verkeerslichten :(

De oplossing is dus er gewoon een dikke magneet onder de kuip plakken? Kijk da's nog eens een waardevolle tip (als het werkt) :} Ik hoop alleen niet dat er daardoor een hoop schroot onder m'n kuip blijft hangen :+

Ja, leuk als je een putdeksel oppikt :+
 
Een XR250R wordt idd niet goed gedetecteerd, gewicht heeft er niets mee te maken, dus of je nu 60 of 100kg weegt, hij blijft dan op rood.

Ben vaak met mijn XR250R door rood gereden, heb er nu met m'n GSX minder last van.
 
idd, werkt op inductie, dus werkt daarom ook niet met aluminium. dat is dus de reden dat de huidige supersports er meer moeite mee hebben.

Aha :(

Tunneltje met stoplichten hier inde de omgeving... nooit werken dus :(

Dan maar door rood... nadat de overkant al drie keer op rood heeft gestaan (en daarne weer op groen).
 
Niks aan te doen tot zo ver.
Wachten tot er een auto komt die achter je komt staan.
Ik heb daar ook last van, niet bij allemaal merk ik wel eens.
Heen en weer over de lussen wil wel eens helpen, maar vaak niet.

De stoplichtenboer informeren dat het probleem zich voordoet lijkt me de voor de hand liggende optie.
Jij d'r ook last van? Zit genoeg ijzer op, lijkt me. Heb het met deze motor nog niet gemerkt.
 
Grond spelling van 12 cm .....geen probleem...
of komt dat door al dat degelijke roest van m'n fiets...... o néé, een H-D verliest altijd onderdelen .....daar komt het door.....

Dus rij H-D of stamp je een lus in het wegdek (wat dus niet helpt)
 
ik had het bij de MAG gemeld en nu kreeg ik een mailtje dat ze er wat aan zouden doen!!
das mooi, hopen dat het nu beter gaat!!
 
Grond spelling van 12 cm .....geen probleem...
of komt dat door al dat degelijke roest van m'n fiets...... o néé, een H-D verliest altijd onderdelen .....daar komt het door.....

Dus rij H-D of stamp je een lus in het wegdek (wat dus niet helpt)

Gooi eens een kuip om je Harley, dan gaat het volgens mij ook wel moeilijker ;)
 
ben ik ff blij dat de stoplichten bei ons in de buurt altijd omstebeurt op groen gaan.

maar met de motor idd wel eens last mee gehad tegen over vdvalk eindhoven.

komen daar de snelweg af, hebben we echt lang moeten wachten op een auto.
 
Inderdaad werken die lussen op inductie. Als er met een ferro-metaal (een magnetisch metaal of legering zoals ijzer of staal) over de lus bewogen wordt ontstaat er door een veranderend magnetisch veld in de detectielus een stroompje.
Aluminium is niet magnetisch en de lus is er dus ook stekeblind voor. '(
Hoe groter de snelheid over de lus, hoe groter de stroom. Dus laat remmen kan helpen. Ook helpt een lage grondspeling. Een kuip heeft echter nauwlijks negatieve invloed, het veld ziet de kuip amper, het gaat er dwars doorheen. :)
Inderdaad kan een magneet helpen, plaats hem dan zo laag mogelijk. Je kunt het beste een oude magneet uit een oude PC-schijf nemen. Deze zijn zeer sterk en niet te zwaar. Anders een magneet uit een luidspreker. Zorg er wel voor dat je hem niet vlak bij je eventuele boordcomputer plaatst!

Verder goed kijken waar je rijdt. Met mijn GS500e (zonder magneet) heb ik eigenlijk nooit last. Ik rij zoveel mogelijk over de lussen en ik ga ook altijd op de lus voor de stopstreep staan.
 
Nee, legaal door rood bestaat niet. Het enigste is naar de stoep rijden. Motor uitzetten, over de zebra oversteken en daar naast de stoep weer opstappen.

Zonder lopende motor ben je een voetganger ;)

Is niet waar '( , je bent nog steeds een bestuurder en dient formeel een geldig rijbewijs te hebben als je met een uitgeschakelde motor over straat loopt (zegt de wet, maar of ze het ook zo nauw nemen?: Ja, toen ik 14 was een soes rm250 in kunnen leveren waarmee ik naar het crossterrein liep nb
Als je in een gesleepte auto zit (motor uit) ben je ook een bestuurder.
 
Is het misschien dan ook een verschil als ik met een bougie BR10EG (dus die met straling) of een BR10(waar geen straling vanaf komt) rij? Misschien een domme opmerking/vraag maar misschien helpt dat ook. Ik heb er trouwens met m'n rs125 geen last van terwijl ie bijna compleet alu is.
 
Is niet waar '( , je bent nog steeds een bestuurder en dient formeel een geldig rijbewijs te hebben als je met een uitgeschakelde motor over straat loopt (zegt de wet, maar of ze het ook zo nauw nemen?: Ja, toen ik 14 was een soes rm250 in kunnen leveren waarmee ik naar het crossterrein liep nb
Als je in een gesleepte auto zit (motor uit) ben je ook een bestuurder.

Is wel waar, met een motor aan de hand ben je een voetganger, dit is een nieuwe theorie regel, eerst moest je dus de motor duwen met een helm op...
Nu ben je een volwaardige voetganger
 
gewoon gas geven als het rood is en er niets aankomt en er natuurlijk geen flitspaal :j staat
en als het donker is nog sneller gas geven
 
Gewoon met 80 aan komen rijden, jezelf flink onderuit remmen zodat je motor plat op de detectie lussen ligt. Dan heeft ie een groter aangrijpingsvlak en detecteerd ie je beter.
Weeg zelf 110 kilo, motor 230. En heb hetzelfde probleem, dus gewicht zal niet veel uitmaken.
 
Een tip die ik in het verleden gekregen heb....ff je middenbok tegen het wegdek drukken (moet je wel hebben natuurlijk ;) )
 
als ik ff lekker ga 'toeren' en kom toevallig een stoplicht tegen(in duiven bij de macdonalds) en ik sta in m'n eentje in de rij voor de stoplichten dan wil het KLOTEDING niet op groen!!!!tips????
ik rij een honda XR250R en weeg zelf 60 kg, ok das niet bar veel maar ik moet nu telkens door rood rijden of wachten tot er eindelijk een auto achter me komt staan wat zelden gebeurt omdat daar bijna niemand afgaat!!!!!!IRRRI

gr.sjoerd :]

p.s. ja ik sta al op die gevoelige dingen op weg waar het licht op reageert!

ligt niet aan je motor hoor, dát stoplicht springt bij mij ook nooit op groen. die bij de oprit bij didam trouwens ook niet en bij viaduct zevenaar; doesburgseweg ook niet ;)
 
In Almelo staan 2 stoplichten die niet reageren op motoren. 1-tje vlak bij mijn huis, en das lastig. kruispunt als je af wilt slaan richting het theaterhotel, komende vanaf het viaduct over de ootmarsumsestraat. Die andere ergens op de schelhorst, weet niet precies waar.

Het lijkt wel Herman Finkers. "In Almelo staan twee stoplichten..."

full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan