Verkeersruzies, welke rol vervult de motorrijder?

Wat is onzin? Dat is mijn hele punt, er zal altijd moeilijk gedaan worden en ik stond 100% in mijn recht en alsnog hebben ze er 3 maanden over gedaan om uit te keren. Een verzekering zal er alles aan doen om niet uit te keren totdat ze echt geen kant meer op konden. Het duurde veel langer dan het had moeten duren. Daarom zeg ik dat beeldmateriaal tegenwoordig heel belangrijk is.

Die moeilijke harry's werken allemaal bij de verzekering

Een omgevallen motor kan al best snel total loss zijn of verklaard worden, maar ja, als je het zo bekijkt kan de bumper van een bentley inderdaad duurder uitkomen...

wat een figuren hier soms.. |(

Ik rij geen bentley maar een mercedes daar rijden er wel meer van rond. En wat een figuren hier soms???? Ben je ongesteld ofzo
 
Met het risico verketterd te worden op een motorrijders forum denk ik dat veel motorrijders zich totaal niet bewust zijn van hun eigen weggedrag. Zie met grote regelmaat motorrijders met flinke snelheidsverschillen rijden waarbij ze het de rest van het verkeer niet makkelijk maken om op ze te anticiperen. Veel te snel door files die soms nog geen echte file zijn, vreemde plek op de weg, bumper kleven, doubleren op plekken waar dat niet handig is of last minute er ergens tussen gooien wat eigenlijk niet meer kan. Niet zelden van die "echte motorrijders" die uitgerust met een pakket aan koffers het hele jaar doorrijden en bij de koffieautomaat keer op keer vertellen hoeveel tijd ze op hun 2 wielig ros wel niet besparen tov een "koekblik". Moet dan ieder keer denken aan het stereotype wielrenners, die stapt ook op om zo snel mogelijk van A naar B te komen voor hun penis verlening powered by strava, lapt ondertussen verkeersregels aan de laars en verwacht dat het overige verkeer maar rekening met ze houdt. Heb tijdens zo'n gesprek de vergelijking nooit durven te maken uit angst voor lekgestoken banden van mijn koekblik :+.
 
Met het risico verketterd te worden op een motorrijders forum denk ik dat veel motorrijders zich totaal niet bewust zijn van hun eigen weggedrag. Zie met grote regelmaat motorrijders met flinke snelheidsverschillen rijden waarbij ze het de rest van het verkeer niet makkelijk maken om op ze te anticiperen. Veel te snel door files die soms nog geen echte file zijn, vreemde plek op de weg, bumper kleven, doubleren op plekken waar dat niet handig is of last minute er ergens tussen gooien wat eigenlijk niet meer kan. Niet zelden van die "echte motorrijders" die uitgerust met een pakket aan koffers het hele jaar doorrijden en bij de koffieautomaat keer op keer vertellen hoeveel tijd ze op hun 2 wielig ros wel niet besparen tov een "koekblik". Moet dan ieder keer denken aan het stereotype wielrenners, die stapt ook op om zo snel mogelijk van A naar B te komen voor hun penis verlening powered by strava, lapt ondertussen verkeersregels aan de laars en verwacht dat het overige verkeer maar rekening met ze houdt. Heb tijdens zo'n gesprek de vergelijking nooit durven te maken uit angst voor lekgestoken banden van mijn koekblik :+.


idd de meeste motorrijders hebben zichzelf hier wel aardig als een soort "opperwezen" wezen verklaard , zelf doen ze weinig fout , de koekblikkers is steevast een domme appende/bellende/ zonder verl. /noem t maar ,domme lul! ik durf al bijna niet meer in de auto te stappen_O-
 
idd de meeste motorrijders hebben zichzelf hier wel aardig als een soort "opperwezen" wezen verklaard , zelf doen ze weinig fout , de koekblikkers is steevast een domme appende/bellende/ zonder verl. /noem t maar ,domme lul! ik durf al bijna niet meer in de auto te stappen_O-
Goed zo, de volgende stap is helemaal niet meer in de auto.
 
Naar aanleiding van het motorongeval op de A10 waar twee doden te betreuren waren door een conflict vraag ik mij af hoe de motorrijder hier op MF ermee omgaat. Het ongeval zelf is dus niet het onderwerp.

Laten anderen zich wel eens provoceren, wordt er wel eens een spiegel afgetrapt, non-verbale communicatie? Dit komt op een motor duidelijker binnen bij een ander dan dat je dat in een auto doet.

Ik ben zelf wel eens met opzet gesneden op de snelweg en schrok behoorlijk. Gelukkig hield ik hem toen recht en realiseerde dat ik inderdaad een paar keer indringend naar binnen had gekeken toen een automobilist mij uiteindelijk inhaalde na 2 kilometer op een meter van mijn achterwiel te rijden, terwijl ik door de grote verkeersdrukte geen kant op kon. Het was spitsuur, voor mij reed men 70, en de baan rechts zelfs 50. Dit heeft mij geleerd altijd stoïcijns te blijven, ook als mijn bloed kookt vanwege de actie van een ander. Zelfs de meest truttige auto kan ons motorrijders als een tank platwalsen, het is niet anders denk ik.

Toen ik net begon met motorrijden was ik 19 jaar en stapte van mijn brommer zo door op de motor, met een mentaliteit van een 16jarige die op een opgevoerde schakelbrommer reed dus toen was ik niet echt redelijk naar anderen.
Na 6 jaar rijden, zo'n kleine 50-60k aan kilometers, 9 motoren en een paar crashes verder heb ik tot nu toe maar 2x echt gezeik ( echte ruzie ) gehad in het verkeer.

1 was een automobilist die het recht in eigen hand nam en vond dat wij niet mochten inhalen op een overzichtelijke 60weg en daardoor zijn auto naar links stuurde op het moment dat hij ingehaald werd en daardoor 1 motorrijder de berm in stuurde ( deze hield zijn motor overeind ).
Mijn fout is geweest dat ik mijn motor voor de auto heb gekregen en hem toen tot stoppen heb gedwongen.. ongekend dom en dat raad ik niemand aan.

Ook al ben je niet schuldig aan het 'voorval' en sta je volledig in je recht, dwing gewoon niks af tegen een auto want dat verlies je altijd.
Als je dan echt je dag wil laten verpesten: rijd er dan op een afstandje achteraan totdat diegene stil staat.

Als iemand in bijvoorbeeld een grove fout maakt waardoor ik even in een ongelukkige situatie kom dan krijgen ze een middelvinger of een woord naar hun hoofd en rijd ik direct weer verder. ik ben zelf ook niet heilig en ik ga zeker niet mijn heerlijke motorrit laten verpesten door een of andere onbekende shampoo in een koekblik
 
Met het risico verketterd te worden op een motorrijders forum denk ik dat veel motorrijders zich totaal niet bewust zijn van hun eigen weggedrag. Zie met grote regelmaat motorrijders met flinke snelheidsverschillen rijden waarbij ze het de rest van het verkeer niet makkelijk maken om op ze te anticiperen. Veel te snel door files die soms nog geen echte file zijn, vreemde plek op de weg, bumper kleven, doubleren op plekken waar dat niet handig is of last minute er ergens tussen gooien wat eigenlijk niet meer kan. Niet zelden van die "echte motorrijders" die uitgerust met een pakket aan koffers het hele jaar doorrijden en bij de koffieautomaat keer op keer vertellen hoeveel tijd ze op hun 2 wielig ros wel niet besparen tov een "koekblik". Moet dan ieder keer denken aan het stereotype wielrenners, die stapt ook op om zo snel mogelijk van A naar B te komen voor hun penis verlening powered by strava, lapt ondertussen verkeersregels aan de laars en verwacht dat het overige verkeer maar rekening met ze houdt. Heb tijdens zo'n gesprek de vergelijking nooit durven te maken uit angst voor lekgestoken banden van mijn koekblik :+.

Op zich natuurlijk logisch dat hier al snel partij voor de motorrijder wordt gekozen, maar ik wist niet dat velen hier op het forum ook nog rechter zijn. Meneer in de auto is al veroordeeld, moord is bewezen en zelfs de straf is al bekend, ging de rechtspraak altijd maar zo snel. Natuurlijk zijn de motorrijder en passagier in deze casus sowieso verliezers, maar ook die automobilist is vast de deur niet uitgegaan met het idee om 2 mensen dood te rijden. Natuurlijk had hij de aanrijding kunnen voorkomen door zich niet te laten opnaaien en het niet te laten escaleren, maar dat kon de motorrijder waarschijnlijk net zo goed.
 
Op zich natuurlijk logisch dat hier al snel partij voor de motorrijder wordt gekozen, maar ik wist niet dat velen hier op het forum ook nog rechter zijn. Meneer in de auto is al veroordeeld, moord is bewezen en zelfs de straf is al bekend, ging de rechtspraak altijd maar zo snel. Natuurlijk zijn de motorrijder en passagier in deze casus sowieso verliezers, maar ook die automobilist is vast de deur niet uitgegaan met het idee om 2 mensen dood te rijden. Natuurlijk had hij de aanrijding kunnen voorkomen door zich niet te laten opnaaien en het niet te laten escaleren, maar dat kon de motorrijder waarschijnlijk net zo goed.
je weet dat een gevecht tussen motor en auto in het nadeel van de motor eindigt, ook als dader zijnde, verdachte, whatever.. voordat hij dader werd, of verdachte. Als het om een achtjarig jochie gaat dat doodgeslagen wordt door een prof. kickbokser kies ik ook partij voor dat jochie
 
je weet dat een gevecht tussen motor en auto in het nadeel van de motor eindigt, ook als dader zijnde, verdachte, whatever.. voordat hij dader werd, of verdachte. Als het om een achtjarig jochie gaat dat doodgeslagen wordt door een prof. kickbokser kies ik ook partij voor dat jochie
In dit geval vergelijk ik het met doodschieten. De auto is het wapen.
 
Die eisen we toch op man, je bent toch geen watje

Als ik zo de beschrijvingen lees : ( was er zelf niet bij )

Motorrijder met passagier snijd auto af ,
Waardoor de auto de vangrail raakt ( uitwijken ? )
Motorrijder wilt niet stoppen ( verzekering werk ? )
Autorijder probeert de motor tot stoppen te dwingen ( kuch.. zou ik ook doen )
Motorrijder schopt naar auto ( .. tja. uhhh )
Motorrijder gaat op waffel, en neemt z'n passagier met zich mee richting eeuwige velden.


Als ik dit ZO lees..

Ga ik niet protesteren of steunen.. Meer onder de noemer... ja , dan ben je wel een lul ja..
Triest voor je passagier . Voor de bestuurder meer een gevalletje darwin.
( om je dood te wensen gaat me wat te ver .. )
 
Ik ben er al een tijdje achter gekomen dat motorrijders altijd fout zitten bij politie en verzekering tot tegendeel bewezen is en daarna nog een x bewezen en daarna nog een x bewezen is. Die arme kwetsbare mensen met hun kreukelzones en airbags zijn altijd braaf en doen nooit wat verkeerds.


Ik denk dat je dan nog nooit met de verzekering in aanraking bent gekomen. Ik werd letterlijk stilstaand van achteren aangereden voor een rood stoplicht en alsnog wouden ze geen aansprakelijkheid erkennen omdat ze eerst wouden weten of ik niet iets raars of gek deed, want hey, motorrijders zijn natuurlijk allemaal hooligans en doen allemaal rare dingen... Zelfs met een ingevuld schade formulier ondertekend door de tegenpartij, wouden ze alsnog moeilijk doen met uitkeren. De verzekeraar kijkt absoluut niet naar dat soort dingen en houd daar geen rekening mee, die wil alleen niet uitkeren.

Motorrijders worden helaas gezien als hooligan en als een auto bestuurder zegt dat je heel hard reed dan wordt zijn verhaal al heel snel als waar genomen. Het is wat geld, maar een camera op je kop is echt een must vandaag de dag. Schadeformulieren zijn lang niet meer voldoende, beeld materiaal is toch wel echt doorslaggevender


Wat is onzin? Dat is mijn hele punt, er zal altijd moeilijk gedaan worden en ik stond 100% in mijn recht en alsnog hebben ze er 3 maanden over gedaan om uit te keren. Een verzekering zal er alles aan doen om niet uit te keren totdat ze echt geen kant meer op konden. Het duurde veel langer dan het had moeten duren. Daarom zeg ik dat beeldmateriaal tegenwoordig heel belangrijk is.

Je hebt dus 1 slechte ervaring met de afhandeling van 1 zeer lichte schade en op grond daarvan concludeer je dat motorrijders bij politie en verzekering altijd fout zitten.

#metoo gedrag.

Stemmingmakerij pur sang. Schandalig in een topic waar 2 motorrijders zijn omgekomen ook trouwens.
 
Ben ooit eens afgestapt van de moto om een autobestuurder duidelijk te maken dat hij géén voorrang had toen hij een andere motorrijder (smalle jongen op een lichte moto) hinderde bij het naar links afrijden van een parking . Autobestuurder parkeerde zijn voertuig even verder aan het verkeerslicht en stapte uit, tegen dat hij uitgestapt was stond ik aan zijn deur. Hij haalde uit naar mij maar ik kon de slag afweren, heb hem dan maar de voorrangsregels uitgelegd.
 
On topic, rijdend met de moto zoek ik zo weinig mogelijk de fysieke confrontatie op met de medeweggebruikers.
(ben nu al 2x aangereden, dat is telkens een confrontatie gebleken die ik telkens verloor)
 
Vanwaar dat enthousiasme? Kan de knoet er weer een keertje over met zijn komst?😄

[off-topic]

Neuh, maar het is een interessante M-Fér.
Iemand waar ik inhoudelijk weliswaar nogal eens mee overhoop kan liggen, maar altijd met respect. Bovendien is het , naar mijn mening, achter de schermen gewoon een goed mens.
En in tegenstelling tot wat men soms denkt heb ik niets aan meelopers, daar word ik niet wijzer van, wel van mensen die een andere invalshoek belichten.
Ook als ik die mening niet deel.
En het is altijd een bekende M-Fer geweest, altijd leuk als die na een tijd weer terug komen op het forum.

En ja, ik zal me vast in de toekomst eens aan zijn eigenwijsheid irriteren. Maar dat zal vast andersom ook wel eens zijn *D ;) [/off-topic]
 
Terug
Bovenaan Onderaan