Verkeerslichten die niet reageren

Zeeuwmeeuw

MF veteraan
Net de forumsearch gebruikt en als zoekbegrip 'Verkeerslicht'gekozen.
Ik kreeg iets van 1800+ onderwerpen.
In het kort, waar meer mensen dus last van hebben is dat hier in de buurt dus 2 verkeerslichten staan die niet reageren op m'n fietsje B|

Het nadeel is dat Zeeuws Vlaanderen relatief uitgestorven is dus het kan echt lang duren voordat er een auto achter je komt staan die het verkeerslicht kan activeren.
2e nadeel van deze regio is dat er te pas en te onpas camera's staan die je op de bon slingeren als je door rood rijdt -O-

Goed, melden dus bij de wegbeheerder en ik las op het forum dat legio personen dit reeds gedaan hebben bij diverse wegbeheerders maar ik lees eigenlijk nooit dat er iets is aangepast?

Doen ze er eigenlijk wel wat aan?
 
weet niet wat je voor een fietsje je heb. maar een forse magneet op een zo laag mogelijk punt.
bij je "middenbok" of daar in de buurt,schijnt te helpen.
 
niet in je uppie rijden of gewoon even je standaard in de lus zetten dan reageert hij beter.
 
Zwaardere motor rijden.

Tja, die opgefokte brommer werkt niet echt he? Is maar 175 kilogram of zoiets. ;)

Gisteravond nog wezen kijken naar een DR400 met wat motorische problemen, maar geen plek meer in de garage...
 
Via Contact | Rijkswaterstaat kan je speciale magneten aanvragen speciaal voor motoren. Deze kun je onder je uitlaat bevestigen of met de meegeleverde clips aan je kuipwerk (aan de onderzijde). Zijn magneet strips van ongeveer 15 cm lang die er voor zorgen dat je gedetecteerd zult worden door de contacten in het wegdek. Zijn volledig kosteloos aan te vragen en voor zover ik weet alleen in 't zwart.
 
Of fietspad ernaast ff pakken :X O-)

Is een toerit naar een autoweg, is helaas geen fietspad :/

weet niet wat je voor een fietsje je heb. maar een forse magneet op een zo laag mogelijk punt.
bij je "middenbok" of daar in de buurt,schijnt te helpen.

Ik ga geen magneten aan m'n fietsje hangen om het probleem van een ander op te lossen.
Is trouwens een '83-er DR 500, dus weegt geen drol en het eerste stukje staal zit een aardig endje van de grond af.
Verder draag ik schoenen met stalen neuzen maar dat helpt aan geen sikkepit _O-

Maar wat ik eigenlijk wilde weten:
Zijn er mensen die zoiets aangegeven hebben en dat er daadwerkelijk ook iets aan het probleem is gedaan?
 
Via Contact | Rijkswaterstaat kan je speciale magneten aanvragen speciaal voor motoren. Deze kun je onder je uitlaat bevestigen of met de meegeleverde clips aan je kuipwerk (aan de onderzijde). Zijn magneet strips van ongeveer 15 cm lang die er voor zorgen dat je gedetecteerd zult worden door de contacten in het wegdek. Zijn volledig kosteloos aan te vragen en voor zover ik weet alleen in 't zwart.


Hmmmm........graties ies altaid goed he 8-)

Zal er eens een mailtje aan wagen.
 
Ga je dan niet ander metaal meeslepen wat op de weg ligt met zo;n magneetje?
 
Laatst bewerkt:
Net de forumsearch gebruikt en als zoekbegrip 'Verkeerslicht'gekozen.
Ik kreeg iets van 1800+ onderwerpen.
In het kort, waar meer mensen dus last van hebben is dat hier in de buurt dus 2 verkeerslichten staan die niet reageren op m'n fietsje B|

Het nadeel is dat Zeeuws Vlaanderen relatief uitgestorven is dus het kan echt lang duren voordat er een auto achter je komt staan die het verkeerslicht kan activeren.
2e nadeel van deze regio is dat er te pas en te onpas camera's staan die je op de bon slingeren als je door rood rijdt -O-

Goed, melden dus bij de wegbeheerder en ik las op het forum dat legio personen dit reeds gedaan hebben bij diverse wegbeheerders maar ik lees eigenlijk nooit dat er iets is aangepast?

Doen ze er eigenlijk wel wat aan?


Als er een fietspad naast ligt, effe over het fietspad.
Ken ook zo'n stoplicht s'morgens 5.00 uur.
 
Ja, in den haag een keer gehad, na 3 cycles van 't verkeerslicht maar even soort van geoorloofd door rood gereden, rechtsaf geslagen en 't bij dat licht nog eens geprobeerd :)
 
Extra gewicht heeft totaal geen nut. De detectielussen voor verkeerslichten (en slagbomen, telsystemen etc) werken op verstoring van het elektromagnetisch veld.
De "lus"in het wegdek is een onderdeel van een oscillator, een elektronische schakeling die een bepaalde frequentie opwekt. Op het moment dat er metaal in de "lus" komt dan verloopt de frequentie. Dat frequentieverloop wordt gedetecteerd.
De gevoeligheid van zulke detectielussen is instelbaar.

Een van de mogelijkheden is dat je je motor iets schuin over de hoek van zo'n lus zet, dan is de verstemming het grootst.

De lussen worden bij voorkeur niet al te gevoelig gezet, omdat er dan ook verstemming kan optreden bij een regenbui, of als het wegdek heel warm wordt door zonneschijn bijvoorbeeld.
 
Net de forumsearch gebruikt en als zoekbegrip 'Verkeerslicht'gekozen.
Ik kreeg iets van 1800+ onderwerpen.
In het kort, waar meer mensen dus last van hebben is dat hier in de buurt dus 2 verkeerslichten staan die niet reageren op m'n fietsje B|

Het nadeel is dat Zeeuws Vlaanderen relatief uitgestorven is dus het kan echt lang duren voordat er een auto achter je komt staan die het verkeerslicht kan activeren.
2e nadeel van deze regio is dat er te pas en te onpas camera's staan die je op de bon slingeren als je door rood rijdt -O-

Goed, melden dus bij de wegbeheerder en ik las op het forum dat legio personen dit reeds gedaan hebben bij diverse wegbeheerders maar ik lees eigenlijk nooit dat er iets is aangepast?

Doen ze er eigenlijk wel wat aan?


Geen probleem van maken. Zorg dat als je stilstaat je vlak bij die zwarte lijn, die voeler van de regelinstallatie, zeg maar, bent.
Iig zo dicht dat je met je voet een flinke stamp op die lijn kunt geven.
Works like a Charm :Y
 
Zet je motor even in z'n vrij, klap je standaard uit en mik op een plek waar zo'n sensordraad in is gegoten. Klap je standaard weer in en vaak gaat ie dan spontaan wél op groen *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan