Verkeersruzies, welke rol vervult de motorrijder?

En dan maar hopen dat de rechter er enigszins in mee gaat.
 
Ik had er gemengde gevoelens bij, in de zin van, "maar in hoeverre heeft de motorrijder het uitgelokt?" Niet dat het O zijn actie goedpraat uiteraard ...
... totdat ik de uitleg onder het kopje "strafblad" las, toen draaide mijn gedacht helemaal anders ... :X
 
Iemand die zichzelf niet kan beheersen hoort niet in het verkeer. Als ik zo'n linksklever voor me heb die maar door blijft sukkelen ga ik er ook rechts langs, gas er op en binnen een paar seconden ben je er voorbij. Het mag niet, maar er mag wel meer niet, motoren stelen bijvoorbeeld.
 

Dank je.
Als ik dit zo lees, is volgens de advocaat de dochter de schuldige? 'T mot niet gekker worden. :(
 
Nou, het zegt natuurlijk wel wat over de chauffeur, dat de dochter hier zo op gereageerd heeft...vreselijk. Een situatie met alleen maar verliezers; de motorrijders maar ook de dochter en de chauffeur.
 
Nou, het zegt natuurlijk wel wat over de chauffeur, dat de dochter hier zo op gereageerd heeft...vreselijk. Een situatie met alleen maar verliezers; de motorrijders maar ook de dochter en de chauffeur.

Zonder meer. Maar ik word er pisnijdig over dat zo'n !@#$#$%% stuk van een :r advocaat die dochter (van 15) die toch al een trauma heeft van de hele situatie.

Nu ook nog eens een schuldgevoel aanpraat.
 
... stuk van een :r advocaat die dochter (van 15) die toch al een trauma heeft van de hele situatie.

Nu ook nog eens een schuldgevoel aanpraat.
Idd, dat meisje bevond zich direct naast de motorrijder, buiten de slachtoffers zelf is er niemand dichterbij bij betrokken dan zij, en dan door de advocaat beschuldigd worden dat het niet was gebeurt als je niet "hysterisch" geworden was ...

Ik begrijp maar al te goed dat dat meisje geen zelfcontrole meer had aangezien pa al eneige tijd "agressief" rijgedrag vertoonde, als je dan na met de vangrail te botsen, waar voor het meisje de grootste paniekfactor ontstaat, niet stopt, maar gaat achtervolgen, dan is er helemaal geen controleren meer aan. Wat verwacht die advocaat dan van dat meisje? Dat die met een lief en zacht stemmetje gaat zeggen, "papa, vorrzichtig achtervolgen he" ... |(

Dat meisje draagt dat mee voor de rest van haar leven, en zelfs als de nabestaanden de onschuld van het meisje begrijpen, zal zij zichzelf altijd bekeken voelen als "de dochter van ...".
Gelukkig is ze wel zo sterk om de waarheid te vertellen, "uit een kindermond komt de waarheid", gelukkig maar, voor de slachtoffers helpt het niet meer, maar voor de nabestaanden is er toch gerechtigheid, brengt de slachtoffers niet terug, maar helpt bij het rouwproces.
 
44 jaar is tegenwoordig nog jong lees ik.. 6 jaar Meer en je bent van middelbare leeftijd....???
 
Gelukkig wil de dochter de achternaam van de vader niet meer dragen. De advocaat doet alleen zijn werk, nl de verdachte verdedigen. Maar dat dat over de rug van een mede passagier gaat, gaat er bij mij niet in.
 
Iemand die zichzelf niet kan beheersen hoort niet in het verkeer. Als ik zo'n linksklever voor me heb die maar door blijft sukkelen ga ik er ook rechts langs, gas er op en binnen een paar seconden ben je er voorbij. Het mag niet, maar er mag wel meer niet, motoren stelen bijvoorbeeld.

😲 ... zeg je me nou dat je ook af en toe wel es een motortje pikt? 😅🤣
 
“Dat doe je niet. Op een motor ben je zo kwetsbaar. Ik wilde ze niet moedwillig doodrijden. Misschien stuurde ik naar rechts omdat ik naar mijn dochter keek die naast me zat en helemaal uit haar plaat ging.”

Wat een gelul. Zelfs al was het zo dat 'ie naar z'n dochter keek, hij reed toch al naast de motor? Daar kom je niet zomaar, dan moet je echt moedwillig ernaast gaan rijden.

En om zo ver uit te wijken dat je een andere weggebruiker daadwerkelijk van de weg duwt, dan moet je écht wel een flink stuk wijken. Ik heb ook wel eens een moment van onoplettendheid in de auto gehad, dat merk je heus wel voordat je de belijning van je eigen rijstrook over gaat. Als dit 'per ongeluk' gaat, dan heb je écht wel de tijd om jezelf te corrigeren voordat je zo ver bent dat je iemand echt raakt, vooral een motorrijder.

Fuck man... hij heeft al twee mensen vermoord, en nou wil hij een getraumatiseerde tiener ook nog eens een schuldgevoel aanpraten. Heeft 'ie nog niet genoeg schade aangericht?
 
Wat een gelul. Zelfs al was het zo dat 'ie naar z'n dochter keek, hij reed toch al naast de motor? Daar kom je niet zomaar, dan moet je echt moedwillig ernaast gaan rijden.

En om zo ver uit te wijken dat je een andere weggebruiker daadwerkelijk van de weg duwt, dan moet je écht wel een flink stuk wijken. Ik heb ook wel eens een moment van onoplettendheid in de auto gehad, dat merk je heus wel voordat je de belijning van je eigen rijstrook over gaat. Als dit 'per ongeluk' gaat, dan heb je écht wel de tijd om jezelf te corrigeren voordat je zo ver bent dat je iemand echt raakt, vooral een motorrijder.

Fuck man... hij heeft al twee mensen vermoord, en nou wil hij een getraumatiseerde tiener ook nog eens een schuldgevoel aanpraten. Heeft 'ie nog niet genoeg schade aangericht?
De schade die ze dat kind daarmee kunnen aandoen is niet te onderschatten ... ik hoop dat ze de nodige steun krijgt uit andere hoek, door mensen die haar duidelijk maken en laten voelen dat zij GÉÉN schuld draagt, en dat haar "hysterisch" gedrag niet meer is dan een normale menselijke reactie.
Hopelijk beseffen ook de nabestaanden van de slachtoffers dat, maar dat verwacht ik wel.
Ze moet echt over dat trauma heen geholpen worden, want zulk een schuldgevoel breekt heel haar toekomst, geen eigenwaarde meer, studies en sociale omgang lijden eronder, enz ...

Echt, ik hoop, en wens het haar toe, dat zij de nodige steun en opvang krijgt ...
 
Ik ben niet echt een spiegeltrapper of zo, maar ben wel van mening dat mensen die je niet moedwillig (dus uit pure onkunde) in gevaar brengen even met de feiten geconfronteerd moeten worden om te voorkomen dat ze de volgende wél aanrijden. Ik heb bijv. eens in de bocht met mijn rechter voet tegen een deur getrapt toen ik afgesneden werd (tweebaans bocht). Die vrouw schrok zich helemaal het leplazarus en ik hoop dat ze daarom voortaan beter op let. Een motorrijder die niet had gehandeld in die seconde was nu wellicht dood geweest. Dat soort mensen leren zichzelf immers meestal niet "zo maar" betere rij eigenschappen aan.

Road rage:
Daar heb ik wel eens mee te maken gehad in België. Strontbezopen eikel in een Opel Combo die volgas 4 banen breed heen en weer door het verkeer zigzagde. Dan moet je absoluut de-escallerend te werk gaan, want hij heeft een moordwapen van 1200kg, de intelligentie van een aardappel én is overmoedig door de drank. Dus juist niet trappen, toeteren, achtervolgen, moeilijk doen, alleen afstand houden / ontwijken. De echte verkeersdrama's ontstaan vaak door agressie op aggressie en/of wedstrijdje wie de grootste schwanz heeft.
 
Ik ben niet echt een spiegeltrapper of zo, maar ben wel van mening dat mensen die je niet moedwillig (dus uit pure onkunde) in gevaar brengen even met de feiten geconfronteerd moeten worden om te voorkomen dat ze de volgende wél aanrijden. Ik heb bijv. eens in de bocht met mijn rechter voet tegen een deur getrapt toen ik afgesneden werd (tweebaans bocht). Die vrouw schrok zich helemaal het leplazarus en ik hoop dat ze daarom voortaan beter op let. Een motorrijder die niet had gehandeld in die seconde was nu wellicht dood geweest. Dat soort mensen leren zichzelf immers meestal niet "zo maar" betere rij eigenschappen aan.

Road rage:
Daar heb ik wel eens mee te maken gehad in België. Strontbezopen eikel in een Opel Combo die volgas 4 banen breed heen en weer door het verkeer zigzagde. Dan moet je absoluut de-escallerend te werk gaan, want hij heeft een moordwapen van 1200kg, de intelligentie van een aardappel én is overmoedig door de drank. Dus juist niet trappen, toeteren, achtervolgen, moeilijk doen, alleen afstand houden / ontwijken. De echte verkeersdrama's ontstaan vaak door agressie op aggressie en/of wedstrijdje wie de grootste schwanz heeft.

Het is echt onbegrijpelijk, de aaneenschakeling van beslissingen die een mens moet nemen om deze soort situaties teweeg te brengen. Ik ga er altijd vanuit dat niemand de slechterik in z'n eigen verhaal wil zijn, maar soms ga je daar echt aan twijfelen.

Gelukkig zijn het er (relatief gezien) vrij weinig. Helaas is vrij weinig nog steeds te veel, en je vist ze er meestal pas tussenuit als het te laat is.
 
Het is echt onbegrijpelijk, de aaneenschakeling van beslissingen die een mens moet nemen om deze soort situaties teweeg te brengen. Ik ga er altijd vanuit dat niemand de slechterik in z'n eigen verhaal wil zijn, maar soms ga je daar echt aan twijfelen.

Gelukkig zijn het er (relatief gezien) vrij weinig. Helaas is vrij weinig nog steeds te veel, en je vist ze er meestal pas tussenuit als het te laat is.
In mijn ogen zie je best vaak dat de motorrijder een flinke bijdrage levert aan het escaleren van een conflict dat ook opgelost had kunnen worden met een "toet, braap en verder met je leven". Al die frustratie van dat k*t huwelijk en die rotbaan moet er natuurlijk uit als dat oude dametje een fractie te vroeg invoegt.

Al is dat ook wel iets van deze tijd.. Ik werd laatst voor het eerst in jaren aangehouden door de politie en het eerste dat me opviel is dat de agent evengoed een houding aan nam waarmee je in de geestelijke gezondheidszorg naar een vuist in het gezicht solliciteert. Dreigende i.p.v autoritaire houding, verkeerde toon, verkeerde lichaamstaal, helemaal klaar voor een felle discussie.... Die ik hem niet heb gegund.
 
Terug
Bovenaan Onderaan