Verkeersregelaars Cursus

edwardd

MF'er
5 apr 2004
131
0
Zaamslag
Beste Leden en Lezers,

Zo nu naar het einde van het jaar komt de herfst weer in zicht en zit ik te denken dat ik ga afrijden voor mijn examens voor mijn motorrijbewijs.

Als ik mijn rijbewijs heb in aan het einde van het jaar, wil ik volgend jaar ook mee gaan doen met (bijzondere) evenementen. Om daaraan mee te kunnen doen wil ik een Praktijkcursus Verkeersregelaar gaan opzetten voor iedereen die erg graag verkeerregelaar worden wilt voor (bijzondere) evenementen.

Dus als er via dit forum mensen zijn die daaraan mee willen doen, laat mij dat dan even weten als je belangstelling hebt. (Mailen naar edwardd@zeelandnet.nl)

Hoe meer annimo, hoe groter de kans is dat het ook doorgaat. De prijs is nog niet bekend. Het is een compleet pakket met Praktijk, Theorie, Verkeersregelaarsvest, accommodatie en instucteurs (De instucteurs zijn: Veringmeier Verkeersmanagement, StEB Verkeersregelaars & Politie Zeeland).

Dus hoe meer deelnemers, hoe goedkoper & leuker het is.

Locatie: Middelburg of Vlissingen
Datum: Mogelijk in Januari 2005
Dag: Vrijdag of Zaterdag
Duur van cursus: 1 praktijkdag

Groetjes,
Ed

Belangstellenden:
edwardd
penguin
Fuck Het Milieu
Træffi© ¥am ¥a©kaß
bouke
 
Laatst bewerkt:
Klinkt op zich leuk, mits ik tegen die tijd m'n eigen rijbewijs en motor heb ;) Maar goed, wanneer zou dit dan plaatsvinden?
 
Hoezo aan het einde van het jaar?
Het is pas net Juli !!!

Elly

Omdat ik dan eindelijk mijn rijbewijs heb? Snap je dat ik dan een cursus ga opzetten/organiseren. Het zou een beetje raar zijn als ik dan daaraan niet deel aan zou gaan nemen.

Ed
 
Een cursus verkeersregelaar heb ik wel interresse in. maar de bevoegdheid van een verkeersregelaar is toch pas geldig bij bekrachtiging door het ter plekke heersende politiekorps? meaw, een politiechef moet een aanvraag tot inzet van verkeersregelaars goedkeuren en dan pas heb je de rechten en plichten van een verkeersregelaar.

of iets dergelijks? maar goed ik heb interresse. (een en ander verrekenbaar met de zaak neem ik aan)
 
Alles over hoe en wat zoek ik nog voor jullie uit. In ieder geval laat ik tijdig weten wat je moet doen als het doorgaat.
 
Ik zat nog te denken over het MF Korps van van Opheus (waarschijnlijk een grapje). Het zou denk ik zinnig zijn om op dit forum een 'MF Verkeerregelaars Korps' op te zetten. Daarmee bedoel ik dat iedereen die een verkeersregelaars cursus gedaan heeft en een certificaat heeft. Die aangesproken kan worden bij activiteiten waar MF verkeersregelaars gewenst zijn.

Wat denken jullie daarvan.
 
Laatst bewerkt:
ik wil ook zo'n cursus doen, maar zeeland is nou niet direct naast de deur voor me..... (ik woon in friesland)
 
ik wil ook zo'n cursus doen, maar zeeland is nou niet direct naast de deur voor me..... (ik woon in friesland)

Moet je gaan praten met de mannen van STEB. Die zitten in Groningen.

En dit is hun website:http://www.steb-verkeersregelaars.nl/home.htm (steb-verkeersregelaars)
 
Ik zat nog te denken over het MF Korps van van Opheus (waarschijnlijk een grapje). Het zou denk ik zinnig zijn om op dit forum een 'MF Verkeerregelaars Korps' op te zetten. Daarmee bedoel ik dat iedereen die een verkeersregelaars cursus gedaan heeft en een certificaat heeft. Die aangesproken kan worden bij activiteiten waar MF verkeersregelaars gewenst zijn.

Wat denken jullie daarvan.

hoewel een nobel streven denk ik niet dat het handig is. het lollige van MF is namelijk dat het zo lekker vrijblijvend is (met uitzondering van de taken die de admins op zich hebben genomen dan).

meetinge e.d. worden door individuen afgesproken en niet door iets of iemand georganiseerd. (georganiseerd als in: dat iets of iemand er verantwoordelijk voor is) zo heb je minimaal gedoe en maximaal plezier. met een MF verkeersregelaarskorps formaliseer (is dat eigenlijk een ned woord?) je de hele boel en ja ik weet niet of dat het handigst is.
 
ik wist het toen ik de topicstarter zag :z

sjees ed waar heb je last van "nutteloze organisatie perikkelen"

al je topics gaan over onnoodige dingen (kan me iets herrineren van een gestampte MF plaat ipv sticker)
Doe iedereen een lol en kap ermee, als je je goed had verdiept in het verkeersregelaar wereldje dan wist je dat de cursus maar tijdelijk geldig is en voor elk evenement een nieuwe cursus moet zijn :Z

ohh ja je topics sorry maar lees ze eens na :

http://www.motor-forum.nl/forum/search.php?searchstr=&condition=and&on=topicbody&topicstarter=edwardd&user=&sortdir=desc&sortby=datelastpost&forum=&maxagetype=lastpost&maxagetopic=&topicstatus=any (klik)
 
hoewel een nobel streven denk ik niet dat het handig is. het lollige van MF is namelijk dat het zo lekker vrijblijvend is (met uitzondering van de taken die de admins op zich hebben genomen dan).

meetinge e.d. worden door individuen afgesproken en niet door iets of iemand georganiseerd. (georganiseerd als in: dat iets of iemand er verantwoordelijk voor is) zo heb je minimaal gedoe en maximaal plezier. met een MF verkeersregelaarskorps formaliseer (is dat eigenlijk een ned woord?) je de hele boel en ja ik weet niet of dat het handigst is.
Ik denk 't niet, want zo'n verkeersregelaar is dan verantwoordelijk en aansprakelijk en moet dan dus daarvoor verzekerd zijn.
En als er geen officiële organisatie is, moet de regelaar dat zelf doen. En dat zal vast peperduur zijn.
 
ik wist het toen ik de topicstarter zag :z

sjees ed waar heb je last van "nutteloze organisatie perikkelen"

al je topics gaan over onnoodige dingen (kan me iets herrineren van een gestampte MF plaat ipv sticker)
Doe iedereen een lol en kap ermee, als je je goed had verdiept in het verkeersregelaar wereldje dan wist je dat de cursus maar tijdelijk geldig is en voor elk evenement een nieuwe cursus moet zijn :Z

ohh ja je topics sorry maar lees ze eens na :

http://www.motor-forum.nl/forum/search.php?searchstr=&condition=and&on=topicbody&topicstarter=edwardd&user=&sortdir=desc&sortby=datelastpost&forum=&maxagetype=lastpost&maxagetopic=&topicstatus=any (klik)

Dit is dus een onnoodig :( onodig :( ... zinloos :) topic... :?
 
niet hier TDC'en probeer het mannetje op te leiden voor hij een tweede Poets wordt die in de problemen komt (sorry BC maar je weet wat ik bedoel ;) )

Ik begrijp je, was daar ook mee bezig.

Hoe kan je nou al die dingen willen organiseren, terwijl je nog niet eens fatsoenlijk kan rijden. Haal eerst je A-tje, leer rijden, leer in groepen rijden, doe een VR0-tje en kom dan maar eens terug.

Je gaat toch ook geen loopschoenen kopen en direct de marathon van Rotterdam lopen :?
 
Grappig waar zo iets op uit draait,

Goed als het een serieuze bezigheid gaat worden dat verkeersregelaar blijf ik er voor open staan. Niet alleen voor bij het motorkneuren maar zeer zeker voor in me dagelijks werk kan ik er voordeel mee hebben. twee verkeersregelaars kosten minder als een volledige verkeerslichtinstalatie en werken beter ook. reeds met bewondering op verschillende werken al gemerkt dat de gemiddelde bestuurder meer respect heeft voor die man met "officiele" regelaars jas als voor een lamp die op rood schiet. (ken je wel zeker die discussies, het was groen!!!, het licht deed het niet (nee, dan rij je door zeg?), ik had het helemaal niet gezien, ik rij hier elke dag en noooooit staan hier lichten.
 
Tafkaf heeft kritiek de hoogste plank vindt ik. Zinloze topics zijn er voor mij nooit. Ik heb altijd de beste bedoelingen en hou gewoon van leuke (zinloze) ideeën.

Vergeet dat niet dat je iedereeen in zijn normen en waarden moet laten.
 
Laatst bewerkt:
Kritiek van de hoogste plank vindt ik. Zinloze topics zijn er voor mij nooit. ik heb altijd de beste bedoelingen. vergeet dat niet.
reageer dan inhoudelijk en utfs
Als je hier op MF gaat zoeken vind je op de helft van je vragen (als je het zo wil noemen) al antwoorden..

maw lees eerst mee voordat je nutteloze topics gaat openen (behalve in het OH forum want daar is het voor O-) )
 
Tafkaf heeft kritiek de hoogste plank vindt ik. Zinloze topics zijn er voor mij nooit. Ik heb altijd de beste bedoelingen en hou gewoon van leuke (zinloze) ideeën.

Vergeet dat niet dat je iedereeen in zijn normen en waarden moet laten.

Wees dan wel zo reëel om overige forummers niet in je "zinloze ideeën" mee te sleuren. Dat getuigt mijn inziens niet van normen en waarden en doet je geloofwaardigheid geen recht aan. Zinloze ideeën in het vevolg maar vergezellen van een zeer duidelijke quote en in een "lollig" forum plaatsen. Mocht het op wat zinvols uitdraaien kan je altijd de topic verplaatsen.
 
Ik denk 't niet, want zo'n verkeersregelaar is dan verantwoordelijk en aansprakelijk en moet dan dus daarvoor verzekerd zijn.
En als er geen officiële organisatie is, moet de regelaar dat zelf doen. En dat zal vast peperduur zijn.



Afgelopen zondag een zijspanrit gereden voor gehandicapten en daar werd het verkeer ook geregeld.
Samen met 2 agenten en een stuk of 15 van het mototbegeleidingsteam.
Als je motorbegeleiding wil doen dan moet je elke keer opnieuw die cursus volgen behalve als je aan gesloten bent bij


Motor Begeleidings Team
bevoegde verkeersregelaars
www.motorbegeleiding.nl


Daar kan je terecht met al je vragen en het houd wel iets meer in dan 1 dagje les hoor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan