Verkeersregels in Duitsland aangepast

Beekberger

MF veteraan
12 mei 2010
3.217
1.383
Vanaf vandaag zijn er diverse verkeersregels aangepast in Duitsland.
Specifiek gericht op bescherming van voetgangers en fietsers.
Zo is nu vastgelegd dat er een bepaalde minimale afstand gehouden moet worden tot fietsers:
1,5 meter binnen bebouwde kom.
2 meter buiten bebouwde kom.
Een nieuw bord: verboden fietsers in te halen.
En flitser apps zijn verboden.

En nog wat andere aanpassingen:
Snelheidsboetes hoger.
Nooddiensten belemmeren als er een Rettungsgasse in het midden van de rijweg gevormd moet worden: € 200.
En aanhaken achter de hulpdiensten op een dergelijke rettungsgasse: € 240.
Enz enz.

Zie hier
 
Wel typisch dat het belemmeren van hulpdiensten minder wordt gestraft dan het er achteraan rijden.
 
Prijzen vermeld (voor snelheid) op de site van ADAC zijn zonder €28,50 "administratie kosten", dus die moet je er nog ff bij optellen.
Maar dan nog kun je je beter in Duitsland misdragen dan in Nederland.
 
net voor dat je de nurburgring hebt bereikt vind je aan de rechterhand een aral tankstelle staat een splinternieuwe flitspaal.... jakkes in dezelfde kleur als
de tankstelle valt echt niet op...hoop dat ik er geen thuisgestuurd krijg..8)7
 
Aral Tanskstellen zijn uitgevoerd in Polizei blau. Niet andersom.
322180-large.jpg


Was je de bandjes aan het opwarmen voor je de Ring opreed? Anders moet je die neigingen juist bewaren voor op de Ring.
 
bandjes waren al opgewarmd.. en normaal zie ik die dingen wel op tijd maar deze ....zal nog genoeg opbrengen voor de staat.. goede camoeflage
 
net voor dat je de nurburgring hebt bereikt vind je aan de rechterhand een aral tankstelle staat een splinternieuwe flitspaal.... jakkes in dezelfde kleur als
de tankstelle valt echt niet op...hoop dat ik er geen thuisgestuurd krijg..8)7
Als je banden nog niet warm zijn na een ritje die kant op. :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan