Verkeersregelaars Veluweloop gezocht!

magna-lady

Rookie
1 jun 2008
11
0
Voor de Veluweloop zoeken we nog motorrijders die wel een dag als verkeersregelaar willen optreden. Heb je een pasje als verkeersregelaar of wil je wel een avond cursus doen om verkeersregelaar te worden en wil je ons helpen, dan nodigen we je graag uit op 13 september a.s. voor de Veluweloop.
De cursus wordt gegeven op 28 of 29 augustus, dus laat even weten of je die data kunt komen.
Naast de dag Veluweloop zijn er ook 2 voorrijdagen, in totaal ben je dus 2 à 2,5 dag hiermee kwijt.
Meer informatie over de Veluweloop vindt je op: www.veluweloop.nl

Of mail: Veluweloop@wur.nl, t.a.v. Maartje en Johannes.
 
Stuur is een mailtje naar de ideeële stichting Motor Begeleidings Team te vinden op www.motorbegeleiding.nl
Scheelt ook weer met de "avondcursus" want die hebben de meesten al gehad.
 
Op zich een goed idee, maar zij vragen er geld voor. De Veluweloop is een vrijwilligers evenement en wij kunnen ons niet veroorloven om een dure organisatie in te huren voor verkeersregeling. En met de 'avond cursus' wordt men ook goed opgeleid, dat wordt nl. door een bevoegde leraar gedaan.
 
Voor de Veluweloop zoeken we nog motorrijders die wel een dag als verkeersregelaar willen optreden. Heb je een pasje als verkeersregelaar of wil je wel een avond cursus doen om verkeersregelaar te worden en wil je ons helpen, dan nodigen we je graag uit op 13 september a.s. voor de Veluweloop.
De cursus wordt gegeven op 28 of 29 augustus, dus laat even weten of je die data kunt komen.
Naast de dag Veluweloop zijn er ook 2 voorrijdagen, in totaal ben je dus 2 à 2,5 dag hiermee kwijt.
Meer informatie over de Veluweloop vindt je op: www.veluweloop.nl

Of mail: Veluweloop@wur.nl, t.a.v. Maartje en Johannes.
een pasje als verkeersregelaar? Ik ben al jaren verkeersregelaar bij een ander evenement, maar ik heb nog nooit van een pasje gehoord? Overigens is mijn evenement ook op 13 september, dus kan ik niet bij de Veluweloop helpen.
 
~[/quote]
een pasje als verkeersregelaar? Ik ben al jaren verkeersregelaar bij een ander evenement, maar ik heb nog nooit van een pasje gehoord?
~
Dat klopt, is ook nieuw: sinds dit jaar is het volgens de nieuwe wet en regelgeving verplicht om een pasje te hebben dat je gecertificeerd verkeersregelaar bent. Als je geen cursus of opleiding hebt gehad en je werkt toch als verkeersregelaar bij een evenement, dan ben je niet verzekerd als er iets misgaat.
 
een pasje als verkeersregelaar? Ik ben al jaren verkeersregelaar bij een ander evenement, maar ik heb nog nooit van een pasje gehoord?
\
Dat klopt, is ook nieuw: sinds dit jaar is het volgens de nieuwe wet en regelgeving verplicht om een pasje te hebben dat je gecertificeerd verkeersregelaar bent. Als je geen cursus of opleiding hebt gehad en je werkt toch als verkeersregelaar bij een evenement, dan ben je niet verzekerd als er iets misgaat.

das niet geheel waar. Wij doen ook wedstrijd evenementen met verkeersregelaars, als de politie je sochtends instrueerd en je namen opschrijft dan is dat ook afdoende voor de verzekering.
 
Dat is niet wat ik van de Politie en de Gemeente heb begrepen. Dat was vorig jaar wel zo, maar dit jaar is dat gewijzigd. Politie geeft bij ons sowieso geen instructie meer, dat doen ze al jaren niet meer.
 
Dat is niet wat ik van de Politie en de Gemeente heb begrepen. Dat was vorig jaar wel zo, maar dit jaar is dat gewijzigd. Politie geeft bij ons sowieso geen instructie meer, dat doen ze al jaren niet meer.
tja, als de politie langskomt en geeft instructie, en af en toe controleren ze, dan ga ik er niet vanuit dat de verzekering daar moeilijk om gaat doen, anders had de politie dat ons eerder moeten melden.
 
tja, als de politie langskomt en geeft instructie, en af en toe controleren ze, dan ga ik er niet vanuit dat de verzekering daar moeilijk om gaat doen, anders had de politie dat ons eerder moeten melden.

Nee, dat lijkt mij ook niet. Maar kennelijk zijn de nieuwe regels ook nog niet bij iedereen bekend, ook niet bij de politie zelf. Ik kan alleen uitgaan van wat de Gemeente en Politie in mijn regio aan mij hebben verteld en aangezien wij sowieso geen instructie ontvingen van politie, vindt ik het in het belang van onze verkeersregelaars dat ze in ieder geval een goede instructie krijgen, voor de veiligheid van henzelf, nog afgezien van de verzekeringskwestie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan