verkeers controles Duitsland

Dat is simpel een stuk van de handhaving door de politie verleggen naar de werkgever. Want die heeft er last van als zijn mensen er een zooitje van maken. Die werkgever krijgt ook punten in Flensburg en zal dus zijn personeel achter de vodden aan zitten ipv de politie.

Het pakt even anders uit. Die werkgevers verkassen gewoon met de hele firma naar landen waar de westerse overheden weinig grip op hebben.
En dit weten de uitvoerende diensten ook, en weten ook heel goed wie ze wel, en wie ze niet aan de kant zetten.
Maar goed, met eenmaal een firma aanmelding in een Oostblokland, of de Filepijnen, zetten de werkgevers ongeschoold personeel in, met een gekocht rijbewijs en certificaten. En dat voor een loon van 300 euro in de maand. En die, die het wel goed proberen te doen, zijn meer en meer de dupe, omdat die in die negatieve markt mee onder getrokken worden. En dat daar dan het een en ander fout gaat, is niet zo gek.
 
Flitsboetes in DE betaal ik in de regel nooit.... gaat al minstens 10jr goed (voor mij dan).
In DE moeten ze de bestuurder beboeten, en dat gaat niet op kenteken.
Daarom zit er altijd een schrijven bij om op te geven wie de bestuurder is. Voor de handigheid sturen ook gelijk een acceptgiro, als er gewoon betaald beken je als aangeschrevene dus schuld.
En je bent niet verplicht om mee te werken aan je eigen veroordeling dus waarom reageren op de brieven of betalen ?
Na 3 maanden vervalt de bekeuring mits ze geen persoon te pakken hebben gekregen.
Die termijn wordt verlengd zodra je via post gaat reageren.
Vorige week 192@100 geflits op de B51, door een grijze hoekige aanhanger, met wat pech ga ik zelf ook dit traject weer in.
 
Ik betaal die ene flitsbeukeuring netjes en op tijd. Ook een keer greageerd op een verzoek, vervolgens nooit meer wat van gehoord. Dat waren trouwens mijn enige 2 bekeuringen in D. Of die accepgiro er bij zit trek ik in twijfel, iig niet bij het eerste schrijven.
 
Ook voor een Nederlander gaan je punten naar Flensburg... Ik heb er 3, na 2 jaar worden ze geschrapt.
Maar @E.G.J. je hebt geen Fahrverbot
Dat is alleen wanneer je binnen die twee jaar niet weer een foutje hebt gemaakt. Anders blijven ze gewoon staan, en tellen de nieuwe punten er gewoon bij op :P



Ik betaal die ene flitsbeukeuring netjes en op tijd. Ook een keer greageerd op een verzoek, vervolgens nooit meer wat van gehoord. Dat waren trouwens mijn enige 2 bekeuringen in D. Of die accepgiro er bij zit trek ik in twijfel, iig niet bij het eerste schrijven.


Het hangt er vanaf of het een boete is van meer, of minder dan €60.-

Even kort door de bocht:
Minder dan, een brief met Verwarnungsgeld acceptgiro.
Meer dan, een vragenbogen waarin jij kunt verklaren van hoe of wat, en wordt er aan de hand daarvan een oordeel geveld.
 
Duitsland heeft (Of had) ook waarschuwingen van €10 Als je iets te hard bij bordje 70 knalt.

U krijgt van ons een waarschuwing en moet daarbij €10 betalen 😳
 
Flitsboetes in DE betaal ik in de regel nooit.... gaat al minstens 10jr goed (voor mij dan).
In DE moeten ze de bestuurder beboeten, en dat gaat niet op kenteken.
Daarom zit er altijd een schrijven bij om op te geven wie de bestuurder is. Voor de handigheid sturen ook gelijk een acceptgiro, als er gewoon betaald beken je als aangeschrevene dus schuld.
En je bent niet verplicht om mee te werken aan je eigen veroordeling dus waarom reageren op de brieven of betalen ?
Na 3 maanden vervalt de bekeuring mits ze geen persoon te pakken hebben gekregen.
Die termijn wordt verlengd zodra je via post gaat reageren.
Vorige week 192@100 geflits op de B51, door een grijze hoekige aanhanger, met wat pech ga ik zelf ook dit traject weer in.

Dat heb jij toch niet goed begrepen.
In beginsel ben jij als voertuigeigenaar aansprakelijk. Jij krijgt echter de kans om te verklaren dat jij het niet geweest bent, en mag je de eventuele bestuurder vermelden. Wanneer je de buitenlandse boete niet betaalt en ook niet in beroep gaat, dan wordt de boete onherroepelijk.

En nu zal het van de hoogte van de boete afhangen, of ze verder nog moeite zullen doen, maar de overtredingen worden in ieder geval in Flensburg geregistreerd. En wordt jouw naam opgenomen in het buitenlandse opsporingsregister.
Zo kan het dus gebeuren dat je aan de grens of in een verkeerscontrole staande gehouden wordt en je alsnog moet betalen. En dat kan ook beslagname van bezit en of rijbewijs betekenen.
 
Ik ben ook een keer van de weg gehaald in Borken.
Ook weer iets te hard langs een bord met 70.
Ik stond na het afrekenen nog even te kijken en daar kwam er nog eentje langsblazen met 158, en weer even later eentje van de andere kant met ongeveer 180.
De agent durfde niet met zijn stopbordje de weg op te gaan, want hij was niet verrückt.

De eerste had geluk maar van de tweede had hij het kenteken, dus die was zwaar aan de beurt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan