Verkeerd rijbewijs gekregen!

Je moet overigens na je examen wel een dag wachten met het aanvragen van je rijbewijs, omdat alle (trage) instanties de tijd moeten hebben om hun gegevens te verzenden naar je gemeente.

Ik denk dat als je de druk een beetje opvoert de gemeente er toch wel spoed achter kan zetten. Maar het zal in ieder geval 2 dagen duren denk ik.

Nee. Je MOET geen dag wachten. Je hebt alleen kans dát het er nog niet direct is. Maar bij mijn B rijbewijs ben ik dezelfde dag gegaan en hadden ze de gegevens al wel.

En je kunt het met spoed krijgen inderdaad. Kost je alleen 80 euro ipv 40 euro :X
 
Nederlandse rijbewijs categorieën



AL Motor en brommotors vanaf tot 25 kW en tot 0,16 kW/kg
AM Bromfietsen en brommobielen -
AZ Motor en brommotors vanaf 25 kW en vanaf 0,16 kW/kg
B Personenauto
BE Personenauto met aanhangwagen
C Vrachtwagen
CE Vrachtwagen met aanhanger
C1 Motorrijtuigen zwaarder dan 3500 kg, maar niet zwaarder dan 7500kg -
C1E Aanhangwagens achter de motorrijtuigen van de categorie C1 -
D Bus
DE Bus met aanhanger
D1 Motorrijtuigen ingericht voor het vervoer van meer dan acht personen maar niet meer dan zestien personen, de bestuurder daarbij niet inbegrepen -
D1E Aanhangwagens achter de motorrijtuigen van de categorie D1 -
LT Een toekomstige categorie die op een later tijdstip in werking zal treden en bedoeld is voor langzame motorrijtuigen -
T Een toekomstige categorie die op een later tijdstip in werking zal treden en bedoeld is voor tractoren
 
Ik heb goed nieuws voor je. Je hebt gewoon rijbewijs A gekregen. Die AM is een toevoeging die je er automatisch bijkrijgt. Is weer zo een europese afspraak. Is in dit geval wel makkelijk ook. In Griekenland bijvoorbeeld, om maar eens iets te noemen, moet je bij het huren van zo een lekker handig scootertje dus in bezit zijn van een bromfietscertificaat. Dat je rijbewijs A t/m Z hebt dondert niet. Vaak zullen ze je het ding gewoon meegeven, handel is handel, nietwaar? Krijg je echter een aanrijding, dan heb je dus wél een probleem, al ben je bevoegd om in NL een Hayabusa Turbo met 300 pk te besturen. Door de toevoeging AM in je rijbewijs is die ellende gedekt.


Veel plezier met je rijbewijs.

ALS er maar bovenaan ook de AL e/o AZ aangekruist staat !!
 
zo, dit wordt mijn eerste post nu ik me onder het motorrijdende volk heb geschaard.
vandaag mijn rijbewijs opgehaald in delft, en ergens wist ik dat ik het moest controleren.
Maar thuis aangekomen (gemeente kantoor ondertusen gesloten) zie ik dat ik naast m'n categorie B nu m'n categorie AM (bromfiets) rijbewijs heb en geen A!!!
nu gekalmeerd en besloten om morgen maar weer langs te gaan bij de leuke dames achter de balie, vroeg ik me af waar zoiets nou eigenlijk fout kan zijn gegaan.

een van jullie die bekend met zulk soort fouten? ik ben in ieder geval van mening dat ik niet nog eens ga betalen voor een nieuw rijbewijs...

Zelf lang geleden bijna iets vergelijkbaars meegemaakt.

Ik lever dus rijbewijs B,C,D,E in om er A bij te laten schrijven. Krijg ik A,B terug. De rest was blijkbaar spontaan door de ambtenaar 'ongeldig verklaard'. Gelukkig zag ik het wel gelijk toen ik mijn nieuwe rijbewijs terugkreeg. "Mevrouw" dacht zich nog te kunnen verdedigen door er maar van uit te gaan dat ik de rest toch niet (meer) nodig zou hebben. |(
Uiteraard ben ik niet vertrokken voor alles netjes weer in orde was gebracht en er geen enkel stempeltje 'ongeldig" meer op mijn rijbewijs voorkwam. :}
 
TJa, Delft

Daar hebben ze GroenLinks (u weet wel de uitvinders van de 'fietsstraat. motorvoertuigen toegestaan' die nota bene niet in het RVV voorkomt!) op Verkeer zitten.

Nu gaan ze zeker ook zeggen dat je met dat AM RBW het toegestaan is op de motor te rijden.

Ja Delft kiest graag links, en nu 'betaal' je de prijs.

08:30u is het stadskantoor weer open aan de Phoenixstraat ;)

Succes
 
ik heb net mijn rijbewijs opgehaalt *O* bij mij is het wel goed gegaan rijbewijs a+b en am en mij werd vertelt dat iedereen die een rijbewijs aanvraagt of vernieuwd nu het am erop krijgt. hoef je niks voor te doen.
 
Zelf lang geleden bijna iets vergelijkbaars meegemaakt.

Ik lever dus rijbewijs B,C,D,E in om er A bij te laten schrijven. Krijg ik A,B terug. De rest was blijkbaar spontaan door de ambtenaar 'ongeldig verklaard'. Gelukkig zag ik het wel gelijk toen ik mijn nieuwe rijbewijs terugkreeg. "Mevrouw" dacht zich nog te kunnen verdedigen door er maar van uit te gaan dat ik de rest toch niet (meer) nodig zou hebben. |(
Uiteraard ben ik niet vertrokken voor alles netjes weer in orde was gebracht en er geen enkel stempeltje 'ongeldig" meer op mijn rijbewijs voorkwam. :}


Haha, mooi is dat..! "je hebt ze toch niet meer nodig" _O-
 
Ik zou zeker een spoed aanvraag eisen... kost meer maar dit ga jij uiteraard niet betalen.
 
Zelf lang geleden bijna iets vergelijkbaars meegemaakt.

Ik lever dus rijbewijs B,C,D,E in om er A bij te laten schrijven. Krijg ik A,B terug. De rest was blijkbaar spontaan door de ambtenaar 'ongeldig verklaard'. Gelukkig zag ik het wel gelijk toen ik mijn nieuwe rijbewijs terugkreeg. "Mevrouw" dacht zich nog te kunnen verdedigen door er maar van uit te gaan dat ik de rest toch niet (meer) nodig zou hebben. |(
Uiteraard ben ik niet vertrokken voor alles netjes weer in orde was gebracht en er geen enkel stempeltje 'ongeldig" meer op mijn rijbewijs voorkwam. :}

Dat is toch om woest van te worden! Heb je me daar een vermogen betaalt om al die rijbewijzen te halen en dan gaat zo' n ambtenaar je wel even vertellen dat je ze niet meer nodig hebt :( Het moet niet veel gekker worden, je hebt d' r toch wel over de balie getrokken en een paar rossen verkocht! })
 
M'n vriendin ging een paar maanden terug ook haar A rijbewijs ophalen bij het gemeentehuis in Leidschendam-Voorburg.

Wat denk je ?!
Ze kreeg een B rijbewijs !!
Dus wij terug.... oh, sorry ! Tja normaal halen mensen eerst hun auto rijbewijs voordat ze voor hun motorrijbewijs gaan. Dit komt bijna nooit voor ?!

Zij balen...
Normaal krijg je in Leidschendam-Voorburg direct je rijbewijs mee. Nu moest ze weer een week wachten omdat alles weer rechtgezet moest worden :(

We hadden eigenlijk niets moeten zeggen... even opnieuw afrijden voor het A rijbewijs en je hebt ze beiden, bijna voor de prijs van 1. Echt slecht eigenlijk.
 
Nederlandse rijbewijs categorieën



AL Motor en brommotors vanaf tot 25 kW en tot 0,16 kW/kg
AM Bromfietsen en brommobielen -
AZ Motor en brommotors vanaf 25 kW en vanaf 0,16 kW/kg
B Personenauto
BE Personenauto met aanhangwagen
C Vrachtwagen
CE Vrachtwagen met aanhanger
C1 Motorrijtuigen zwaarder dan 3500 kg, maar niet zwaarder dan 7500kg -
C1E Aanhangwagens achter de motorrijtuigen van de categorie C1 -
D Bus
DE Bus met aanhanger
D1 Motorrijtuigen ingericht voor het vervoer van meer dan acht personen maar niet meer dan zestien personen, de bestuurder daarbij niet inbegrepen -
D1E Aanhangwagens achter de motorrijtuigen van de categorie D1 -
LT Een toekomstige categorie die op een later tijdstip in werking zal treden en bedoeld is voor langzame motorrijtuigen -
T Een toekomstige categorie die op een later tijdstip in werking zal treden en bedoeld is voor tractoren

dus over een tijdje krijg je er bij het verlengen ook LT en T bijgestempeld omdat je die nu ook mag rijden? en de jeugd mag hier examen voor doen? of zie ik het verkeerd baksteen? :?
 
ja behoorlijk balen idd, maar ik ga er maar vanuit dat het allemaal verholpen kan worden.
papieren om aan te tonen dat ik toch echt A heb gehaal heb ik niet.
maar er staat helaas ook nog geen motor in de garage
ik ga het morgen allemaal uitzoeken, en als het goed gaat en de motor er komt, dan zien jullie me snel weer terug op het forum. :P


En hoe is het verder gegaan vandaag bij het gemeentehuis????
 
Bij mij hadden ze een 25kw rijbewijs afgegeven.

Hebben ze zelf ook gezien dat het fout was, maar zij konden het niet aanpassen. Gaat weer centraal.

Aangezien ik in een dorp woon waarvan het gemeentehuis toen nog maar 1 avondopenstelling per maand hadden kwamen ze de nieuwe 'savonds thuis bezorgen een paar dagen later :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan