Verkeer(d)sbord ?

Ik had een andere oplossing.
Als er iemand op "mijn plek" geparkeerd had, dan deed ik dus gewoon het hekje omhoog en op slot. Dan komen ze mij maar opzoeken om de sleutel te vragen. Helaas ben ik dan wel eerst nog een half uur in bespreking...... :+

Als we dan toch allemaal aan t muggenziften zijn... dan zou de auto bestuurder natuurlijk gelijk aangifte doen.

Strafrecht:

Artikel 350
1. Hij die opzettelijk en wederrechtelijk enig goed dat geheel of ten dele aan een ander toebehoort, vernielt, beschadigt, onbruikbaar maakt of wegmaakt, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twee jaren of geldboete van de vierde categorie.

Je hebt zijn auto tijdelijk onbruikbaar gemaakt, bewust en opzettelijk. Dat word 2 jaar water en brood !! ;)
 
Als we dan toch allemaal aan t muggenziften zijn... dan zou de auto bestuurder natuurlijk gelijk aangifte doen.

Strafrecht:

Artikel 350
1. Hij die opzettelijk en wederrechtelijk enig goed dat geheel of ten dele aan een ander toebehoort, vernielt, beschadigt, onbruikbaar maakt of wegmaakt, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twee jaren of geldboete van de vierde categorie.

Je hebt zijn auto tijdelijk onbruikbaar gemaakt, bewust en opzettelijk. Dat word 2 jaar water en brood !! ;)
Maar mijnheer de Officier, dat heb ik niet gedaan. Ik heb geen idee wie er nog meer een sleutel heeft, maar mogelijk eerdere gebruikers van die plek?
Het is toch aan u om aan te tonen dat ik dat gedaan heb, niet aan mij om aan te tonen dat ik dat niet gedaan heb? Kunt u dat aantonen zonder enige vorm van redelijke twijfel?

:+
 

+1

full
 

Zo gek is die niet, de betekenis van het bovenste bord:
Gesloten voor ruiters, vee, wagens en motorvoertuigen die niet sneller kunnen of mogen rijden dan 25 kilometer per uur en brommobielen, alsmede fietsers, bromfietsers en gehandicaptenvoertuigen

Nu mogen tractoren en brommobielen er dus wel nog door, maar geen ruiters of andere langzame voertuigen die normaal buiten de (brom)fiets categorie vallen.
 
Nu mogen tractoren en brommobielen er dus wel nog door, maar geen ruiters of andere langzame voertuigen die normaal buiten de (brom)fiets categorie vallen.
Hmm, right. Dacht dat daar wel een toepasselijker bord voor zou zijn.
Wat is het verschil tussen een brommobiel en gehandicaptenvoertuig (anders dan scootmobiel)?
 
Wat is het verschil tussen een brommobiel en gehandicaptenvoertuig (anders dan scootmobiel)?
1 - z'n formaat, brommobiel heeft formaat van kleine auto, terwijl gehandicapten voertuig een gemotoriseerde skelter met carrosserie lijkt.
2 - plaats op de weg, aangezien een brommobiel niet op het fietspad mag, en gehandicapten voertuig wel...

wie weet de échte redenen?
ook wel benieuwd naar...
 
Hmm, right. Dacht dat daar wel een toepasselijker bord voor zou zijn.
Wat is het verschil tussen een brommobiel en gehandicaptenvoertuig (anders dan scootmobiel)?

Tja, vroeger hadden we daar inderdaad een bord voor: gesloten voor rij- en trekdieren en vee.
Maar ja, die is er niet meer...
Ik heb geen plaatje kunnen vinden, maar er stond van boven naar beneden een paard-en-wagen, een handkar en een koe in.

Ach, toch een site gevonden:
Zie hier bord 28 of 30
 
Laatst bewerkt:
Hmm, right. Dacht dat daar wel een toepasselijker bord voor zou zijn.
Wat is het verschil tussen een brommobiel en gehandicaptenvoertuig (anders dan scootmobiel)?

Gehandicaptenvoertuig is een speciale klasse voertuigen die bedoeld zijn voor, je raadt het al, gehandicapten. Dit kan een varieteit aan voertuigen zijn, je kunt een voertuig laten omkeuren tot gehandicaptenvoertuig. Wat de eisen daarvoor zijn en of je zelf dan ook de bijbehorende handicap moet hebben zou ik niet weten.
 
Als we dan toch allemaal aan t muggenziften zijn... dan zou de auto bestuurder natuurlijk gelijk aangifte doen.

Strafrecht:

Artikel 350
1. Hij die opzettelijk en wederrechtelijk enig goed dat geheel of ten dele aan een ander toebehoort, vernielt, beschadigt, onbruikbaar maakt of wegmaakt, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twee jaren of geldboete van de vierde categorie.

Je hebt zijn auto tijdelijk onbruikbaar gemaakt, bewust en opzettelijk. Dat word 2 jaar water en brood !! ;)

Soms wel het enig wat werkt.

In een parkeergarage met huur plaatsen bij mijn werk meegemaakt dat er steeds weer iemand op mijn plek staat.
Volgens de politie is dat een civiele zaak, ondank dat mijn parkeerplaats onbruikbaar wordt gemaakt.

Na een paar keer waarschuwen met mijn auto de foutparkeerder klemgezet en een halve dag gaan "vergaderen".
Toch vervelend als je daardoor je vliegtuig mist....
Nooit meer last gehad.

Bij een andere werkgever hadden we parkeerplaatsen aan de openbare weg waar duidelijk bij stond dat dit geen openbare parkeerplaats was.
Continu toch dezelfde foutparkeerder en weer hetzelfde argument van de politie dat het een civiele zaak is. Wie de andere partij is gaan ze je ook niet vertellen...
Dus met de sleepkabel de auto op een dag midden op de weg getrokken en melding gemaakt van een auto die zomaar midden op de weg stond.

Binnen 10 min werd deze door onze mannen in het blauw weggehaald.
Ook daar hebben we nooit meer last van gehad.
 


Dit is een contradictie. Een verbodsbord betekent dat iets verboden is, zet je er vervolgens een rode streep doorheen verbied je iets níet te doen. Het rode rondje betekent dus "verboden geen vuurwerk af te steken" terwijl daaronder staat dat het verboden is...
 
Dit is een contradictie. Een verbodsbord betekent dat iets verboden is, zet je er vervolgens een rode streep doorheen verbied je iets níet te doen. Het rode rondje betekent dus "verboden geen vuurwerk af te steken" terwijl daaronder staat dat het verboden is...
Er mag ook niet geparkeerd worden om vuurwerk af te steken 8)7
 
Onlangs vakantie gedaan in Andalusië.
Vaak bij een oplopende weg kwam je dit bord tegen...………………….
(er was ook nog een zelfde variant met 2 pers.wagen achter een truck)
1391014
 
Dat is gewoon gejat van wat je in Frankrijk ook heel vaak ziet...………….
ene kant op:'Toutes directions' en andere kant op: 'Autres directions'

Alles bij elkaar, weet je dan dus nog steeds niets.
Daar moet je kennelijk Belg (of Fransman) voor zijn om dat te begrijpen.
Wij domme Ollanders snappen dat dus niet...……….:?
Alle richtingen: voor de meelopers en zij die vroegen naar de bekende weg.
Andere richtingen: voor de eigenwijzen en avonturiers (zo ontdekte Columbus de wereld).
 
Terug
Bovenaan Onderaan