Verkeerslichten die niet reageren

Heb wel is ergens gelezen dat je neodenium magneten aan je motor kan maken zodat de instalatie "denkt" dat er meerdere voertuigen staan ivm kracht van het magnetisch veld, maar dit lijkt me bs, wel zou het je probleem moeten oplossen dat je fiets te licht is(te weinig metaal eigenlijk)
ze zijn te verkrijgen via internet, 5x5x5 cm kan al 500 kilo optillen als ik het goed herriner :o
 
Heb wel is ergens gelezen dat je neodenium magneten aan je motor kan maken zodat de instalatie "denkt" dat er meerdere voertuigen staan ivm kracht van het magnetisch veld, maar dit lijkt me bs, wel zou het je probleem moeten oplossen dat je fiets te licht is(te weinig metaal eigenlijk)
ze zijn te verkrijgen via internet, 5x5x5 cm kan al 500 kilo optillen als ik het goed herriner :o


Lekker dan, neem ik al die rijplaten achter me aan _O-

full
 
Laatst bewerkt:
Ben ik dan de enige die twijfelt aan de echtheid van het bericht van - SniPeS - over die gratis magneten?
Ik bedoel: de overheid die iets gratis weggeeft :')
Ik kan er ook niets over op internet vinden.
 
Laatst bewerkt:
awel, da ding gaat nie reageren

Ah ja, daarom is het dat ik zeg dat ge gerust eens langs komen kan eh.
Als U door het rood kan met een lage snelheid en de flitser marcheert nie dan krijgt ge van mij een broodje Kroket.
Als die wel marcheert sta je er mooi op getrokken en eet je je botten op eh :+
T'is Nederland eh, daar laten ze gene kans onbenut om te flitsen. -O-

Ik ge het niet testen in elk geval :N
 
Laatst bewerkt:
Ik dacht gisteren nog dat het mij haast niet gebeurde...

...vanochtend dus wel... m'n eigen ogen gebruikt en door rood gereden.
Ik hoop dat al die auto's achter me wat naar voren zijn gereden. :P
 
Laatst bewerkt:
Tijdens mijn lessen in Zaandam kwamen we ook zo'n stoplicht tegen die niet reageerde op 1 motor. Even wachten en de instructeur ging naast hem staan. Nog even wachten en ik moest er ook naast komen staan. We stonden dus met z'n drieen naast elkaar maar nog steeds niks. Totdat we voor de stopstreep gingen staan en een auto op die lussen kon staan en binnen 10 seconde stond ie op groen en konden we eindelijk door.
Best wel frustrerend.
 
Ik zet altijd mijn motor uit stap af ga een peuk roken en wachten tot er iemand komt:P dit duurt meestal een minuut of 15 zelfs op het drukst van de dag.
 
Ik heb er ook last van gehad, Ik heb het bij de politie door gegeven en die hebben het door gegeven aan de gemeente (is namelijk hun pakkie an) en toen is er wel degelijk iets aan gedaan :P

ik zal er maar niet bij zeggen dat dit bijna 3 maanden heeft geduurd :+
 
Als je nu zorgt dat je motoblok boven de lus zit dan werkt die altijd wel,leer je zelfs nog met rijles.

Maar ik zie vaak genoeg koekebakkers die ''ervoor'' stilstaan of zelfs nog over de witte streep.
 
Als je nu zorgt dat je motoblok boven de lus zit dan werkt die altijd wel,leer je zelfs nog met rijles.

Maar ik zie vaak genoeg koekebakkers die ''ervoor'' stilstaan of zelfs nog over de witte streep.
Dat heeft met een beetje een lomp motorblok wel zin, maar bijv. zo'n DR400 zit echt een stuk minder metaal aan, bovendien hangt het hoger. Dan is de invloed veel minder. Gewoon zorgen dat je wat sneller aankomt, die netten meten namelijk een bewegend stuk metaal beter dan een stilstaand, omdat de verstoring van het veld dan groter is.

En oh ja: stampen ziet er leuk uit maar is behalve als volksvermaak redelijk nutteloos. Zoals je uit voorgaande verhalen misschien al begrepen hebt: die dingen reageren niet op gewicht maar op (bewegend) metaal. Dat is ook de reden dat die lussen bij trajectcontroles trefzekerder zijn: dan is de snelheid hoger.

Een bijkomend probleem bij verkeerslichten: Ze kunnen een lus prima afstellen zodat hij alle motors en dergelijke ook ziet. Het gevaar daarvan is dat er ook te veel gereageerd wordt op bijv vrachtwagens op de strook er naast. Dan gaat het licht dus vaak voor niets op groen, wat dan weer niet bevorderlijk is voor de doorstroming. Volgens mij staat daar ook het een en ander over uitgelegd op de MAG-site.

Edit: net even dat filmpje bekeken wat hierboven ergens gelinkt staat. De uitleg is vrij duidelijk, en laat ook zien waarom het voor motoren vaak niet werkt. Uiteraard is het een poging waard om een paar van die magneetstripjes te kopen (hoeven geen grote te zijn) en ze aan je motor te plakken. Ik denk dat het effect duidelijk merkbaar is.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan