Verkeerd rijbewijs gekregen!

Bij mij hadden ze een 25kw rijbewijs afgegeven.

Hebben ze zelf ook gezien dat het fout was, maar zij konden het niet aanpassen. Gaat weer centraal.

Aangezien ik in een dorp woon waarvan het gemeentehuis toen nog maar 1 avondopenstelling per maand hadden kwamen ze de nieuwe 'savonds thuis bezorgen een paar dagen later :P


Dat is dan wel netjes :Y
 
Zelf lang geleden bijna iets vergelijkbaars meegemaakt.

Ik lever dus rijbewijs B,C,D,E in om er A bij te laten schrijven. Krijg ik A,B terug. De rest was blijkbaar spontaan door de ambtenaar 'ongeldig verklaard'. Gelukkig zag ik het wel gelijk toen ik mijn nieuwe rijbewijs terugkreeg. "Mevrouw" dacht zich nog te kunnen verdedigen door er maar van uit te gaan dat ik de rest toch niet (meer) nodig zou hebben. |(
Uiteraard ben ik niet vertrokken voor alles netjes weer in orde was gebracht en er geen enkel stempeltje 'ongeldig" meer op mijn rijbewijs voorkwam. :}

En dat proberen ze nu voor iedereen door te voeren :(

http://www.rijbewijs.nl/nl/archief/cbr20050101.html
en Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat

Dat moet je wel even weten, eigen verklaring duurt even en kost bijna 20 pleuries en de keuring kost 105 pleuries en moet door een ARBO arts gedaan worden :( :(

Even de laatste week voor verloop rbw ff een nieuwe halen kost je in dat geval gewoon je C en D ;( -O-

Een europa, lekker al die nieuwe voordelen -O- -O-

Je hoort hier weinig van maar ze hebben het er gewoon doorheen gerost en het is op dit moment dus gewoon verplicht.
Er wordt nu zelfs over gesproken om voor degene die C/D hebben die om de 5 jaar te laten doen.

tis maar dat je het weet, verlengen moet je op tijd doen en kost dus dik 120 pleuries extra voor de C/D tjes
 
IS het heel erg, als ik dat eigenlijk niet zo heel erg vindt, Frank_b?? Ik bedoel: het rijden van zwaar transport is een van de verantwoordelijkste taken op de weg. Als het fout gaat, gaat het vaak goed fout.

Daarom is een keuring an sich niet geheel verkeerd. Over de prijs: wordt vaak waarschijnlijk toch door de werkgever vergoed...
 
IS het heel erg, als ik dat eigenlijk niet zo heel erg vindt, Frank_b?? Ik bedoel: het rijden van zwaar transport is een van de verantwoordelijkste taken op de weg. Als het fout gaat, gaat het vaak goed fout.

Daarom is een keuring an sich niet geheel verkeerd. Over de prijs: wordt vaak waarschijnlijk toch door de werkgever vergoed...

Je hebt helemaal gelijk, maar ik rijd niet voor mijn beroep, maar heb die C/D ooit gehaald toen ik 18 was met in mijn achterhoofd dat ik er misschien wel mijn beroep van ga maken.
(nooit gebeurd trouwens)
Ik moet het dus wel allemaal zelf dokken of opgeven en heb er toen best wel voor moeten sparen.

Ik heb hierover gebeld met het CBR en verteld koppel die keuring dan aan de beroepschaffeurs, dat is makkelijk wat die moeten een chauffersdiploma hebben en dan kun je het daaraan koppelen.

Ja, dat kan niet mijnheer, daar kunnen we niet aanbeginnen C of D is keuring :( :(

Dus ik sta weer lekker met mijn rug tegen de muur, of zelf betalen of weg C/D
Daar baal ik dus van.
(Bij beroepschauffers kan ik het met wel voorstellen idd)
 
Hoe moelijk kan het zijn om een rijbewijs te houden zoals het gehaald is.
Heb in 1979 mijn B rijbewijs gehaald, na een paar jaar naar belgië verhuisd, daar een Belgisch rijbewijs gekregen welke ook motorrijbewijs was. Dus motor gaan rijden, nouja motor, een 125cc Vespa, wel leuk.
Na 5 jaar terug naar Nederland, nieuw Nederlands rijbewijs zonder A, terwijl bij collega's wel A werd aangetekend. Ik kwam er overgens later achter dat ook de aanhangwagen aantekening EB weg was, terwijl ik die gewoon had moeten hebben. Verder stiond er ook nog een beperking in het rijbewijs 70.B dit geeft aan dat ik mijn rijbewijs in het buitenland gehaald heb.
Gelijk toen ook maar A gehaald in Nederland, terwijl geleverd werd met jawel beperking 70.B
Al met al is er lustig op los geintepreteerd, zonder dat ik er echt last van heb.
 
Ik kijk ook iedere dag met spanning?

Maar misschien bevalt zn brommerrijbewijs zo goed dat hij is verhuist naar www.brommer-forum.nl :+
 
Toch wel sneu...

Eindelijk een beetje stuurweer, wel met brilletje vanwege de laagstaande zon, mag hij nog niet rijden vanwege een foutje bij de gemeente.

O- sorry, hij had nog geen motor.

Ook best wel zonde trouwens. Ik kocht mijn motor de volgende ochtend.

Toch nog sterkte met je rijbewijs en veel veilige uren op de :]
 
IS het heel erg, als ik dat eigenlijk niet zo heel erg vindt, Frank_b?? Ik bedoel: het rijden van zwaar transport is een van de verantwoordelijkste taken op de weg. Als het fout gaat, gaat het vaak goed fout.

Daarom is een keuring an sich niet geheel verkeerd. Over de prijs: wordt vaak waarschijnlijk toch door de werkgever vergoed...

Wie denk je uiteindelijk wie dat allemaal betaald? Het wordt gerust wel doorberekend naar de konsument. :( Door die achterlijke Europese regels wordt alles weer duurder. Wordt je door dit soort regels ook een beter chauffeur? :N

Wat denk je van al die chauffeurs die bij de gemeente werken, chauffeurs van brandweervoertuigen (ook vrijwilligers) noem maar op. Allemaal ontzettend kostenverhogend en dan heeft de gemeente ook weer een excuus om de gemeentelijke belastingen weer te verhogen. :X

Uiteindelijk zijn we dus allemaal de l.., hoe simpel zo'n wetgeving in eerste instantie dan ook lijkt.

Europa? :j :j :j :j :j


BTW

mijn vrouw heeft dat ook een keer gehad met de laatste rijbewijsverlenging.

Ambtenaar: Ach mevrouwtje :Z

U heeft dat groot rijbewijs toch niet nodig? B|

WTF ze heeft er toch ooit voor betaald?
 
Laatst bewerkt:
bla bla bla

een van jullie die bekend met zulk soort fouten? ik ben in ieder geval van mening dat ik niet nog eens ga betalen voor een nieuw rijbewijs...


ambtenaren maken geen fouten :N
want als je niks doet kun je ook geen fouten maken. :N
dus opnieuw gaan lessen dunkt mij
 
zo, niet gedacht dat er zoveel reacties over het nieuwe rijbewijs zouden volgen,
en sorry voor de wat verlate reactie, maar...

ben woensdag langsgeweest bij de gemeente in delft, en een krap uurtje later was alles geregeld, en ga ik volgende week alsnog het nieuwe roze pasje krijgen met de juiste catergorie A :P
ik kon de mevrouw achter de balie (zelfde als waar ik eerder m'n foutieve rijbewijs had afgehaald) er niet van overtuigen mij een nieuw rijbewijs via spoedprocedure te geven.
dat wordt dus weer langer wachten.

wel heb ik uiteindelijk excuses gekregen omdat de fout bij hun lag, en niet bij het cbr. dit wilde ze me in het begin wel doen geloven omdat ik volgens het cbr gewoon geen categorie A had behaald.
maar uiteindelijk bleek dat in plaats van mij een categorie uitbreiding te geven, de optie verlopen rijbewijs was aangeklikt, en ik dus geen uitbreiding van categroie op m'n nieuwe rijbewijs kon krijgen.
toch had ik plots wel dat bromfietscertificaat :? dus hoeze geen uitbreiding :?

ach, er werd mij nogmaals excuses aangeboden, en woensdag bij het afhelen, check ik wel 3 keer of het nu helemaal in orde is *D

@foggie Nee, op een brommah zul je mij niet zien rijden :P
 
dus over een tijdje krijg je er bij het verlengen ook LT en T bijgestempeld omdat je die nu ook mag rijden? en de jeugd mag hier examen voor doen? of zie ik het verkeerd baksteen? :?

Geen idee....



IS het heel erg, als ik dat eigenlijk niet zo heel erg vindt, Frank_b?? Ik bedoel: het rijden van zwaar transport is een van de verantwoordelijkste taken op de weg. Als het fout gaat, gaat het vaak goed fout.

Daarom is een keuring an sich niet geheel verkeerd. Over de prijs: wordt vaak waarschijnlijk toch door de werkgever vergoed...

Laat ik nou een C hebben...en dat voor mijn huidige werk niet nodig hebben...dus niets werkgever die dat gaat betalen... ??




Ik heb hierover gebeld met het CBR en verteld koppel die keuring dan aan de beroepschaffeurs, dat is makkelijk wat die moeten een chauffersdiploma hebben en dan kun je het daaraan koppelen.

(Bij beroepschauffers kan ik het met wel voorstellen idd)

Ik baal er ook van, maar kan me voorstellen dat de incidentele vrachtwagenrijder juist eerder als een beroeps een gevaar op de weg zal zijn...??
 
Ik heb een jaar met een 25kw rijbewijs gereden tot ik er bij een motorzaak tijdens een demo rit op geatendeerd werd dat ik niet op een 750 mocht rijden.
Heb toen gauw mijn rijschool gebeld en die heeft mij de juiste papieren gestuurd zodat ik een nieuw rijbewijs kon halen. Ik moet er niet aan denken als er voor die tijd een ongeluk gebeurd was. |( |(
 
Ik heb een jaar met een 25kw rijbewijs gereden tot ik er bij een motorzaak tijdens een demo rit op geatendeerd werd dat ik niet op een 750 mocht rijden.
Heb toen gauw mijn rijschool gebeld en die heeft mij de juiste papieren gestuurd zodat ik een nieuw rijbewijs kon halen. Ik moet er niet aan denken als er voor die tijd een ongeluk gebeurd was. |( |(

Net zo goed als dat je met en per ongeluk gekregen zwaar rijbewijs NIET plots toch zwaar mag rijden...was ook dat helemaal goedgekomen.
 
Je hebt helemaal gelijk, maar ik rijd niet voor mijn beroep, maar heb die C/D ooit gehaald toen ik 18 was met in mijn achterhoofd dat ik er misschien wel mijn beroep van ga maken.
(nooit gebeurd trouwens)
Ik moet het dus wel allemaal zelf dokken of opgeven en heb er toen best wel voor moeten sparen.

Ik heb hierover gebeld met het CBR en verteld koppel die keuring dan aan de beroepschaffeurs, dat is makkelijk wat die moeten een chauffersdiploma hebben en dan kun je het daaraan koppelen.

Ja, dat kan niet mijnheer, daar kunnen we niet aanbeginnen C of D is keuring :( :(

Dus ik sta weer lekker met mijn rug tegen de muur, of zelf betalen of weg C/D
Daar baal ik dus van.
(Bij beroepschauffers kan ik het met wel voorstellen idd)


Volgens mij is het zo dat je je CE wel houdt als je ze eens gehaald hebt. Alleen als je je niet laat keuren staan ze niet meer op je rijbewijs. Mocht je op een dag toch weer vrachtwagen willen rijden, kun je je alsnog laten keuren en weer een nieuw pasje halen(kopen). Tenminste dit begreep ik van een collega die dit uitgezocht had.
 
zo, niet gedacht dat er zoveel reacties over het nieuwe rijbewijs zouden volgen,
en sorry voor de wat verlate reactie, maar...

ben woensdag langsgeweest bij de gemeente in delft, en een krap uurtje later was alles geregeld, en ga ik volgende week alsnog het nieuwe roze pasje krijgen met de juiste catergorie A :P
ik kon de mevrouw achter de balie (zelfde als waar ik eerder m'n foutieve rijbewijs had afgehaald) er niet van overtuigen mij een nieuw rijbewijs via spoedprocedure te geven.
dat wordt dus weer langer wachten.

wel heb ik uiteindelijk excuses gekregen omdat de fout bij hun lag, en niet bij het cbr. dit wilde ze me in het begin wel doen geloven omdat ik volgens het cbr gewoon geen categorie A had behaald.
maar uiteindelijk bleek dat in plaats van mij een categorie uitbreiding te geven, de optie verlopen rijbewijs was aangeklikt, en ik dus geen uitbreiding van categroie op m'n nieuwe rijbewijs kon krijgen.
toch had ik plots wel dat bromfietscertificaat :? dus hoeze geen uitbreiding :?

ach, er werd mij nogmaals excuses aangeboden, en woensdag bij het afhelen, check ik wel 3 keer of het nu helemaal in orde is *D

@foggie Nee, op een brommah zul je mij niet zien rijden :P

Succes morgen!!!!
 
Ik heb goed nieuws voor je. Je hebt gewoon rijbewijs A gekregen. Die AM is een toevoeging die je er automatisch bijkrijgt. Is weer zo een europese afspraak. Is in dit geval wel makkelijk ook. In Griekenland bijvoorbeeld, om maar eens iets te noemen, moet je bij het huren van zo een lekker handig scootertje dus in bezit zijn van een bromfietscertificaat. Dat je rijbewijs A t/m Z hebt dondert niet. Vaak zullen ze je het ding gewoon meegeven, handel is handel, nietwaar? Krijg je echter een aanrijding, dan heb je dus wél een probleem, al ben je bevoegd om in NL een Hayabusa Turbo met 300 pk te besturen. Door de toevoeging AM in je rijbewijs is die ellende gedekt.


Veel plezier met je rijbewijs.


maar dat is mooi, een klasgenote van mij heeft geen rijbewijs A. alleen B en bromfiets. op haar rijbewijs staat dus ook AM vermeld dat betekend dus dat zij motor zou mogen rijden? hoe controleer je dan of het inderdaad een los motor rijbewijs betreft ?

edit: had de reactie van baksteen nog niet gezien
 
Laatst bewerkt:
maar dat is mooi, een klasgenote van mij heeft geen rijbewijs A. alleen B en bromfiets. op haar rijbewijs staat dus ook AM vermeld dat betekend dus dat zij motor zou mogen rijden? hoe controleer je dan of het inderdaad een los motor rijbewijs betreft ?

AM = bromfiets.

AL = licht motorrijdebwijs.
AZ = zwaar motorrijbewijs.
 
@ mrnd-x

dank je! gaat helemaal goed komen! maar het weer is een beetje spijtig voor alle motorrijders/rijdsters op dit moment :S

zelf heb ik nog geen motor, maar ik ben hard op zoek :p
(wel naar iets dat binnen m'n studenten budget valt helaas)
 
@ mrnd-x

dank je! gaat helemaal goed komen! maar het weer is een beetje spijtig voor alle motorrijders/rijdsters op dit moment :S

zelf heb ik nog geen motor, maar ik ben hard op zoek :p
(wel naar iets dat binnen m'n studenten budget valt helaas)


Graag gedaan, dat maakt niet uit als je nog geen motor hebt.
Maar rijbewijs voor motor heb je iig nu ;)

Ik moet nog ;)

En heb je nu je pas binnen ??????? *O* of -O-
 
pas is binnen!!! :P
thanks voor alle info en steun iedereen

Sandez

Gefeliciteerd :) *O*

Ik baal er ook van, maar kan me voorstellen dat de incidentele vrachtwagenrijder juist eerder als een beroeps een gevaar op de weg zal zijn...??

Dat wordt dus ook betalen voor een keuring bij een ARBO arts (een gewone huisarts mag niet :( Nu om de 10 jaar straks om de vijf jaar.

Ik baal er ook van, maar kan me voorstellen dat de incidentele vrachtwagenrijder juist eerder als een beroeps een gevaar op de weg zal zijn...??

Hmmm, dat is een andere discussie, dan heb je het meer over techniek en hoe om te gaan met een groot voertuig. Volgens mij veranderd een medische keuring daar niets aan. Als ik wel of niet gekeurd ben (medisch) dat zal geen invloed om mijn rijstijl hebben.

Ik kan me er wel iets bij voorstellen dat ik weer een lesje zou nemen wanneer ik echt weer zou gaan rijden. Heeft mijn vrouwtje ook gedaan, ruim 20 jaar niet meer op de motor gereden |( nou ja vorig jaar weer een fietsje gekocht :P en toen heeft ze eerst maar een een motorrijles van 2 uur genomen.
Dat kan zeker geen kwaad en is haar ook goed bevallen alles nog weer eens doornemen en lekker stukje rijden onder begeleiding.

Volgens mij is het zo dat je je CE wel houdt als je ze eens gehaald hebt. Alleen als je je niet laat keuren staan ze niet meer op je rijbewijs. Mocht je op een dag toch weer vrachtwagen willen rijden, kun je je alsnog laten keuren en weer een nieuw pasje halen(kopen). Tenminste dit begreep ik van een collega die dit uitgezocht had.

Geen idee :? :? zou ik eens met het CBR moeten bellen, maar ik ben er wel huiverig voor, weg = weg en dan ben je van anderen afhankelijk om hem weer terug tekrijgen.

Ik laat mij wel keuren en dok er maar voor zit niets anders op ben ik bang voor, zonde geld, maar vind het ook zonde om mijn rbw voor bus en vrachtwagen weg te gooien. :N
 
Terug
Bovenaan Onderaan