Verkeerd inhalen..

In zo

  • Haal ik rustig rechts in.

    Stemmen: 52 61,2%
  • Haal ik rustig links in.

    Stemmen: 22 25,9%
  • Ga ik erachter hangen en flits vakkundig met mijn hella-vers

    Stemmen: 1 1,2%
  • Ik ga rechts naast hem rijden, toeter en gebaar.

    Stemmen: 0 0,0%
  • Ik ga links naast hem rijden, toeter en gebaar.

    Stemmen: 4 4,7%
  • Anders, namelijk...

    Stemmen: 6 7,1%

  • Totaal aantal stemmers
    85
Voor wat betreft die bekeuring: Ik vind beiden.
1) Jij voor rechts inhalen
2) De auto voor niet rechts houden
Immers: beide handelingen zijn in strijd met het weg-verkeersregelement en dus een overtreding.

qua rijden: Ik denk dat ik er zelf met een grote boog links langs zou gaan: eindelijk wat te sturen op de snelweg }) *D
 
wat nou op een 3 baans weg met 80km trajecontrole.
Jij rijdt rechts, voor je is een groot stuk vrij.
Baan midden en links zijn erg druk.
Iets verderop heb je een splitsing: baan midden en links rechtdoor a20. Baan rechts richting a13.
Haal je rechts in :?
 
Ook zo tenenkrommend is het ruimte maken voor invoegers, of erger (en de oorzaak), het niet volledig gebruiken van de invoegstrook om snelheid te maken en een plekje te zoeken.

Om eerlijk te zijn maak ik ook ruimte als de situatie het toelaat. noem het voor mijn part een veiligheidsmarge nemen ten opzichte van slechte invoegers. Beter ruimte maken op een vloeiende manier dan op zo'n niet-vantevoren-snelheidsmaker te klappen als die opeens met 40 de snelweg op komt duiken......
 
wat nou op een 3 baans weg met 80km trajecontrole.
Jij rijdt rechts, voor je is een groot stuk vrij.
Baan midden en links zijn erg druk.
Iets verderop heb je een splitsing: baan midden en links rechtdoor a20. Baan rechts richting a13.
Haal je rechts in :?

Ik ken dat punt... als je wacht tot de rijstrookscheiding bestaat uit van die dikke witte blokken haal je in over een uitvoegstrook... en dat mag dan weer wel aan de rechterkant ;)
 
De rechtsinhaler is altijd fout.

Rechts inhalen is in mijn ogen een ernstiger overtreding dan onnodig links rijden.

Je zegt zelf al dat het gaat om een praktisch lege autosnelweg met 3 rijstroken, dan heb je als motorrijder dus het voordeel dat je hoger zit dan een automobilist en dus alles eerder ziet en door je snelheid van 120 km/u t.o.v. de 110 km/u van de auto kan je dus altijd makkelijker over de meest linker baan inhalen, tenzij je een luie motorrijder bent.

In het laatste geval zou ik zeggen, geheel terecht en de volgende keer beter uitkijken.

Wat ik elke motorrijder nog mee wil geven:

Als motorrijder heb je niet altijd gelijk.
Veel motorrijders denken dat ze omdat ze op een motor rijden betere bestuurders zijn, dit is hetgeen wat bij veel aanrijdingen weer naar boven komt.
Wees je bewust van je eigen kwetsbaarheid.

Anticiperend rijden bijvoorbeeld.

Iedereen weet dat motorrijders minder zichtbaar zijn dan automobilisten en veel motorrijders rijden altijd met groot licht aan.
Maar denk niet dat wanneer je voorrang hebt je ook automatisch voorrang krijgt.
Wat je vaak hoort bij een aanrijding tussen een auto en een motor is dat de bestuurder van de motorfiets roept dat de automobilist hem voorrang had moeten verlenen.
Had de motorrijder rekening gehouden met het feit dat de automobilist hem helemaal niet had gezien dan had hij zelf gekozen voor de veiligste oplossing en de auto voor laten gaan.

Inzicht hebben in de situatie van andere weggebruikers en er naar willen handelen getuigt van een goede motorrijder.

VOORRANG MOET JE KRIJGEN, NOOIT NEMEN!!!
 
bij ons in België wordt (of is misschien al zo) niet rechts rijden op de autostrade wanneer je dat wel kan, een zware overtreding. Overal staan nu zo van die borden met slogans om mensen erop te wijzen dat ze rechts moeten rijden zoals: u rijdt links want u had dat rijvak gereserveerd?? en nog meer waar ik nu niet direct op kan komen. Soms blijf ik zelf wel in het midden rijden, omdat het rechterrijvak in zulke slechte staat is: diepe groeven van de vrachtwagens, overal putten en zo hoogteverschil tussen rechterrijvak en het middenste. B|
 
Ook zo tenenkrommend is het ruimte maken voor invoegers, of erger (en de oorzaak), het niet volledig gebruiken van de invoegstrook om snelheid te maken en een plekje te zoeken.

Ik kreeg bij mijn (auto)rijexamen op mijn flikker dat ik geen ruimte maakte voor invoegers.
 
Situatie ken ik niet - ik knal altijd op de linker baan.. :X


Nee serieus - ik zou er rechts voorbij gaan en tijdens het voorbij gaan de bestuurder aankijken en m'n duim opsteken (ja m'n duim).

Deze situatie zie ik helaas dagelijks (A29 - heinenoord tunnel) daar je 500mtr na de tunnel een afrit krijgt voor o/beijerland gaan veel bestuurders vaak al 2km voor de tunnel op de middelste baan rijden :( :(

BTW ik vind wel dat de bestuurder die op de middelste baan rijdt een prent moet krijgen, want door zijn rijstijl moeten andere bestuurders rare manoevres gaan
uithalen om deze bestuurder in te halen.

Ik rij daar ook regelmatig, en daar vragen ze er inderdaad echt om. Ook totaal geen moeite mee trouwens, want als ze daar allemaal op de linkerrijbaan zitten te proppen heb ik rechts alle ruimte.

Trouwens de boete voor rechts inhalen is toch hoger dan onnodig links zitten dus
als ze moeten kiezen pakken ze altijd de inhaler.
 
Terug
Bovenaan Onderaan