Verklaring/interpretatie bordencombinatie

fietsers en bromfietsers is een vaste combinatie die meer op borden voorkomt en bovendien geen enkele verwarring zal oproepen. Je kunt immers niet fietser en bromfietser tegelijk zijn.


Hoezo? Het kan toch volgens jou zijn fietsers EN bromfietsers....maar ook fietsers OF bromfietsers :')

Dus om het duidelijk te maken moet je voor iedere verkeersdeelnemer een onderbord maken :')
 
- Het toegestaan is voor bestemmingsverkeer om hier te komen
- De gesloten verklaring niet geldt voor fietsers en bromfiets


Is dit correct?


Jahoor 100% correct
 
Volgens die redenatie zou het bord van TS dus ook betekenen: je mag er niet in tenzij je (brom)fietser èn bestemmingsverkeer bent.


Het EN wat jij in de qoute zo mooi groot hebt gemaakt slaat terug op het feit dat het verkeersbord zegt dat er alleen voetgangers mogen komen....het onderbord maakt daarop een uitzondering voor fietsers buiten winkeltijden :') EN DUS mag je er niet altijd fietsen :')
 
..... Je kunt immers niet fietser en bromfietser tegelijk zijn.

...

Oorspronkelijk was een bromfiets een fiets waaraan een motor was toegevoegd, maar in de loop der jaren is de bromfiets steeds meer een lichte motorfiets geworden, en de meeste hedendaagse bromfietsen lijken helemaal niet meer op fietsen.
In Nederland was tot 1966 de officiële benaming rijwiel met hulpmotor. Dus ja, beide tegelijk kon.
In 1985 kwam de afschaffing van de verplichte trappers waarmee de introductie van de bromscooter in Nederland mogelijk was.
 
Het feit dit hier uberhaupt een discussie over gaande is doet mij deugd, ik had hetzelfde meningsverschil met de agent
 
Hoezo meningsverschil met de agent? Jij was er vanuit gegaan dat je er mocht rijden?

Ik had een bestemming daar, bij iemand op bezoek

Meneer agent wilde me wijsmaken dat ik dan te voet daarin moest gaan, terwijl er tientallen auto's in die straat staan geparkeerd, oa van bewoners
 
Ik had een bestemming daar, bij iemand op bezoek

Meneer agent wilde me wijsmaken dat ik dan te voet daarin moest gaan, terwijl er tientallen auto's in die straat staan geparkeerd, oa van bewoners

Dan denk ik inderdaad dat meneer agent het niet helemaal juist had :Y

Was er even vanuit gegaan dat je daar gewoon lekker aan het rijden was en niet als bestemmingsverkeer daar aanwezig was (en dit is MF, dus was je zeker niet op de fiets of de brommer)....

Maar had je de agent even moeten vragen of de bewoners dan altijd de auto duwen tot aan de weg of vanaf de weg naar huis :')
 
Niet mee eens; de uitsluiting betreft fietsers en bromfietsers die bestemmingsverkeer zijn.
waarom zouden ze enkel fietsers en bromfietsers toelaten die daar moeten zijn?
ze gaan nooit een weg maken naar ergens (bv hoeve of kinderboerderij w/e),
waar je enkel te voet/fiets/bromfiets naartoe mag gaan,
Maar diezelfde weg zou je niet met de fiets mogen gebruiken als je er niet moet zijn en je die weg gewoon als fietspad wil gebruiken??? :?
Slaat gewoon nergens op.

=>
Uitgezonderd bestemmingsverkeer en
Uitgezonderd fietsers en bromfietsers

Op deze manier zorg je ervoor dat moto's/auto's de weg niet als sluipweg kunnen gebruiken.
Maar dat je er gerust mag inrijden als je ergens op die weg moet zijn.

Dus, gewoon brief in je zak met een adres op die baan,
als ze je staande houden kwam je gewoon even een brief posten *D

Waar ergens staat het bord precies?
 
Laatst bewerkt:
Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 (RVV 1990)

Artikel 67
1.Onder verkeersborden aangebrachte onderborden kunnen inhouden:
a. een nadere uitleg van het verkeersbord;
b. ingeval op een onderbord uitsluitend symbolen voorkomen: het verkeersbord geldt slechts voor de aldus aangeduide weggebruikers of het aldus aangeduide verkeersgedrag;
c. ingeval op een onderbord het woord "uitgezonderd" in combinatie met symbolen voorkomt: het verkeersbord geldt niet voor de aldus aangeduide weggebruikers of het aldus aangeduide verkeersgedrag.
2.Indien het beoogde verkeersgedrag wordt aangegeven door middel van teksten of tekens al dan niet in combinatie met symbolen, blijkt het beoogde verkeersgedrag uit het onderbord.
3.Symbolen op onderborden hebben dezelfde betekenis als die welke in bijlage 1 zijn opgenomen.


bron
 
b. ingeval op een onderbord uitsluitend symbolen voorkomen: het verkeersbord geldt slechts voor de aldus aangeduide weggebruikers of het aldus aangeduide verkeersgedrag;

Met TS eens dat het verwarrend is.
Je kunt zelfs zeggen: het onderbord geeft aan dat het ronde bord alleen voor fietsers en bromfietsers is bedoeld. Met uitzondering van bestemmingsverkeer.
Dus met de motor (of auto) mag je er gewoon in... een bestemmings-fietser ook. Alleen als je op de fiets/bromfiets bent en geen bestemmingsverkeer bent, mag je er niet in.... ;) ;)
 
Nu we toch over borden bezig zijn, ik zit ook al een tijdje met een vraag :?

300px-Nederlands_verkeersbord_A1.svg.png


Wat zou dit bord nou eigenlijk betekenen? Geldt het ook voor de motor? Is het bedoeld voor de fietsers rechts van de rijbaan voor auto's en zo?
 
Geslotenverklaring voor iedereen die 50 is.

Zoiets dacht ik al.

Het zit so, ik heb in mijn kenteken het getal "50" staan, en mijn bvriendin zei dus dat ik er daarom niet mocht rijden.

Kan ik een ander kenteken aanvragen? En dan ook aangeven dat ik er niet "100" "120" of "80" in wil hebben?
 
Zoals het er nu staat, betreft het 1 uitzondering die 2 voorwaarden stelt.
(er hadden dan misschien niet 2 onderborden hoeven zijn, maar wel 2 x de tekst 'uitgezonderd' )


Ja, maar met twee keer 'uitgezonderd' krijg je de situatie dat er een inrijverbod is, dat bestemmingsverkeer uitgezonderd is (en dus wèl in mag rijden) en dat vervolgens die fietsers en brommers weer uitgezonderd zijn van die uitzondering (dus die mogen dan toch weer nièt)... |( |( -O-

Edit: Oeps, zie nu pas dat Ernie4you al een vergelijkbaar betoog heeft gehouden... :$
 
Laatst bewerkt:
Even een simpele vraag, kan iemand mij uitleggen wie wel deze weg mag inrijden?

Het gaat om deze bordencombinatie:

[afbeelding]

Naar mijn mening: dit is een geslotenverklaring, geen toegang dus, echter het bord eronder geeft aan dat:

- Het toegestaan is voor bestemmingsverkeer om hier te komen
- De gesloten verklaring niet geldt voor fietsers en bromfiets


Is dit correct?

Dit lijkt me idd de juiste beredenering, al staat er letterlijk wat anders.



Zoals het er nu staat, betreft het 1 uitzondering die 2 voorwaarden stelt.
(er hadden dan misschien niet 2 onderborden hoeven zijn, maar wel 2 x de tekst 'uitgezonderd' )

Ik ben met je eens dat wat er staat dat bestemmingsverkeer als fietsers e/o bromfietsers zijn uitgezonderd. Dat staat er letterlijk. De bedoeling kan m.i. niet anders zijn de een geslotenverklaring, die uitgezonderd is voor bestemmingsverkeer én brom-/fietsers


Het woordje 'en' of 'tevens' ertussen. Dat maakt een einde aan de discussie en schept duidelijkheid.
 
Terug
Bovenaan Onderaan