verkeersborden-vraag......

Sommige verkeersregels gelden alleen voor de weg, andere gelden altijd.
Een extreem voorbeeld: je mag niet met je dronken kop in je huiskamer fietsen, want het verbod op dronken rijden is niet beperkt tot de weg.

Een weg is iedere voor het openbaar verkeer openstaande weg. Als je op een weg niet mag rijden maar hij staat wel open voor het verkeer (door het bord verboden in te rijden, verboden voor alle verkeer of verboden toegang) dan blijft het toch een openbare weg waar de verkeersregels gelden.

Het plaatsen van een bord "eigen weg" of "verboden toegang" mag wel, dat heeft niets met een verkeersbord te maken maar met een eigendomsvoorbehoud. Een eigen weg kan dus heel goed een voor het openbaar verkeer openstaande weg zijn. Dan gelden gewoon alle verkeersregels.

Wat geen openbare weg is dat is b.v. een privé parkeerterrein of een kampeerterrein, waar de toegang met een slagboom of met hekken wordt geregeld en waar de eigenaar kan bepalen wie er wel en wie er niet op komt, zelfs al laat hij in de praktijk iedereen toe. Hij behoudt zich dan het recht voor om bestuurders te weigeren. Daar gelden niet de RVV regels. Vaak zie je bij de ingang van zo'n terrein een bordje met de tekst: op dit terrein zijn de regels van het RVV van toepassing.

Een parkeerplaats met een automatische slagboom waar je een kaartje moet kopen om te parkeren of uit te rijden is weer wel een voor het openbaar verkeer openstaande weg. Daar gelden dus wel de verkeersregels.

Duidelijk?

Lang verhaal kort als ik iemand vind met een grote parkeerplaats en vraag of ik dfaar mag stunten en ze vinden het goed kunnen ze me nix maken.
 
volgens mij wel, als je toestemming hebt van de eigenaar, zie de stunters op de beurs..

De oplossing is een asfalt plaat van 50x75m in je achtertuin leggen? :] :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan