Verkeerde helm gekocht?

Dat mag je vinden ;).

De HJC RPHA 90 die ik eerst had gekocht had ik gewoon goed gepast, maar kreeg ik na ongeveer 30-40 minuten rijden plots knallende koppijn van (onderweg naar het werk). Smiddags exact hetzelfde verhaal.

Die heb ik met veel geluk nog retour kunnen doen (want was dus gebruikt). Dat wilde ik niet nogmaals riskeren.
Raar.
 
Een maat groter en dan pas maken met dat personal fitting systeem van Shoei, is dat een optie?
Ik heb ongeveer met hetzelfde probleem gezeten en dit was voor mij inderdaad de oplossing. Afgaande op mijn hoofdomtrek moest ik volgens alle maattabellen een L hebben maar er was geen enkele integraalhelm in maat L waar ik fatsoenlijk in kwam en/of welke ik pijnloos langer dan een minuut op kon. XL wel maar die waren allemaal te ruim. Toen Shoei personal fitting geprobeerd, en na het invoeren van de maten van mijn hoofd in het systeem kwam eruit dat ik een XL moest hebben. Terwijl de maattabel van Shoei(dus zonder personal fitting) L aangaf. Mijn hoofd heeft blijkbaar een wat rare vorm ofzo..overigens niet te zien na mijn idee. _O-
Ik ben toen voor de Shoei GT air 2 gegaan. Zonder personal fitting zat deze dus veel te ruim maar met personal fitting(moesten flink wat passtukken in) zit hij werkelijk heerlijk.*D
 
Terug
Bovenaan Onderaan