Verkeerde spuitbus gepakt

Grolschaholic

Die hard MF'er
2 okt 2010
388
0
Net de hele motor afgespoten met de hogedrukspuit... Alles netjes droog gemaakt en gepoetst... Al het chroomwerk laten blinken... Verlichting en knipperlichten (of er door dat water geen zekering door is...)

Nog even de remreiniger erop en de ketting smeren, en ik ben klaar voor de batavierenrace...

Beide spuitbussen zijn zwart, maar ik heb dus de verkeerde gepakt, en eerst remreiniger op de ketting gespoten. Toen ik het rook had ik het pas door. Eerst direct de motor flink in de toeren gejaagd, toen dik kettingsmeer eroverheen gedaan...

Mijn vraag is: Wat nu? Moet morgen iets van 500km rijden...
 
Niks.
Eventueel kun je nog snel je ketting vervangen, als je dat graag wil horen ofzo.
Verder even je ketting warm rijden, en dan smeren.
Meer kun je er niet aan doen..
 
Vet erop en doen of er niets gebeurt is. Ketting is wat schoner voordat er vet opkwam. O-ringen en ketting gaat er niet van kapot. Als je echter je remmen hebt schoon gemaakt met kettingvet...............
 
morgen zal je je motor niet meer uit de schuur kunnen rollen ben ik bang... Die oringen smelten samen met het staal van de ketting alsof ze een zijn. Je ketting word een ovale hoepel...








Maak je niet druk joh, zo snel tast remmenreiniger die oringen niet aal. als het ze al uberhaupt aan tast.
 
Goed invetten, geen probleem. Laatst per ongeluk iets soortgelijks gehad maar dan met kettingreiniger in plaats van kettingvet. Nadat ik erachter was gekomen ketting goed schoongemaakt en opnieuw ingevet. Succes met de rit morgen! Ik kom zelf ook een etappe lopen én op de motor naar Enschede!
 
Net de hele motor afgespoten met de hogedrukspuit... Alles netjes droog gemaakt en gepoetst... Al het chroomwerk laten blinken... Verlichting en knipperlichten (of er door dat water geen zekering door is...)

Nog even de remreiniger erop en de ketting smeren, en ik ben klaar voor de batavierenrace...

Beide spuitbussen zijn zwart, maar ik heb dus de verkeerde gepakt, en eerst remreiniger op de ketting gespoten. Toen ik het rook had ik het pas door. Eerst direct de motor flink in de toeren gejaagd, toen dik kettingsmeer eroverheen gedaan...

Mijn vraag is: Wat nu? Moet morgen iets van 500km rijden...
Waarom zou je dat ding in ***@)#$*@)# naam flink in de toeren jagen als je een beetje remmenreiniger op je ketting hebt? :?
 
Ketting smeer je het beste met haarlak. Dat is zo'n bus met een vrouwenkapsel erop..

??? Toch niet serieus gemeend hè ???

Een ketting smeer je het beste met "White Grease" kettingvet. Beter spul is er niet. Gewoon met een kwastje de ketting instrijken.
 
??? Toch niet serieus gemeend hè ???

Een ketting smeer je het beste met "White Grease" kettingvet. Beter spul is er niet. Gewoon met een kwastje de ketting instrijken.


Jawel hoor: daar is al eens een heel topic over geweest en staat algemeen bekend als het beste spul voor je ketting. Daarenboven kost het geen drol.

Hairspray, you'll love it!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan