verkeersbordtechnische gevaarlijke of onmogelijke situaties

Er loopt nu ook nog een topic van een M-F'er die is beboet bij einde A4 bij Delft, dus volgens de politie mag het niet.
Dat ben ik dus.

Volgens de agent is die pijl op de weg, in een voorsorteervak, een ding dat de verplichte rijrichting aangeeft.
Als je bijv. rechtsaf slaat ipv rechtdoor gaat, zoals de pijl aangeeft, bega je een overtreding.
Of eerder een misdrijf, aan de hoogte van het boetebedrag teoordelen. :(
 
Ik moet morgen voor de zekerheid nog een keer kijken, maar volgens mij staat er bij een oprit naar de A35 een bord 'eenrichtings verkeer, ga terug'
 
Iedereen heeft bovenstaande situaties wel eens meegemaakt, maar doet er voor de rest niks mee.

Bij het constateren van een rare, tegenstrijdige situatie is het handig om van deze situatie een foto te nemen. :Y :Y
Op internet de wegbeheerder opzoeken (gemeente, provincie, rijkswaterstaat). Meestal hebben ze op hun site een digitaal loket voor vragen/opmerkingen/klachten op hun grondgebied. :) :)
Leg de situatie zo duidelijk mogelijk uit en hoop dat er iets mee gedaan gaat worden. :Y :N :Y :Y :Y :Y :Y :Y :Y :Y :Y :Y :Y
Met onze opmerkingen kunnen we de weg toch wat duidelijker maken. :] :]

DUS......... aan de slag. :] :] :] :] :]
Voor tijdelijke bebording schiet dat niet op. Voordat de instatie die er over zou moeten gaan het heeft doorgegeven aan de instatie die het uitvoert....

De situatie waar ik de foto van plaatste was 2 dagen later al "ontbord".
 
Ik doe niet moeilijk over die C6 borden hoor. Ik ben er zelfs dol op. Het is alleen zo vreemd dat sommige situaties zo ondoordacht, onmogelijk of zelfs gevaarlijk kunnen zijn. Ik denk dat in die gevallen een ander bord was bedoeld. Mijn punt is om juist de grap ervan in te zien dat men zo vaak redeneert vanuit het standpunt van de automobilist en de bordenplaatsers zelf dus ook!

Ik was laatst in Zierikzee en daar barst het werkelijk van de C6 borden. Ook op plaatsen waar dat weer onmogelijk is. Bijvoorbeeld een straatje waar je aan het eind zo'n fietssluis hebt (met twee hekjes). Ik kreeg mijn motor en nauwelijks tussendoor.

Weet iemand trouwens of het C6 bord in heel europa hetzelfde verbod aangeeft? Mag je in belgie bijvoorbeeld niet een straat inrijden met een bord met dezelfde uiterlijke kenmerken? (het zal daar wel geen C6 heten)
Ik snap weinig van je betoog. Waarom is het de schuld van het bord dat een situatie gevaarlijk is? Wegbeheerders die kiezen voor C6 boven C12 zeggen tegen motoren: als er een brommer en een fietser doormogen, en 't is geen expliciet fietspad, dan mogen jullie het van ons ook. Of jij als motor er dan ook daadwerkelijk doorpast is een heel andere vraag. Op een Yamaha Tricker meestal wel, op een Goldwing meestal niet. Uiteindelijk blijft het aan jezelf om situaties te beoordelen.

Als er een bord 50 staat, en je knalt daarna een blinde hoek in, dan blijf je toch ook geen 50 rijden? Het bord geeft aan wat echt niet meer mag/kan (met een auto erin, harder dan 50), daaronder moet je zelf je keuzes maken.
 
Dat ben ik dus.

Volgens de agent is die pijl op de weg, in een voorsorteervak, een ding dat de verplichte rijrichting aangeeft.
Als je bijv. rechtsaf slaat ipv rechtdoor gaat, zoals de pijl aangeeft, bega je een overtreding.
Of eerder een misdrijf, aan de hoogte van het boetebedrag teoordelen. :(

Als je de foto bekijkt is het best vaag. Ik heb mijn theorieboek doorgespit maar kan er niets over terugvinden. Je mag niet van strook wisselen bij de doorgetrokken streep maar dat lijkt me logisch. Ik zou ook denken dat het mag als er niet expliciet een bord staat dat het niet mag. Bijvoorbeeld D6.

d06.gif


Heb je al overwogen om het aan te vechten?

edit: ik zie het al in je andere draad. De foto in deze draad is mooi bewijsmateriaal lijkt me.
 
Laatst bewerkt:
Ik snap weinig van je betoog. Waarom is het de schuld van het bord dat een situatie gevaarlijk is? Wegbeheerders die kiezen voor C6 boven C12 zeggen tegen motoren: als er een brommer en een fietser doormogen, en 't is geen expliciet fietspad, dan mogen jullie het van ons ook. Of jij als motor er dan ook daadwerkelijk doorpast is een heel andere vraag. Op een Yamaha Tricker meestal wel, op een Goldwing meestal niet. Uiteindelijk blijft het aan jezelf om situaties te beoordelen.

Als er een bord 50 staat, en je knalt daarna een blinde hoek in, dan blijf je toch ook geen 50 rijden? Het bord geeft aan wat echt niet meer mag/kan (met een auto erin, harder dan 50), daaronder moet je zelf je keuzes maken.

Ik denk dat je me het verkeerd hebt begrepen. Het gaat mij om de onmogelijke en daardoor gevaarlijke situatie. Wat vind je van de situatie waarbij je eerst langs C6 rijdt en daarna over een witte pijl in tegengestelde richting?
 
in Oude Tonge op de Zuiddijk staat ook zo'n bord C6, kennelijk voor de rust van de bewoners. ben er nooit aangehouden, maar de blikken die je toegeworpen krijgt zeggen al genoeg!
 
in Oude Tonge op de Zuiddijk staat ook zo'n bord C6, kennelijk voor de rust van de bewoners. ben er nooit aangehouden, maar de blikken die je toegeworpen krijgt zeggen al genoeg!
Het zou ook onterecht zijn als je daarvoor staand wordt gehouden hoor... Tenminste ik ga ervan uit dat je daar rijdt op een motor zonder zijspan.
 
Laatst bewerkt:
Hier vooral niet te traag rijden [afbeelding]

_O-
Was dat in de Ardennen, misschien? ... O-)


Ik kan me wel vinden in TS. Het is gewoon geen fijne situatie.

Een automobilist die bij het inrijden van een straat bord C3 ziet staan, verwacht geen tegemoetkomende motorrijder. Niet omdat dit vaak hun instelling is, maar gewoon verkeerstechnisch gezien. Fietsers en bromfietsers worden wel verwacht (er zijn vaak onderborden dat zij uitgezonderd zijn).
Bord C3 zegt immers dat het een eenrichtingsweg is, dus krijg je inderdaad murwe blikken en niet vriendelijk gedrag. Zij denken immers dat jij als motorijder fout bent en spookrijdt; terwijl dat dus helemaal niet zo is ...

Gekke wegbeheerders af en toe ...
GRR
 
_O-
Was dat in de Ardennen, misschien? ... O-)


Ik kan me wel vinden in TS. Het is gewoon geen fijne situatie.

Een automobilist die bij het inrijden van een straat bord C3 ziet staan, verwacht geen tegemoetkomende motorrijder. Niet omdat dit vaak hun instelling is, maar gewoon verkeerstechnisch gezien. Fietsers en bromfietsers worden wel verwacht (er zijn vaak onderborden dat zij uitgezonderd zijn).
Bord C3 zegt immers dat het een eenrichtingsweg is, dus krijg je inderdaad murwe blikken en niet vriendelijk gedrag. Zij denken immers dat jij als motorijder fout bent en spookrijdt; terwijl dat dus helemaal niet zo is ...

Gekke wegbeheerders af en toe ...
GRR

Toch ben ik erg blij met C6 hoor. Ik ben zeker geen voorstander van C2 of C12. Het is juist heerlijk dat C6 voor ons geen beperking is. Ook al snappen die koekblikbestuurders dat vaak niet (al meerdere malen ben ik door automobilisten aangesproken (of zelfs klemgezet) in de buurt van mijn vorige woning in Amsterdam).

Mijn punt is niet dat ik iets heb tegen C6 of de onduidelijkheid van dat bord zelf. Er zijn situaties waarbij een wegbeheerder zelf niet in heeft gezien dat C6 wel motoren toelaat. Soms met een vreemde situatie tot gevolg.
Ik zou zeggen: zet heel nederland vol met C6 borden (aan beide kanten van iedere straat!). Dan hebben we het rijk voor ons alleen!
 
Station Drienerlo Enschede staan op het fietspad haaientanden, en op het wegdek :P

En het bekende stukje op de A1 waar ineens +- 10 kilometer word overgeslagen op de hectometer paaltjes. Reed ik echt zo hard?
 
Ik denk dat je me het verkeerd hebt begrepen. Het gaat mij om de onmogelijke en daardoor gevaarlijke situatie. Wat vind je van de situatie waarbij je eerst langs C6 rijdt en daarna over een witte pijl in tegengestelde richting?
Dat is geen probleem. Nogmaals: C6 zorgt ervoor dat motoren gewoon net als fietsers en bromfietsers 'tegen het verkeer' inmogen. Ja, dan moet je inderdaad je plaats op de weg soms wat aanpassen, en soms wat aanwijzingen speciaal voor auto's negeren, maar dat wil prima. Juist als motor ben je smal en wendbaar. Ik zie dan ook totaal geen gevaar. Natuurlijk ligt er geen volle rijbaan voor je, dan stond dat bord er niet, maar als fietsers er langs kunnen, kun jij 't ook.
 
Moeilijk doen is ook een kunst. Amsterdam heeft als een van de weinige steden in Nederland overal bordjes C6 als ze eenrichtingsverkeer willen. Het gevolg is dat je als motor, net als de brommers en fietsers, altijd tegen het verkeer in mag. Wees blij! Als je er moeilijk over gaat doen gaan ze net als in de rest van NL overal C2 of C12 neerzetten.

toch is dat bord C6 toch oppassen geblazen. ja je mag er met de motor inrijden, alleen moet je verdomt goed uit je doppen kijken dat je niet door koekblikken/vrachtwagens plat gereden wordt.

echt veilig is nu ook weer niet.

NB ik maak er ook gebruik van als mij uitkomt. :P
 
Er heeft heel lang (wel een jaar ofzo) een 60 km-bord gestaan bij Groningen, waar je de stad inrijdt bij de autoboulevard Driebond. Het was een tijdelijk bord vanwege de wegwerkzaamheden, maar het stond er alleen voor verkeer de stad in. De stad uit mocht je op dezelfde weg 80 :+ Best geinig.
 
bij mij in de buurt staat een 60 km/h adviessnelheid bij een scherpe S-bocht over een dijkje (!) (bocht dijkje op, bocht dijkje af)

Alleen lokaal bekenden met een koekblik met goede wegligging halen dat, en je hebt totaal geen overzicht , op de motor kan het makkelijk qua wegligging, maar iets kunnen zien, ho maar. (wat weer gevaarlijk is icm. een tegenligger die die bochten verkeerd inschat dankzij dat bordje)

Vind ik gevaarlijk, een adviessnelheid geven die eigenlijk voor de toevallige plaatselijk onbekende passant niet eens haalbaar is. (veel toeristenverkeer 's zomers)
 
Laatst bewerkt:
ook een rare situatie.

weg van enschede naar hengelo/deurningen (langs het vliegveld).

heb je vrij lange rechte stukken met doorgetrokken streep.
vlak voor bochten en in bochten is er een onderbroken streep.

kennelijk is het veiliger om in bochten in te halen dan op rechte stukken :X :+

<iframe width="425" height="350" frameborder="0" scrolling="no" marginheight="0" marginwidth="0" src="http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s_q&hl=nl&geocode=&q=enschede&sll=52.469397,5.509644&sspn=4.712586,11.206055&ie=UTF8&ll=52.227221,6.89538&spn=0.036984,0.087547&t=h&z=14&output=embed"></iframe><br /><small><a href="http://maps.google.nl/maps?f=q&source=embed&hl=nl&geocode=&q=enschede&sll=52.469397,5.509644&sspn=4.712586,11.206055&ie=UTF8&ll=52.227221,6.89538&spn=0.036984,0.087547&t=h&z=14" style="color:#0000FF;text-align:left">Grotere kaart weergeven</a></small>
 
Terug
Bovenaan Onderaan