Verkeerde datum in bekeuring

Bezwaarschrift komt uiteindelijk op het bureautje van de betreffende agent die jou heeft bekeurd. Die vermeld in zijn schrijven aan de ovj dat hij abusievelijk de datum verkeerd ingevuld heeft. Dan gaat de boete gewoon door, MITS hij de juiste datum nog weet :9 en dat zal die niet denk ik. :P
 
Ik zou het gewoon eerlijk zeggen en de bekeuring betalen. Als je de wet overtreden hebt is dat je eigen schuld.
 
je bent in elk geval geidentificeerd, want het is een normale bekeuring, die op naam van de eigenaar van het voertuig staat, ongeacht de bestuurder. Echter kun je wel de bewijslast vragen, naar ik begrijp uit je verhaal, heeft hij geen bewijslast, dus hij kan niet aangeven wat de exacte snelheid was op het moment van overtreding. Hij kan wel beweren dat jij harder reed dan 240, maar ergens moet een bewijslast zijn, en die heb ik niet echt kunnen vinden.
Onzin. De verklaring van een beedigd opsporingsambtenaar is voldoende.
 
Tis het proberen waard, natuurlijk. :)

Hangt er denk ik vanaf hoeveel moeite de OvJ wil doen. Als ie genoegen neemt met jouw verklaring dat je het niet kon zijn, kom je er wel onderuit, denk ik. Als ie contact opneemt met de verbalisant en die geeft aan dat ie zich verschreven is, zal er ws. gewoon alsnog de correcte datum op komen te staan. Ik neem aan dat in de systemen van justitie/politie nog best na te gaan zal zijn wanneer de bekeuring is ingevoerd en welke datum het dus wel moet zijn.
 
Rij je te hard en moet je betalen, dan niet zeiken...maar krijg je de kans om eronder uit te komen, wat mij in dit geval goed mogelijk lijkt, zou ik het zeker proberen!

Ben benieuwd wat de uitkomst wordt...succes
 
Heb eens zoiets meegemaakt alleen ging het om een verkeerde tijd ipv datum.
Zelfs met een werkgeversverklaring gekomen dat ik daar op dat moment niet geweest kan zijn. De verbalisant geeft gewoon toe dat ie het verkeerd heeft gedaan en je moet alsnog betalen. Denk dat je pech hebt maar je kunt het altijd proberen natuurlijk, ik ben benieuwd.
 
Joh, heb ik nog niet gereageerd in dit topic :?

Uiteraard moet je bezwaar aantekenen. Al was het alleen maar omdat het ook een echt onterechte bekeuring kan zijn, en je vreemd staat te kijken als er opeens nog een bekeuring op de mat ligt, deze keer met de goede datum. Justitie hanteert het principe: betalen = schuld bekennen en dan mag je dus 2 x dokken voor dezelfde overtreding.

De OvJ stuurt jouw bezwaarschrift door naar de verbalisant, die kijkt z'n bonnenboekje na, schrijft een briefje vol taalfouten dat hij zich vergist heeft (dagtaak voor hem :P ) en de OvJ stuurt je een nieuwe bekeuring.

Kortom, tijdverspilling voor alle partijen maar je moet het wel doen. 8-)
 
Ik vraag me af of hij in zn bonnenboekje de juiste datum kan terugvinden.
Op het gele blaadje wat ik kreeg staat namelijk ook de verkeerde datum.
Kga vandaag brief schrijven, ben ook erg benieuwd. Ik zal laten weten wat
de uitkomst is. :)
 
Ik vraag me af of hij in zn bonnenboekje de juiste datum kan terugvinden.
Op het gele blaadje wat ik kreeg staat namelijk ook de verkeerde datum.
Kga vandaag brief schrijven, ben ook erg benieuwd. Ik zal laten weten wat
de uitkomst is. :)
En jij hebt dat als oplettende burger niet aan hem verteld toen hij dat briefje overhandigde :o

Nu wordt het zeker interessant :)
Succes!
 
Overigens, lees ik het goed? 150 in de bebouwde kom en dan slechts 145 euro boete? Voor zo een geintje had je je rijbewijs gewoon moeten inleveren, dus je hebt niet echt te klagen, al moet ik eerlijk toegeven dat als ik de kans had 145 euro in mijn zak te houden, ik het ook niet zou laten. We lezen het wel.

Het volgende is gebeurd:
ik reed ongeveer een maand geleden op een weg buiten
bebouwde kom
.
Nee, je leest het niet goed. ;)
 
Als kenner... ;)

Als jij kan aantonen dat je op bewuste dag en datum ergens anders was dan op door verbalisant gemelde overtreding, kan je een brief schrijven naar OM.

Tip: betaal altijd eerst, het bedrag kan naderhand altijd teruggestort worden. Zo voorkom je te laat betaling en dus hogere boete.

Errug stom van de politie-ambtenaar. Dit lukt je trouwens niet altijd. Als het goed is heeft namelijk de verbalisant (de P-A)jouw gegevens genoteerd en dat betekent wettelijk bewijs. Alleen zal je als jouw antecendenten wel oke zijn op dit vlak, het O.M. je een meevaller geven en het kwijtschelden voor een keer.
 
Tip: betaal altijd eerst, het bedrag kan naderhand altijd teruggestort worden. Zo voorkom je te laat betaling en dus hogere boete.
Nee, niet doen. Betalen is schuld bekennen, er is dan geen beroep meer mogelijk!

Gewoon een bezwaarschrift (op tijd) indienen. De betalingstermijn wordt dan opgeschort. Als het bezwaarschrift verworpen wordt krijg je een nieuwe datum waarvoor je moet betalen.
 
Vormfout word echt niet geseponeerd of dergelijks je krijgt je boete dan alsnog. T is wel zo dat als de OvJ de tenlaste legging verkeerd formuleert (hij is iets vergeten) Dan kan jij of je advocaat aantonen dat niet aan alle voorwaarden is voldaan en dan word je vrijgesproken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan