verkeers drempels

Hier hebben ze wegversmallingen aangelegd (asfaltweg) nu hebbn ze in de versmalling zo'n donkere rubber bol neergelegd. de eerste keer bijna gelanceerd want die zie je op het asfalt in het donker niet!!! Dacht dat er van die witte lichtgevende strepen op moesten zitten!!
 
Ik ben dus niet de enige die de drempels zat is daar ben ik blij om, maar ik heb nog niemand op mijn forum gezien ?
http://www.xsorbit4.com/users/vreeswijk/index.cgi
Willen jullie daar toch een een blik werpen om te zien of jullie mij kunnen helpen
Waarom zou ik drempels zat zijn? Als ze worden aangelegd volgens de normen van het CROW en de verkeers- of wegsituatie geeft er aanleiding toe, dan heb ik er geen problemen mee. In het hofje waar ik woon geldt een limiet van 30 km/h en liggen ook drempels. Veel kinderen die fietsen en spelen en geen aparte stoep, alleen maar weg, bijna een woonerf. Ben blij dat die dingen er liggen en de snelheid er uit halen als dat nodig is, met 30 km/h zijn ze goed te nemen.

Wel heb ik bezwaar tegen het aanleggen van overbodige drempels op plaatsen waar dat geen verdere functie heeft dan snelheidsbeperking op die wegen die niet voornamelijk een woonbestemming hebben. Zoals op 80 km/h wegen in the middle of nowhere waar je om de 200 meter terug moet naar 30 km/h om de drempels zonder schade te kunnen slechten en die daarbij veelal nog eens slecht zijn aangegeven bovendien. Ook zo goed voor het milieu al dat remmen en gas geven, of speelt dat dan even geen rol?
 
Ik vraag me zoiezo af welke dipnippel die klote dingen heeft uitgevonden.
Als je naar duitslans of belgie gaat zie je helemaal geen drempels.
En daar gebeuren heus niet meer ongelukken dan hier.
En waar ze niet bij nadenken is dat ze het altijd over het mileu hebben terwijl een auto die afremt en daarna weer optrekt meer uitstoot heeft dan een auto die rustig door kan tuffen,nee maar wel overal drempels plaatsen.
Kijk maar eens naar sommige drempels hoe die eruit zien.Diepe krassen en overal olie van het carter.En dan ook nog eens alles naar de klote rijden.
Ik heb me wagen verlaagd en ik kan je zeggen dat het geen pretje is.Nu kunnen jullie wel zeggen ''dan moet jeje wagen maar niet verlagen''maar iedereen heeft zijn hobby toch ?En een auto stylen kost al meer dan genoeg en daar hoeven de dingen niet bij te komen wat je aan gort rijdt bij zo'n drempel.
En het verkeer houdt ook alleen maar meer op,geen doorstroom.
Maarja je kunt hier wel over discusieren maar het heeft totaal geen nut,want het systeem van NL klopt toch gewoon niet en de NL'se burger heeft toch niks in te brenge.
 
Waarom zou ik drempels zat zijn?


Stel er is een drempel die niet aan de regels van het CROW voldoet en je rijd schade bij wie wil je dat verhalen ?
Ik ben al meer dan een jaar bezig om mijn schade te verhalen,en wat blijkt het CROW geeft advies en schrijft geen wet voor aan de gemeente.
Als de gemeente een drempel van een meter hoog voor je deur legt en dit kan onderbouwen in het verkeersbesluit dan kun je daar niets aan doen.
Het hele drempel gebeuren is een grijs gebied in de wetgeving en daar hoop ik verandering in te brengen en als het kan ook met jouw hulp.

http://www.xsorbit4.com/users/vreeswijk/index.cgi
 
Heel Rotjeknor ligt er vol mee met die dingen.
Knettergek wordt je ervan.

Is ook bijzonder leuk voor ambulance.
Reanimatie gebeurt hier dan ook dmv de vluchtheuvel techniek.
120 door de straat en de patient wordt vanzelf uit de dood teruggebonkt.

Alleen lastig als ie met een gebroken nek afgevoerd moet worden en met spoed naar het ziekenhuis moet.

Dergelijke ritjes kosten toch heel wat meer tijd dan nodig zou moeten zijn.

Met dank aan al die eikels die zich niet aan de regels kunnen houden.

:?
 
veel drempels zijn vervelend irritant idioot te hoog, belachelijk enz. maar bij ons hier bij de rotonde ligt de groenblauwlaan en daar mogen ze wat mij betreft een paar van die dingen neerleggen. daar rijden mensen zo ontzettend idioot hard. maar das mijn mening :)
vaak liggen ze op totaal onzinnige plaatsen of zijn veel te hoog. doe dan op de echt gevaarlijke plekken.
 
Het word tijd dat men weer voor hun mening uit komt.
Dagelijks irriteren wij ons aan asociaal rijgedrag maar zeggen hier niets van, omdat wij allen bang zijn voor de gevolgen en dan maar klagen bij de gemeente dat er meer drempels moeten komen maar niemand denkt aan de bijwerkingen van die bulten.
Zomaar een paar nadelen voor degene die er niet bij nadenken !
1:door trillingen krijg je scheuren in je huis
2:bij het op en af rijden hebben directe omwoners geluidsoverlast
3:s`nachts schijnen koplampen in je slaapkamer
4:als er een kuil achter de drempel licht (dit kan al naar een jaar) rij je schade
5:bij iedere drempel word de schokbreker overbelast dit komt de levensduur niet ten goede
6:bij iedere drempel plof je in je stoel dit veroorzaakt niet alleen rugklachten maar de veren van je stoel kunnen hier ook niet tegen en worden snel slap
7:diagonaal over de drempels rijden om schade te voorkomen is levens gevaarlijk kinderen verwachten dit niet en komen zo onder de auto
8:bromfietsen kunnen er nog steeds met volle snelheid over
9:ambulance personeel kunnen niets voor je doen in de auto omdat ze zich vast moeten houden tevens ben je ter dode opgeschreven als je met een gebroken rug in een ambulance licht
10:de brandweer moet ook langzaam over de drempels gevolg je huis brand af
 
ik ken anders een situatie waar klagen wel degelijk hielp.

In Sevenum (limbabwe) was een gevaarlijke kruising, die eigenlijk door een rotonde moest worden vervangen. Maar de gemeente had geen geld en ging dus van die mini drempels aanleggen (10 cm breed en 3 cm hoog of zoiets in die orde van grootte), een stuk of 5 op een afstand van pakumbeet 30 meter uit elkaar.

Gevolg: De mensen die in de woonwijk achter de weg woonden werden gek van het geklapper van alle vrachtauto's die over die bulten denderden.
Na een maand ofzo waren de bulten allemaal weg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan