Verkeerde gastank, mogelijkheden?

16 jul 2019
24
1
Hi

Ik heb een gastank besteld voor mijn motor project, echter zit er tussen het benzinekraantje en het frame nog amper ruimte, zijn er andere benzinekraantjes die hier speciaal voor zijn, of bestaat er zoiets als verlengstukken voor benzinekraantjes? Kom er zelf niet uit. Vind het zonde om de tank weg te doen

Alle hulp word gewaardeerd

Gr koen
 

Bijlagen

  • IMG_20190819_135002.jpg
    IMG_20190819_135002.jpg
    100,2 KB · Weergaven: 15
  • IMG_20190819_135014.jpg
    IMG_20190819_135014.jpg
    63,1 KB · Weergaven: 17
  • IMG_20190819_135019.jpg
    IMG_20190819_135019.jpg
    108,8 KB · Weergaven: 13
Je tank zit vast toch?
Amper ruimte is beter dan geen ruimte.

Ik zie het probleem niet :)

Als het vast genoeg zit, de slang en overige delen nergens tegen aan schuren dan zo laten.

Anders passend alternatief voor de benzinekraan zoeken, korter, andere hoek.

Eventueel van pom een passend tussenstukje laten maken welke de benzinekraan in een schuinere hoek zet. Tweede geschikte pakking er tussen en dan is het ook goed.
 
als je echt bezig wilt, benzinekraan verwijderen, gaatje dichtlassen/solderen en op een betere plek nieuw gaatje voor kraantje maken.

Je kan ook overwegen om het plaatje wat je hier in maakt te voorzien van een pijpje waar je de slang op maakt en dan zoals gemeld een kraantje te gebruiken die zwevend in de slang hangt.

db
 
Schroeven die ik had liggen, was niks bijgeleverd toen ik de tank kocht

Dan zorg je dat je fatsoenlijke boutjes regelt, je zet zoiets toch niet vast met 2 verschillende schroeven waarvan er 1 een zo te zien een spaanplaatschroef is ?????? |(
Dat 'kan' niet en dat werkt ook niet.

Je hebt veel topic's met vragen, wellicht is het handig om gewoon 1 topic aan te houden en daar je vervolgvragen te stellen, word zo een versnipperde bende zo.
 
  • Leuk
Waarderingen: SP1R
Dan zorg je dat je fatsoenlijke boutjes regelt, je zet zoiets toch niet vast met 2 verschillende schroeven waarvan er 1 een zo te zien een spaanplaatschroef is ?????? |(
Dat 'kan' niet en dat werkt ook niet.

Je hebt veel topic's met vragen, wellicht is het handig om gewoon 1 topic aan te houden en daar je vervolgvragen te stellen, word zo een versnipperde bende zo.

Heb je gelijk in, thanks voor de kritiek! Ben zelf geen monteur, verre van. Tis slechts een project waar ik vaak te enthousiast aan verder ga.
 
Heb je gelijk in, thanks voor de kritiek! Ben zelf geen monteur, verre van. Tis slechts een project waar ik vaak te enthousiast aan verder ga.

Je enthousiastme is het probleem niet :P ;)

Je gebrek een kennis maakt het wat onhandig. Op M-F reageren domkoppen, sukkels, betweters maar ook professionals. Er zitten hier monteurs en technische mensen met kennis die verder, veel verder gaat als gemiddeld. ( en ik ben trots dat die hier posten !! )
Alleen... die hebben niet zoveel met mensen die enthousiast zijn maar in de tussentijd 'maar wat aan knoeien' in hun ogen, zoals bv dat soort schroeven gebruiken terwijl die niet geschikt zijn voor dat doel. Of als ze merken dat iemand wel vragen heeft maar eigenlijk niet weet waar hij over praat. Niet omdat ze niet willen, maar het ze dan meer moeite kost te begrijpen waar het over gaat dan de oplossing aan te dragen.


Plus dat het vaak erg onduidelijk is wat je nu precies bedoeld. Je benzinetank noem je bv een gastank ??? Gas loopt daar zo weer uit :+ maar er zijn meer momenten dat het moeilijk is je vraag duidelijk te krijgen.

Het echt allerbeste advies: Koop een werkplaatshandboek.
Kost 25 euro ofzo en daar staat 'alles' in, ook met de juiste benamingen. En met zo'n boek hoef je veeeeeel minder te vragen, alles staat er over het algemeen keurig in jip en janneke taal in uitgelegd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan