Verkeerslicht op rood, en nu ?

Wouter1234

MF veteraan
6 jun 2004
1.290
3
Hoorn
Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar kon niets vinden. Misschien niet juist gezocht maar dat even ter zijde.

Gisteravond stond ik zo'n 10 minuten voor een verkeerslicht dat op rood stond.... Toen er eindelijk een auto achter mij stopte kon ik door. Werd gewoon niet gesignaleerd door dat ding i.v.m. gewicht etc..

Hoe lossen jullie dat op ?
 
doorrijden als de kruising vrij is.

mocht je aangehouden worden kan je het gewoon uitleggen en als je geluk heb dan heeft de agent in kwestie begrip voor de situatie.

en dan ook meteen een briefje schrijven aan de gemeente ofzo waarin je het probleem kenbaar maakt.
 
Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar kon niets vinden. Misschien niet juist gezocht maar dat even ter zijde.

Gisteravond stond ik zo'n 10 minuten voor een verkeerslicht dat op rood stond.... Toen er eindelijk een auto achter mij stopte kon ik door. Werd gewoon niet gesignaleerd door dat ding i.v.m. gewicht etc..

Hoe lossen jullie dat op ?

Heb ik ook bij één stoplicht op mijn route. Als het kan rij ik door rood.
 
Curieus :?
Werken die detectie systemen op gewicht, magnetisme of iets anders, of ligt het aan de positie waar je gaat staan met je (relatief smalle) motor?

Indien het eerste, dan gewoon meer taart eten. Dat doe ik al jaren, alleen heb ik er tot nu toe nooit een goed excuus voor gehad :o
 
Die lussen reageren op inductie van metaal (magnetisch dus)
Naast veel metaal (neem je gereedschapskist mee achterop :N ) kun je het soms ook voor elkaar krijgen door met wat hoge snelheid aan te komen zetten en wat later (en dan harder) te remmen.
Je (te) kleine hoeveelheid metaal kun je dan beter z'n werk laten doen omdat bewegend metaal nog meer helpt dan stilstaand metaal. Sommige mensen zeggen ook dat zigzaggen over de vierkante lus kan helpen.

Alternatief: je motor neerleggen: je blok zit dan wat dichter op de lus en gegarandeerd dat ie het dan doet :X
 
volgens mij werken ze niet op gewicht, maar op het feit dat er een ijzeren voorwerpn doorheen rijdt...

dus.. ff je bok naar beneden drukken... zou moeten werken..

wat ik vaak doe is bij het aanrijden naar de stoplichten over de hele dunne lijnen rijden.. vaak zitten die in de rijrichting.. (als je weet dat een stoplicht bijna niet reageert als je er aan komt)

anders idd ff melding maken bij de wegbeheerder...

Job
 
Soms ff een stukje achter en vooruit rijden, over de voorste rechthoekige detectie lussen. Wil wil eens helpen. Verder zoals eerder benoemd jouw verstand gebruiken. Zorg anders, dat jij altijd wat te eten en drinken bij je hebt, mocht jij geen verstand hebben. :+
 
Delussen liggen in hetmidden van de rijbaan (behalve de laatste die ligt voor de stopstreep). Voor de zekerheid gewoon doelbewust goed over die lussen heenrijden en boven de laatste gaan stilstaan, maar da's slechts mijn theorie,ik heb nog niet met demotorvoor een stoplicht gestaan dat niet reageerde.
 
er was ooit iemand hier op mf die een stuk magneet onder zijn kuip deed en dat werkte goed.
Je hebt daar ook een bedrijf voor die dat maakt..maar weet niet de link
 
Gewoon zo'n zendertje kopen, die de brandweer en ambulance ook gebruiken. Ben jij gelijk van al het gezeur af en kan je nog eens lekker doorrijden ook. ;)
 
10 minuten voor het verkeerslicht staan _O-

Goede tip voor als het nog een keer gebeurd: het gashendel zit aan de rechterkant :W
 
Vorig jaar een briljante 1 april-grap geweest met die dingen. Een bedrijf had geadverteerd met die dingen, en je moest dan de advertentie uitknippen en terugsturen. Dat (fake-, duh) bedrijf is volledig overspoeld door mensen die zo'n ding onder hun koekblik wilde hebben... Allemaal mensen die dus wel de krant lezen, maar niet even naar de datum kijken _O- _O-
 
Ik heb al van alles gedaan, zigzag over die lus, bok erop, handstand etc. etc.
Niets helpt. laatste keer dat ik het had was ik door het zig zaggen etc, vergeten terug te schakelen. Mijn motor trekt niet op vanuit de 4, als hij stilstaat gaat terug schakelen ook niet zo makkelijk. Er kwam een auto aanrijden achter me, licht gaat op groen en... Niets dus, verkeerde versnelling, na een hoop geklooi om hem weer in de 1 te krijgen was het licht weer rood, en het hoofd van die vent achter mij ook :(
bwStoplicht_groot.jpg
 
Koop een echte motor?
mijn 230 kilo ijzer op 2 wielen heeft hier nooit last van.
Maatje van me wel al eens over gehoord .... die ging door rood en moest het aan meneer agent uitleggen :)

Kwam er zonder bekeuring mee weg trouwens.
 
Terug
Bovenaan Onderaan