Verkeerde datum in bekeuring

High Q

MF'er
6 apr 2004
159
0
Bilthoven
Het volgende is gebeurd:
ik reed ongeveer een maand geleden op een weg buiten
bebouwde kom. Weg was leeg en ik geef gas. :] Stukje verderop
bij stoplicht stopt er een auto naast me: Politie, volgen! :(
Ik mee. Agent stapt uit en zegt dat ik te hard reed. Volgens
hem 150. Beetje gepraat, uiteindelijk boete gekregen voor
25-30 km te hard. Is tegenwoordig €145,-. Had ook geen rijbewijs
etc bij me. Kwam opzich dus goed weg.
Nu viel vandaag de boete van het CJIB op de deurmat. Ik kijken,
staat de datum niet goed; een maand te vroeg. Ik ben op die datum
daar dus niet geweest, sterker nog, toen was ik aantoonbaar in het
buitenland. Kan ik onder de boete uitkomen? Omdat ik me ook niet
heb hoeven legitimeren (kon niet) kan het dus iedereen zijn geweest
die met mijn nummerplaat rondrijdt. :9
Wie kan me helpen? Ik heb ook al de search gedaan, waren al andere
topics over, maar daar werd verwezen naar de tuftufclub, die bestaat
dus niet meer. Wie heeft er een bezwaarschrift liggen welke ik als
voorbeeld kan gebruiken? En denken jullie dat ik er onderuit kom of niet?

Alvast bedankt!
High Q
 
Niets zeggen in je bezwaarschrift over de verkeerde datum maar gewoon zeggen dat je daar en daar op die datum niet was.

Heb zelf ook een keer een bekeuring ontlopen door een verkeerde motivatie van de officier v.J bij een bezwaar (nu weet ik niet of dat hetzelfde is). Ik had de overtreding wel begaan maar volgens de politie zou het om een snelheidsovertreding door rood licht gaan. En dat was het niet, was namelijk een mobiele controle 'Grappig' was dat de laatste zin zoiets was van: 'toch zijn wij van mening dat u een strafbaar feit heeft gepleegd'
 
Niets zeggen in je bezwaarschrift over de verkeerde datum maar gewoon zeggen dat je daar en daar op die datum niet was.

Heb zelf ook een keer een bekeuring ontlopen door een verkeerde motivatie van de officier v.J bij een bezwaar (nu weet ik niet of dat hetzelfde is). Ik had de overtreding wel begaan maar volgens de politie zou het om een snelheidsovertreding door rood licht gaan. En dat was het niet, was namelijk een mobiele controle 'Grappig' was dat de laatste zin zoiets was van: 'toch zijn wij van mening dat u een strafbaar feit heeft gepleegd'

lol.. kom daar maar eens met een zinnig antwoord op :+ :+ :+
 
Ja, dat ken ik nog wel.
Ooit in februari ietsiepietsie te hard gereden met m'n Laverda Jota en geflitst.

Toen kreeg je nog zo'n kaartje of je dat was en ja, dat was ik. De schikking die daarop volgde vond ik te hoog (ik had ervaring!)dus een mij reëel lijkend bedrag overgemaakt.
En dat kreeg ik terug.....nou, dan niet.
En toen kreeg ik een aangetekende stuk af te halen bij het postkantoor. Zag aldaar dat het een dagvaarding was en heb me meteen maar omgedraaid en ben weggegaan.
Daarna 2 van die pipo's aan de deur die mijn vader het poststuk in z'n handen drukte. Shit!
Maar wat stond er op?
Dat ik op of omstreeks 21 februari 198? , omstreeks 14:28 had gereden met een snelheid van ongeveer 101 (ze wisten blijkbaar niets zeker) had gereden met een vierwielig motorvoertuig!
Geseponeerd dus ter rechtzitting. :+
En ik kroop door het oog van de naald voor deze toch wel zware overtreding, aldus de officier! Wat een druiloor was dat. :r

Je schijnt het er af en toe op aan te moeten laten komen... :]
 
Da's kolder.
Je moet je aan de regels houden, maar dan mag je wel enige nauwkeurigheid verwachten...... Heel simpel: op die datum kán hij de overtreding niet gepleegd hebben.

Inderdaad: gewoon een briefje sturen aan de officier, waarin je aangeeft de overtreding niet gepleegd te hebben, omdat je die dag elders was en de motor niet bij een ander in gebruik was. NIET vertellen dat de datum verkeerd was, anders krijg je gewoon een nieuwe bekeuring thuis.....
 
i.d.d niets vermelden over verkeerde datum.

Meld dat jij het op die dag niet had kunnen zijn, melden dat jij enige bestuurder van het voertuig bent, en je "alibi" voor de datum en tijd opgeven, en dit terugsturen.

Vervolgens heeft justitie de bewijsplicht, ze hebben geen foto en dergelijk om het aan te tonen, dus kom je er normaal gesproken goed vanaf. Immers kun jij bewijzen dat jij het NIET was, en hun kunnen niet bewijzen dat jij het WEL was.

Suc6
 
i.d.d niets vermelden over verkeerde datum.

Meld dat jij het op die dag niet had kunnen zijn, melden dat jij enige bestuurder van het voertuig bent, en je "alibi" voor de datum en tijd opgeven, en dit terugsturen.

Vervolgens heeft justitie de bewijsplicht, ze hebben geen foto en dergelijk om het aan te tonen, dus kom je er normaal gesproken goed vanaf. Immers kun jij bewijzen dat jij het NIET was, en hun kunnen niet bewijzen dat jij het WEL was.

Suc6

:^
 
Wees een vent en betaal je terechte boete
zo werkt het rechtsysteem nu eenmaal, zo komen de grootste crimminelen vrij op dit soort kleine dingetjes. Ik zie ook niet in waarom hij nu gewoon moet betalen. Ja hij zat fout, maar de plizie nu ook, helaas pinakaas :)
 
Niet zeiken. Je hebt ook wel eens te hard gereden zonder dat je een bekeuring kreeg.
 
Heb ooit een bekeuring gehad voor over het trottoir rijden (stapvoets welteverstaan!)maar moest maar gaan lopen van petmans! 120 gulden. Maar meneer petmans had waarschijnlijk de lagere school niet afgemaakt, want hij kon niet eens mijn kenteken duidelijk kopieren. zat dus een fout in. En in mijn adres een spelfout. Ook bezwaar op gemaakt,eerst betalen natuurlijk. Maar omdat ik staande ben gehouden gold dat allemaal niet. Dus kon gewoon dokken! Helaas.
 
Mijn ma heeft ooit om 08:30 een bekeuring gehad waarop stond 20:30. Zij naar het bureau "goh, dus jullie weten dat ik over (het was inmiddels 10:00u) 10,5 uur een overtreding zal begaan. Vind ik knap." De agent achter de balie kon er niet om lachen en ze heeft de boete gewoon moeten betalen.
 
Hoeveel agenten zaten er okk alweer op dit forum????
1 ervan heeft al gereageerd en die zei idd gewoon briefje sturen met bewijs dat je in het buitenland was.

Simpel feit is dat hun een fout hebben gemaakt, hun pech jouw geluk ;)

al denk ik niet dat de agent er wakker van ligt hij wou je zo te horen toch al niet naaien aangezien hij je snelheid verminderde op het PB ;)

suc6 *D
 
Het volgende is gebeurd:
ik reed ongeveer een maand geleden op een weg buiten
bebouwde kom. Weg was leeg en ik geef gas. :] Stukje verderop
bij stoplicht stopt er een auto naast me: Politie, volgen! :(
Ik mee. Agent stapt uit en zegt dat ik te hard reed. Volgens
hem 150. Beetje gepraat, uiteindelijk boete gekregen voor
25-30 km te hard. Is tegenwoordig €145,-. Had ook geen rijbewijs
etc bij me. Kwam opzich dus goed weg.
Nu viel vandaag de boete van het CJIB op de deurmat. Ik kijken,
staat de datum niet goed; een maand te vroeg. Ik ben op die datum
daar dus niet geweest, sterker nog, toen was ik aantoonbaar in het
buitenland. Kan ik onder de boete uitkomen? Omdat ik me ook niet
heb hoeven legitimeren (kon niet) kan het dus iedereen zijn geweest
die met mijn nummerplaat rondrijdt. :9
Wie kan me helpen? Ik heb ook al de search gedaan, waren al andere
topics over, maar daar werd verwezen naar de tuftufclub, die bestaat
dus niet meer. Wie heeft er een bezwaarschrift liggen welke ik als
voorbeeld kan gebruiken? En denken jullie dat ik er onderuit kom of niet?

Alvast bedankt!
High Q


hey, hij is er al een poosje weer hoor..

www.tt-c.nl (tuf tuf club)

succes..
 
Het valt te proberen.
Had zelf een paar maanden geleden een bekeuring (auto niet gekeurd, maandje te laat, vergeten)

Op de brief die ik thuis kreeg stond een verkeerd kenteken. Ze hadden van GZ 92 gemaakt.
Dus ik een heel onnozele brief geschreven. :)

Maar nee hoor, de juiste bekeuring met mijn kenteken viel een paar maanden later in de bus.

Succes ermee.
 
je bent in elk geval geidentificeerd, want het is een normale bekeuring, die op naam van de eigenaar van het voertuig staat, ongeacht de bestuurder. Echter kun je wel de bewijslast vragen, naar ik begrijp uit je verhaal, heeft hij geen bewijslast, dus hij kan niet aangeven wat de exacte snelheid was op het moment van overtreding. Hij kan wel beweren dat jij harder reed dan 240, maar ergens moet een bewijslast zijn, en die heb ik niet echt kunnen vinden.

verder heb je zon mooi geel briefje gekregen toen, dus je kunt controleren wat de datum op dat briefje was, en daar een aanklacht tegen indienen, uiteraard krijg je een nieuwe bekeuring binnen, maar het vertraagd in elk geval, zodat je het niet hoeft voor te schieten.

als er een verkeerde datum op het gele papiertje staat, weet ik eigenlijk niet wat je moet doen.

in elk geval veel succes.
 
verkeerde datum op een bon is gewoon een vormfout... scheelt weer een hoop eurootjes voor je mazzelaar ;)
 
Je bent staande gehouden, waarbij je geïdentificeerd bent. De beschikking kan gewoon aangepast worden (ik dacht Wet Mulder), waardoor je toch gewoon moet dokken.

Lijkt me sterk dat ze het uberhaupt aan mogen passen.
Dan zouden er ook een hoop criminelen niet meer vrij komen door vormfouten...
 
Bedankt voor alle reacties! :}
Ik ga zeker even een briefje sturen naar de Officier van J.
En nu maar hopen dat ik die €145,- in eigen zak kan houden. :)
Ik laat het nog wel even weten als ik een "uitspraak" heb.
 
Laat het desnoods voorkomen, maar zeg niets over de verkeerde datum. De officier van justitie kan dat zelfs bij aanvang van de zitting nog wijzigen. Maak hem dus niet wijzer dan hij is. Jij kunt aantonen dat je daar niet was op die datum. Overigens, lees ik het goed? 150 in de bebouwde kom en dan slechts 145 euro boete? Voor zo een geintje had je je rijbewijs gewoon moeten inleveren, dus je hebt niet echt te klagen, al moet ik eerlijk toegeven dat als ik de kans had 145 euro in mijn zak te houden, ik het ook niet zou laten. We lezen het wel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan