Verkeersregelaars gezocht

Johan1963

Rookie
10 mei 2013
6
0
Weert
We zoeken mensen die stevig in hun schoenen staan en weggebruikers een aanwijzing kunnen geven.........

Op zondag 7 september 2014 organiseert Stichting Truckrun Weert voor de 4e keer de Truckrun voor mensen met een beperking.
We rijden dan met ca 225 vrachtauto’s een toertocht door Weert en omstreken. Op deze speciale dag liggen blijdschap en emoties voor iedereen (deelnemers/bijrijders, chauffeurs en vrijwilligers) dicht bij elkaar.
Om dit evenement ordelijk maar vooral veilig te laten verlopen, is assistentie nodig op verkeersgevaarlijke punten. Wij zoeken nog verkeersregelaars en motorrijders die in het bezit zijn van een geldige certificaat of bereid zijn om dit te behalen.

Indien je via ons een certificaat wilt halen dan sturen wij jou t.z.t. een inlogcode en de verdere instructie hiervoor op.

Op de dag zelf zorgen we natuurlijk voor een leuke attentie en een lunchpakket.
Verder sluit de organisatie voor iedere verkeersregelaar een verzekering af.

Hopelijk loopt jij warm voor dit evenement en wilt u samen met ons er een mooie dag van maken.
Inschrijven kan via onze website www.truckrunweert.nl.
Daar kun je ook de route vinden (in GPS).

Heb je belangstelling meld u aan, en reserveer de datum in uw agenda.

Zonder jullie inzet geen evenement
 
Laatst bewerkt:
Een certificaat kun je bij ons gratis behalen, nadat je ingeschreven bent krijg je een inlogcode die je kunt gebruiken voor e-learning. De tijd die je ermee krijt bent is ongeveer 20 minuten.
 
Laatst bewerkt:
Probeer het MBT.
Daar hebben ze zat verkeersregelaars. ;)
Zoetermeer is wel een beetje uit de richting Rutger.
@Daan. Heb je iets tegen verkeersregelaars die zorgen dat een groot aantal mensen die het minder getroffen hebben met het leven buiten hun schuld (lees geestelijk gehandicapt zijn) een leuke dag hebben?
Eikels heb je overal en met jouw bijdrage in dit topic is bewezen dat dat ook hier het geval is :+
Er staat ook ieder jaar wel een topic over de Trucktoer Tilburg en daar wordt doorgaans wel normaal gereageerd.

Even een aanvulling voor de duidelijkheid wat betreft het pasje voor verkeersregelaar.
Vroeger (ik had vorig jaar mijn laatste op de oude manier) werd en een avond (of 2) ingepland waar de buurtagent langs kwam om een powerpointpresentatie te geven onder het genot van een bak koffie en als je aanwezig was geweest kreeg je een pasje waarmee je een jaar lang als evenementenverkeersregelaar mocht optreden (mits aangemeld via de organisatie ven het betreffende evenement).
Dat werd te duur ondanks dat veel agenten dit in hun eigen tijd deden dus is er een peperdure website gebouwd die het eerste jaar zo slecht werkte dat er in ieder geval voor de instantie via wie ik mijn pasje haalde nog eenmaal een presentatie werd gegeven.
In eerste instantie zou je ook voor ieder evenement weer die e-learning moeten doen maar als het goed is kan je nu ook een versie dien die een jaar geldig is zoals de presentatie voorheen ook was.
Als je je aanmeld als verkeersregelaar en je hebt geen licentie (om het maar interessant te laten klinken) dan krijg je via de organisatie een code waarmee je in kan loggen op SVNL en daar doorloop je een instructie met volgens mij daarna nog een paar vragen en ongeveer 20 min later krijg je je bevoegdheid als evenementenverkeersregelaar.
Voor mij wordt het ook de eerste keer dat ik het via e-learning doe dus ik kan nog niet precies weergeven hoe het gaat en of de problemen van vorig jaar opgelost zijn maar na anderhalf jaar mag het toch wel op orde zijn lijkt me.
Voor mij wordt het de 4e keer dat ik de truckrun Weert doe als verkeersregelaar en het is leuk en dankbaar werk wat je in de hoofdzaak doet voor een ander maar mij hoor je niet klagen dat ik een dag verplicht op de motor moet zitten :]
 
Zoetermeer is een eind uit de richting, maar aangezien het MBT landelijk werkt zou dat geen bezwaar moeten zijn.

Mag ik met mijn certificaat (net weer gehaald voor o.a. de Truck Tour Tilburg) ook buiten de gemeente ingezet worden? Ik dacht dat het vroeger enkel in de gemeente geldig was waar het evenement plaats vond.
 
Teevee, als je het certificaat hebt wat een jaar geldig is dan is dit in heel Nederland tegenwoordig geldig.
 
Dit is als ik eerlijk moet zijn heel lastig.
Het e-learning is landelijk want iedereen krijgt dezelfde instructie maar volgens mij is het wel gebonden aan een gemeente maar ik heb altijd een pasje gehad van de Gemeente Echt-Susteren maar alleen evenementen gedaan buiten die gemeente (Weert, Horst, Antwerpen bij de MAG demo naar Brussel) dus ik denk dat het geen probleem is, ik was ook altijd gewoon verzekert via de gemeente waar ik de inzet had.

Edit: al beantwoord en er is tegenwoordig dus toch nog een heel klein beetje logica in dit land :+
 
Laatst bewerkt:
Zoetermeer is een eind uit de richting, maar aangezien het MBT landelijk werkt zou dat geen bezwaar moeten zijn.

.


Klopt ja. Ik zit daar zelf ook bij en het is een stichting die landelijk opereerd en veel erg ervaren mensen binnen heeft.
Wat dat betreft lijkt het mij een stuk slimmer om zo'n organisatie te benaderen dan wildvreemden op een forum die het wel een keer wat lijkt.
Maar das mijn idee.
 
Tot nog toe heeft het prima gewerkt en is er ook wel een vast bestand opgebouwd maar er zijn altijd mensen die stoppen met de hobby (al dan niet noodgedwongen), geen tijd hebben die dag, het e-learning niet zien zitten (mede door de onduidelijkheid in het begin met de problemen die er waren) of andere redenen.
Er zijn ook genoeg mensen die het leuk zouden vinden maar niet eens weten dat iedereen via een evenementenorganisatie die verkeersregelaars nodig heeft dit kan doen, mits die organisatie niet uitsluitend gebruik maakt van stichtingen zoals MBT.
 
Terug
Bovenaan Onderaan