het maken/plaatsen van die borden.
Hoe moet ik op doorreis als vreemdeling of buitenstaander (laat staan buitenlanders) nou weten waar de puntje-puntje straat ligt in de gemeente....
Je ziet dikwijls op de N-wegen al borden staan in de trend van puntje-puntjestraat afgesloten....ja en? Kan ik er wat mee? Moet ik daarlangs op mijn route? Is dit een hoofdweg waardoor ik 12 km om moet rijden enz.enz..
Zorg voor algemene verwijzingen die iedereen snapt.

Als je navi hebt die dezelde kant op wil als de omleiding, weet je dat je goed zit :+

Maar verder is het voor 'vreemden' inderdaad vaak vrij nutteloze info |(
 
Hier in de buurt heeft de gemeente besloten dat de stoepen en parkeervakken weer netjes gemaakt moeten worden.
Ook zal straks een nieuwe teerlaag voor de rijbaan worden aangebracht.
Het gebruik van teer in asfalt is sinds 1997 verboden. :) En sinds 2001 is ongereinigd hergebruik van teerhoudend asfalt niet meer toegestaan.
Is zowiezo een slechte eigenschap van alle gemeenten, maar ook RWS of provincie bij het maken/plaatsen van die borden.
Hoe moet ik op doorreis als vreemdeling of buitenstaander (laat staan buitenlanders) nou weten waar de puntje-puntje straat ligt in de gemeente....
Je ziet dikwijls op de N-wegen al borden staan in de trend van puntje-puntjestraat afgesloten....ja en? Kan ik er wat mee? Moet ik daarlangs op mijn route? Is dit een hoofdweg waardoor ik 12 km om moet rijden enz.enz..
Zorg voor algemene verwijzingen die iedereen snapt.
Wat stel je voor dan? Het is knap lastig om de benodigde informatie / de tijdelijke situatie beknopt weer te geven zodat het op een bord past, gelezen én begrepen kan worden door voorbij razende weggebruikers.
Moderne navi's gebruiken realtime gegevens om ook rekening te houden met actuele werkzaamheden en omleidingen.
 
Het gebruik van teer in asfalt is sinds 1997 verboden. :) En sinds 2001 is ongereinigd hergebruik van teerhoudend asfalt niet meer toegestaan.

Wat stel je voor dan? Het is knap lastig om de benodigde informatie / de tijdelijke situatie beknopt weer te geven zodat het op een bord past, gelezen én begrepen kan worden door voorbij razende weggebruikers.
Moderne navi's gebruiken realtime gegevens om ook rekening te houden met actuele werkzaamheden en omleidingen.

Voor doorgaand verkeer kun je bestemmingen voorbij de afsluiting opnemen, dat scheelt al een hoop (en wordt helaas lang niet altijd gedaan).
Binnen de bebouwde kom is dit inderdaad lastiger.
 
Ik zit vanuit mijn werk geregeld in de bordelarij en kan je zeggen dat dit de laatste tijd inderdaad vaker toegepast wordt. Ik wil niet zeggen dat dit door mij komt, maar ik heb al aan verschillende uitvoerders in de wegenbouwelarij uitgelegd dat dit misschien handig zou kunnen zijn. Sommige hebben dat inderdaad in hun planning meegenomen.

"Doorgaand verkeer richting Dorp X afgesloten, volg ...." is nou eenmaal een stuk duidelijker dan "Straat Y afgesloten, volg ..."

Blijf je toch nog altijd lokaal onbekenden overhouden. Als die via een (stand-alone) navi een route rijden (dus zonder real time info), kunnen die niet altijd voorzien dat "Dorp X" op hun route ligt en daarnaast zijn sommige afsluitingen dusdanig kort dat die niet altijd in een online navi-systeem worden opgenomen.
 
"Doorgaand verkeer richting Dorp X afgesloten, volg ...." is nou eenmaal een stuk duidelijker dan "Straat Y afgesloten, volg ..."
Wat hier staat dat geldt voor motor-voertuigen. Dan wordt er iig nog een alternatief geboden.
Ik weet niet of je wel eens flink ver fietst of dat je met een brommer heel ver van huis bent geweest?
Meestal is het op fietspaden dat ineens de weg gewoon blijkt geblokkeerd. Staat er alleen een bordje met 'gestremd'.
Voor de rest is het dan: Zoek 't effe lekker zelf maar uit!

Ja, wat doe je dan? Natuurlijk rijd je dan gewoon door over de oorspronkelijk bedoelde weg.
Dat is fietspad, hoofdrijbaan, berm, dwars door het werk, over nieuw teer ect.
Laten we wel wezen: Met de fiets/ brommer lukt dat ook 99 van 100x
 
Wat hier staat dat geldt voor motor-voertuigen. Dan wordt er iig nog een alternatief geboden.
Ik weet niet of je wel eens flink ver fietst of dat je met een brommer heel ver van huis bent geweest?
Meestal is het op fietspaden dat ineens de weg gewoon blijkt geblokkeerd. Staat er alleen een bordje met 'gestremd'.
Voor de rest is het dan: Zoek 't effe lekker zelf maar uit!

Ja, wat doe je dan? Natuurlijk rijd je dan gewoon door over de oorspronkelijk bedoelde weg.
Dat is fietspad, hoofdrijbaan, berm, dwars door het werk, over nieuw teer ect.
Laten we wel wezen: Met de fiets/ brommer lukt dat ook 99 van 100x
Oh die ergernis ga ik wel in mee inderdaad. En waar laat je je materieel en materiaal als je aan de rijbaan (voor motorvoertuigen) werkt? Precies, lekker op het fietspad natuurlijk! 😖
 
Wat hier staat dat geldt voor motor-voertuigen. Dan wordt er iig nog een alternatief geboden.
Ik weet niet of je wel eens flink ver fietst of dat je met een brommer heel ver van huis bent geweest?
Meestal is het op fietspaden dat ineens de weg gewoon blijkt geblokkeerd. Staat er alleen een bordje met 'gestremd'.
Voor de rest is het dan: Zoek 't effe lekker zelf maar uit!

Ja, wat doe je dan? Natuurlijk rijd je dan gewoon door over de oorspronkelijk bedoelde weg.
Dat is fietspad, hoofdrijbaan, berm, dwars door het werk, over nieuw teer ect.
Laten we wel wezen: Met de fiets/ brommer lukt dat ook 99 van 100x
Je bedoelt waarschijnlijk "nieuw asfalt". Zoals hierboven al gemeld is, wordt teer al jaren niet meer gebruikt.

Maar ik vind het jammer dat dit gedaan wordt. Je trekt een spoor in het verse (nog warme) asfalt, waardoor deze "lekt". Water kan in het asfalt binnendringen en bij vorst het asfalt van onderuit kapot drukken. Met een beetje pech moeten er volgend jaar al herstelwerkzaamheden plaatsvinden. Hou je je aan berm, stoep of (vrijliggend) fietspad is er niks aan de hand.



Wacht even.

Ik vind het eigenlijk ook weer niet jammer.

Fiets maar lekker over het verse asfalt. Rij het maar kapot. Dan heb ik volgend jaar tenminste ook nog werk.
 
Oh die ergernis ga ik wel in mee inderdaad. En waar laat je je materieel en materiaal als je aan de rijbaan (voor motorvoertuigen) werkt? Precies, lekker op het fietspad natuurlijk! 😖
Ik zet mijn auto meestal op een vluchtheuvel met de oranje flitsers aan. Daar staat 'ie niemand in de weg, Handhaving doet daar niet moeilijk over omdat ik geen parkeerplaats inpik en passanten worden er op geattendeerd dat er iets speciaals aan de gang is.
 
Je bedoelt waarschijnlijk "nieuw asfalt". Zoals hierboven al gemeld is, wordt teer al jaren niet meer gebruikt.

Maar ik vind het jammer dat dit gedaan wordt. Je trekt een spoor in het verse (nog warme) asfalt, waardoor deze "lekt". Water kan in het asfalt binnendringen en bij vorst het asfalt van onderuit kapot drukken. Met een beetje pech moeten er volgend jaar al herstelwerkzaamheden plaatsvinden. Hou je je aan berm, stoep of (vrijliggend) fietspad is er niks aan de hand.



Wacht even.

Ik vind het eigenlijk ook weer niet jammer.

Fiets maar lekker over het verse asfalt. Rij het maar kapot. Dan heb ik volgend jaar tenminste ook nog werk.
Teer of asfalt, dat is voor mij precies hetzelfde. Je kan er iig overheen rijden.
Allebei is het zw.... de kleur die van Sylvana niet genoemd mag worden. Straks zegt ze nog dat witte kiezels bevoordeeld worden.

Als de weg weer eens voor jou als fietser wordt geblokkeerd is niets mooier om er toch over het teer te rijden.
Dan is het 'Fuck it' Ik heb geen zin om 5 km om te fietsen!
Nog mooier is vers afgestreken beton. Kan je 25 jr later nog zien dat je voorbij bent gekomen.

Al die weg-onderbrekingen zullen uiteindelijk wel nodig zijn om onze wegen netjes te houden.
Maar nu kom ik dagelijks langs 5 graaf-acties. Ik wordt er helemaal gek van. Opzouten met al die zand-machines!
 
Al eerder gezien in Huizen, maar nu een foto gemaakt.

Stukje weg en erna gaat het over in een fietspad. Maarja voor wie ?
 

Bijlagen

  • 20210402_164413.jpg
    20210402_164413.jpg
    165 KB · Weergaven: 21
Doodlopen en verboden van deze zijde in te rijden, Hoe moet er dan ooit iets uit kunnen komen :?
Eruit kan als fietser, maar doodlopend en verboden in te rijden is een vreemde combi.

Na de renovatie is doodlopend bord er pas gekomen.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20210402-193715_Maps.jpg
    Screenshot_20210402-193715_Maps.jpg
    187,1 KB · Weergaven: 14
Vreemd, inderdaad. Je mag er alleen van de andere kant inrijden, maar daar kun je er niet in omdat de weg dood loopt.

Wazig.
 
Eruit kan als fietser, maar doodlopend en verboden in te rijden is een vreemde combi.

Na de renovatie is doodlopend bord er pas gekomen.
Klopt niet. Ook fietsers mogen hier niet uit. Er staat nl geen onderbord met uitzonderingen onder. Is dus een volwaardige éénrichting.
 
Eruit kan als fietser, maar doodlopend en verboden in te rijden is een vreemde combi.

Na de renovatie is doodlopend bord er pas gekomen.
Zonder kennis van de
Klopt niet. Ook fietsers mogen hier niet uit. Er staat nl geen onderbord met uitzonderingen onder. Is dus een volwaardige éénrichting.
Ze mogen er wel uit, alleen volgens de borden kun je er niet in. Dat er in de praktijk (blijkbaar) aan de andere zijde een fietspad op aansluit is een ander verhaal. :+ :+
 
Dit is weer een typisch staaltje van het woud van borden die overal worden geplaatst.
Zoveel borden dat ze zelf niet meer snappen, wat de bedoeling is.
bewegwijzering-1.jpg

Als je hier doorheen rijdt, ben je voor mijn een hele knappe als je ALLE borden hebt kunnen lezen/ begrijpen!
3/4 van alle borden zijn onzinnig/ overbodig. Geldt ook voor heel veel STOPlichten.

Mooi op deze foto ook een bord met ! Maw 'let op'.
Ja, opletten op alle onnodige borden die je nu gaat zien..................... :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan