verkeert getuned?

17 okt 2009
10
0
29
wanroij
hallo.

ik heb een tijdje terug een honda cr 125r 05 gekocht. en hij rijd opsich prima maar ik maak me een beetje zorgen over het toerental waar dat zn powerband licht. want die licht wel heel hoog naar mij zin. de motor is getuned, er zit een DEP uitlaat op en een kopje vn rr tuning. ook de cil is bewerkt boven aan de spoelpoorten is ietsjes weg gefreest en boven aan de uitlaat poort is ook ietsjes bewerkt. maar het vreemdste vind ik nog dat er een dubbele paking in zit :? k heb ook ooit iets gehoord over afgas? da ze daar ook ooit het een en ander voor moete aan passen maar daar weet ik nie veel van.
maar ik heb zelf het gevoel datie n beetje verkeert getuned is ofso. ik hoop in ieder geval dat iemand weet waar het aan licht datie zo veel toere moet maken wil hij in zn powerband komen.
mvg arjen
 

Remy43

MF veteraan
25 feb 2005
3.959
0
Losheimergraben
niels is gruwelijk irritant met z'n spelling.. maar je kunt idd NIET typen -O-

over die motor van je, getunede 125's doen alleen maar bovenin 'wat'.. alles zeg maar.
als je net begint kun je daar niet mee overweg.. dus ik hoop dat je talent hebt ;)
 

bart15

MF'er
30 sep 2008
99
0
2 voetpakkingen worden vaak gebruikt om je squish hoogte af te stellen als deze iets te smal is. Hierdoor worden echter ook alle timingen verhoogt. Geen idee of dit destijds bewust of onbewust is gedaan.
 
17 okt 2009
10
0
29
wanroij
haha ja sorry ben disleksies:P
ma k heb hier voor 4jaar met een 125 uit 98 mon wedstrijde gereden dus weet wel een beetje hoe het werkt en dar het toeren moet maken aleen ik vind het wel veel. en kan iemand mij vertelle waarom dat er dan een dubbele voetpaking in zit?
 

BartSXF

MF veteraan
12 okt 2009
3.745
0
31
Zelhem
ja, zoals Bart al zegt... om ervoor te zorgen dat je squish goed is (dat is de ruimte die de zuiger op het bdp heeft tot de rand van de cilinder kop)

maar wat schat je zelf in qua toeren ? 13-14k rpm moet opzich geen probleem zijn, en als je graag meer koppel wil dan had je denk ik beter een 4takt kunnen kopen want die lopen van onderin lekker door.


wss is je cilinder zo getimed dat hij gewoon veel topvermogen afgeeft maja dat gaat dus weer ten koste van het koppel onderin
 

nielsCR500

MF veteraan
25 jul 2005
7.573
0
41
Somewhere over the rainbow
ja, zoals Bart al zegt... om ervoor te zorgen dat je squish goed is (dat is de ruimte die de zuiger op het bdp heeft tot de rand van de cilinder kop)

maar wat schat je zelf in qua toeren ? 13-14k rpm moet opzich geen probleem zijn, en als je graag meer koppel wil dan had je denk ik beter een 4takt kunnen kopen want die lopen van onderin lekker door.


wss is je cilinder zo getimed dat hij gewoon veel topvermogen afgeeft maja dat gaat dus weer ten koste van het koppel onderin

Denk voor de grasbaan gebruikt?
 

Mario2T

MF veteraan
26 dec 2004
14.797
0
49
Vlagtwedde
www.formicola.nl
haha ja sorry ben disleksies:P
ma k heb hier voor 4jaar met een 125 uit 98 mon wedstrijde gereden dus weet wel een beetje hoe het werkt en dar het toeren moet maken aleen ik vind het wel veel. en kan iemand mij vertelle waarom dat er dan een dubbele voetpaking in zit?
Ex-grasbaan motor?

Die worden getuned op vermogen bovenin...kun je op de cross niet veel mee. ;)
 

gianni2takt

MF veteraan
28 dec 2008
1.597
1
41
belgie
als je uitlaatpoorten en inlaatpoorten omhoog gefreesd zijn veroorzaakt dit inderdaad veel power in hoge toeren en meer toeren !plus nog een extra dichting onderaan geeft hetzelfde verhaal en dan gaat hij inderdaad onderin lammer worden maar bovenin een beest :Y maar dat zal de bedoeling geweest zijn en als je goed kan rijden hier gebruik van kunt maken
 

BartSXF

MF veteraan
12 okt 2009
3.745
0
31
Zelhem
zou idd best eens een ex grasbaan motor kunnen zijn

mocht dat het geval zijn dan kun je alvast opzoek naar een andere cilinder gok ik :P en aangezien er in nederland verder niet echt keiharde banen zijn heb je er idd niet echt wat aan (ik ga er even van uit dat je gewoon voor de hobby crosst? )

kan natuurlijk ook gewoon zijn dat je die ouwe 125 niet lang genoeg aan hield en dat je nieuwe gewoon een stuk feller is en dat je daar even aan moet wennen
 
17 okt 2009
10
0
29
wanroij
bedankt voor het reageren en denk dat jullie gelijk hebben want op harde banen zoals neereinen en utrecht heb ik niks teklachen maar kom ik in een wat zwaardere baan dan valt hij de heletijd terug in toeren. en de motor komt wat verder uit het noorden(daar word veel meer grasbaan gereden) ik ben ondertussen wel al gewend aan het toerental alleen met dit toerental loopt de motor veel sneller kapot.. en aan gezien t zo ook veel sneller slijt:( bdw k rij wedstrijde:P maar wel voor de hobby:P maar als iemand nog iets van tips heeft om het tog nog iets minder erg temaken hoor ik ze graag;)

zou idd best eens een ex grasbaan motor kunnen zijn

mocht dat het geval zijn dan kun je alvast opzoek naar een andere cilinder gok ik :P en aangezien er in nederland verder niet echt keiharde banen zijn heb je er idd niet echt wat aan (ik ga er even van uit dat je gewoon voor de hobby crosst? )

kan natuurlijk ook gewoon zijn dat je die ouwe 125 niet lang genoeg aan hield en dat je nieuwe gewoon een stuk feller is en dat je daar even aan moet wennen
 
Laatst bewerkt:

crossblok

MF veteraan
6 sep 2007
2.160
0
52
Goes
haha ja sorry ben disleksies:P
ma k heb hier voor 4jaar met een 125 uit 98 mon wedstrijde gereden dus weet wel een beetje hoe het werkt en dar het toeren moet maken aleen ik vind het wel veel. en kan iemand mij vertelle waarom dat er dan een dubbele voetpaking in zit?

Zal in eerste instantie je extra voetpakking ertussen uit halen.En orginele uitlaat erop om te kijken of dat verschil maak.Kan ook zijn dat hij wat krap staat afgesteld.