Verklaring geschiktheid

Antibes

MF veteraan
28 aug 2008
11.104
0
Zojuist wilde ik even een aanvraagje plaatsen voor m'n theorie en toen zat ik braaf de voorwaarden te lezen.. En toen kwam ik dus de medische geschiktheid tegen, echt gewoonweg straaaaaaaal vergeten!!

Ik kom er zeker niet mee weg dat ik twee jaar geleden voor mijn B rijbewijs goedgekeurd ben en de situatie niet veranderd is? Moet ik weer die bureaucratische rompslomp aan de hand halen?? -O-

Kutzooi.. :X En dat terwijl ik freaking even geschikt ben als ieder ander.. :r
 
Aanvraag plaatsen via internet?
Ik zie het probleem niet zo eigelijk.
Bij je rijschool hebben ze koffers vol met die verklaringen en ik meen dat je die alleen met AVB en AVD bij moet hebben.
 
Als ik me niet vergis is dat gewoon een formulier wat de rijschool heeft, anders laat hun je theorie examen aanvragen is 3/4 eurie duurder.....

Groeten Frank
 
Probleem is dat ik ooit, denk jaar of 10 geleden inmiddels, drie maal bijna het loodje heb gelegd aan epileptische insulten.. Als ik twee jaar geleden goedgekeurd ben, kunnen ze dat dan nog gebruiken of moet ik serieus een hele nieuwe verklaring aanvragen? Want probleem is dus dat ik de epilepsie-vraag met ja moet beantwoorden..

Ben echt al eeuwen niet meer onder behandeling bij een neuroloog en moet daar dan weer brieven naar gaan schrijven enzo = rompslomp!!
 
als je in een karretje zit, je ene oog hangt halverwege je neus en je duim beweegt als je een stap wilt zetten, dan kom je niet door de medische geschiktheid ;)
 
Zo erg is het gelukkig niet met me gesteld, ik kan nog net op een motor blijven zitten.. *D
 
Probleem is dat ik ooit, denk jaar of 10 geleden inmiddels, drie maal bijna het loodje heb gelegd aan epileptische insulten.. Als ik twee jaar geleden goedgekeurd ben, kunnen ze dat dan nog gebruiken of moet ik serieus een hele nieuwe verklaring aanvragen? Want probleem is dus dat ik de epilepsie-vraag met ja moet beantwoorden..

Ben echt al eeuwen niet meer onder behandeling bij een neuroloog en moet daar dan weer brieven naar gaan schrijven enzo = rompslomp!!

Ik zou anoniem ff CBR bellen of die geschiktheids verklaringen een geldigheidstermijn hebben.

Je bent toch gekeurd zolang het goed gaat met je. lijkt mij dan
 
Laatst bewerkt:
als je in een karretje zit, je ene oog hangt halverwege je neus en je duim beweegt als je een stap wilt zetten, dan kom je niet door de medische geschiktheid ;)
:^
Al die nep hyves foto's gaan je niet helpen bij het CBR :P
 
Ik zou anoniem ff CBR bellen of die geschiktheids verklaringen een geldigheidstermijn hebben.

Je bent toch gekeurd zolang het goed gaat met je. lijkt mij dan

Hmm, ja, ik ga sowieso even bellen morgen natuurlijk.. Maar denk misschien zegt er hier zo iemand van: "Goh, dat had ik ook maaaaaar die oude is nog/niet geldig"..

Maar als ze geen geldigheidstermijn hebben moet ik dus weer aan gaan vragen, want stel dat ik dat niet doe en ik zou een ongeluk veroorzaken door een epileptisch-verwant-iets (wat iedereen kan overkomen, heb ik eigenlijk net zoveel risico op als ieder ander nu), dan ben ik wel dik screwed als ik dit niet geregeld heb.. :+

@ Jellert: Bok een eind op.. :+
 
Laatst bewerkt:
Probleem is dat ik ooit, denk jaar of 10 geleden inmiddels, drie maal bijna het loodje heb gelegd aan epileptische insulten.. Als ik twee jaar geleden goedgekeurd ben, kunnen ze dat dan nog gebruiken of moet ik serieus een hele nieuwe verklaring aanvragen? Want probleem is dus dat ik de epilepsie-vraag met ja moet beantwoorden..

Ben echt al eeuwen niet meer onder behandeling bij een neuroloog en moet daar dan weer brieven naar gaan schrijven enzo = rompslomp!!

Na hoeveel jaar is dat ook weer...euhm.... dat is toch als je al twee jaar geen epileptische aanval meer hebt gehad, dat het dan weer goed zou moeten zijn cq dat je er geen problemen meer mee zult hebben.
Vraag dat eens na bij je huis arts.Die kan je wel vertellen of het kan.
En anders gewoon invullen.
 
Hmm, ja, ik ga sowieso even bellen morgen natuurlijk.. Maar denk misschien zegt er hier zo iemand van: "Goh, dat had ik ook maaaaaar die oude is nog/niet geldig"..

Maar als ze geen geldigheidstermijn hebben moet ik dus weer aan gaan vragen, want stel dat ik dat niet doe en ik zou een ongeluk veroorzaken door een epileptisch-verwant-iets (wat iedereen kan overkomen, heb ik eigenlijk net zoveel risico op als ieder ander nu), dan ben ik wel dik screwed als ik dit niet geregeld heb.. :+

@ Jellert: Bok een eind op.. :+
Gewoon je grootste blauwe ogen opzetten en zeggen dat je je wel geschikt voelt. :W
 
Dan zou je toch eigenlijk elk jaar gekeurd moeten worden.

Beetje vreemd dat als je je rijbewijs hebt gehaald dat er niemand meer naar kraait tot je een nieuw rijbewijs zou willen halen.

Denk dat ie nog geldig is. hoop het voor je.
 
Hoe bedoel je elk jaar gekeurd?

Maaaaaarr, jij denkt van wel? Ik hóóp van wel.. Echt geen zin in nog meer brieven schrijven, schrijf me rot overal naartoe.. Waarom moet ik ook altijd net buiten de standaard-gevallen vallen.. :?
 
Na hoeveel jaar is dat ook weer...euhm.... dat is toch als je al twee jaar geen epileptische aanval meer hebt gehad, dat het dan weer goed zou moeten zijn cq dat je er geen problemen meer mee zult hebben.
Vraag dat eens na bij je huis arts.Die kan je wel vertellen of het kan.
En anders gewoon invullen.

Ja klopt, twee jaar aanvalsvrij = geschikt.. En ik heb tussen mijn 11e en 12e er dus 3 gehad (en een keer een aantal uur een hemiplegie), maar er is nooit epilepsie gediagnosticeerd. Al tien jaar aanvalsvrij en al zo'n 5 jaar geen medicatie meer.. Ik weet wel dát ik geschikt ben, daar maak ik me geen zorgen over.. Maar het probleem is dat ik dat dan allemaal weer aan moet vragen en contact moet leggen met het epilepsiecentrum en dossier opvragen enzo.. Gewoon gezeik dus..

Als ik hem opnieuw aan moet vragen, dan heb ik m toch pas nodig bij het ophalen van mijn rijbewijs? Niet bij AVB toch (krijg ik morgen datum) en bij AVD al??
 
Ik zou gewoon liegen!
Deed ik ook toen ze vroegen of ik geestelijk in orde was :+
 
Hoe bedoel je elk jaar gekeurd?

Maaaaaarr, jij denkt van wel? Ik hóóp van wel.. Echt geen zin in nog meer brieven schrijven, schrijf me rot overal naartoe.. Waarom moet ik ook altijd net buiten de standaard-gevallen vallen.. :?

Bedoel dat je hebt je rijbewijs gehaald met die keuring. dus die is geldig tot je ooit last krijgt. lijkt mij.

Als je nu weer keuring zou moeten ondergaan zou ik dat heel vreemd vinden. want je rijbewijs is geldig , dus zou geen probleem moeten zijn.

succes met bellen.
ik zie de uitslag wel op topic
 
Hoe bedoel je elk jaar gekeurd?

Maaaaaarr, jij denkt van wel? Ik hóóp van wel.. Echt geen zin in nog meer brieven schrijven, schrijf me rot overal naartoe.. Waarom moet ik ook altijd net buiten de standaard-gevallen vallen.. :?
SouthPark_ImSpecial.jpg

Zo dan hou ik er weer mee op voor vandaag met mijn niet constructieve bijdrage aan je topic.
:W
 
Bedoel dat je hebt je rijbewijs gehaald met die keuring. dus die is geldig tot je ooit last krijgt. lijkt mij.

Als je nu weer keuring zou moeten ondergaan zou ik dat heel vreemd vinden. want je rijbewijs is geldig , dus zou geen probleem moeten zijn.

succes met bellen.
ik zie de uitslag wel op topic

Zou je zeggen hè.. Ik kreeg zo'n vijfjarig rijbewijs, zou je aannemen ook een vijfjarig A.. We zullen zien.. :+
 
Waarom niet gewoon niet JA invullen... Zie het probleem niet.. bij het CBR gaan ze echt niet in je medisch dossier zitten rommelen om te kijken of je wel dan niet geschikt bent.

Mijn examinator legde dat formulier onder mn neus en t enigste dat die zei was: "even snel ondertekenen daar alsjeblieft"... 5 seconden later was ik het blaadje al weer kwijt.
 
Laatst bewerkt:
Ik loop het risico liever niet dat ik de boel besodemieter, vervolgens ooit in mijn leven een ongeluk veroorzaak door iets epilepsie-gerelateerds en dan voor altijd de pineut te zijn qua verzekering bijvoorbeeld..

Kan ik net zo goed gelijk zonder rijbewijs gaan rijden.. :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan