-=Hugo=-
Rookie
In Amersfoort heeft de Burgerpartij Amersfoort (BPA) schriftelijke vragen gesteld aan het college over een bepaald verkeerslicht in Amersfoort die slecht (lees: niet) reageert op motorrijders.
zie home.hetnet.nl/~kkraanen/br_061016_BPA%20vragen%20Fouten%20in%20de%20verkeerslichten%20Vathorst.htm
Het gaat hierbij om de kruising Bergpas met de afrit A1-Vathorst (noordbaan).
Kennen jullie deze kruising en hebben jullie het probleem ook? en waarop werken verkeerslichtdetectielussen eigenlijk? Gewicht of metaaldetectie of misschien nog een andere vorm.
Ikzelf had er enorm veel last van met mijn Honda CBR125R en moest daarmee als er geen autos vanuit dezelfde richting kwam door rood rijden. Met m'n Yamaha FZS600 heb ik het nog niet uitvoerig getest. Maar het is in eerste instantie al wel duidelijk zichtbaar dat het verkeerslicht bij auto's veel sneller reageert.
zie home.hetnet.nl/~kkraanen/br_061016_BPA%20vragen%20Fouten%20in%20de%20verkeerslichten%20Vathorst.htm
Het gaat hierbij om de kruising Bergpas met de afrit A1-Vathorst (noordbaan).
Kennen jullie deze kruising en hebben jullie het probleem ook? en waarop werken verkeerslichtdetectielussen eigenlijk? Gewicht of metaaldetectie of misschien nog een andere vorm.
Ikzelf had er enorm veel last van met mijn Honda CBR125R en moest daarmee als er geen autos vanuit dezelfde richting kwam door rood rijden. Met m'n Yamaha FZS600 heb ik het nog niet uitvoerig getest. Maar het is in eerste instantie al wel duidelijk zichtbaar dat het verkeerslicht bij auto's veel sneller reageert.